Zoetwater vissen in noorwegen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • boutje
    Newbie
    • 24-01-2004
    • 9

    Zoetwater vissen in noorwegen

    Beste vissers,

    Ik hoop dat iemand me kan helpen..... ik ga begin Augustus een rondreis maken door Noorwegen en daar hoort natuurlijk vissen bij.
    De bedoeling is om op zoetwater te gaan vissen, echter heb ik geen idee met wat voor een materiaal ik moet vissen en waar ik dit evt kan krijgen.
    Ik ben helaas niet zo'n ervaren visser en wil het dan ook lekker simpel houden, ik heb natuurlijk al wel een gewone hengel en een werphengel en wat materiaal zoals kunstaas en andere toebehoren, maar je moet me alleen niet vragen wat ik nu waarvoor gebruik.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen omdat het me super leuk lijkt om wat te gaan vissen in noorwegen, dit is natuurlijk nog leuker als je ook wat vangt!

    Alvast bedankt!
    Boutje
  • jagt

    #2
    Hee boutje
    Helaas kan ik je niet helpen met informatie over Noorwegen(mag van oma niet zo ver van huis)haha
    Maar mischien is het een goed idee om eens wat vissers te benaderen die regelmatig naar Denemarken gaan ,
    mischien zit er niet zoveel verschil in de techniek , hengelkeuzes , aassoorten enz.

    ps de hengelsport vereniging het Meuntje heeft hier een goede topic over.
    http://www.hsvhetmeuntje.nl


    [Gewijzigd door jagt op 01-24-04 at 03:43 PM]

    Reageer

    • boutje
      Newbie
      • 24-01-2004
      • 9

      #3
      Okay opa Cor, bedankt voor je reactie!

      Thanks,
      Boutje

      Reageer

      • jagt

        #4
        ALTIJD BOUTJE
        Hoop dat je ermee uit de voeten kan.

        Reageer

        • Wouter
          Newbie
          • 27-11-2003
          • 15

          #5
          neem in elk geval een spinhengel mee, snoekbaarshengel bijvoorbeeld. en als aas verschillende twisters, lepels en spinnertjes. molentje met daarop 28/00-30/00, wel zorgen dat slip goed ingesteld staat...

          op zoet water heb je kans op forel, baars, snoek. en als je bij de fjorden bent, probeer het dan zeker ook eens met een twister!! zelf heb ik zo vorig jaar tientallen pollakken gevangen tot ca 90cm!!

          Reageer

          • boutje
            Newbie
            • 24-01-2004
            • 9

            #6
            Wouter,

            kei bedankt voor je tip!
            Maakt het niet uit welke twister of lepels ik gebruik, en is het inderdaad niet meer dan inwerpen en binnenhalen of moet ik ook nog iets van lokvoer gebruiken?
            ik zie namelijk op het internet erg veel soorten en merken twisters, etc en misschien belangrijker de maten....?

            Misschien een stomme vraag maar ja wat ik al eerder aangaf het vissen lijkt me super maar erg ervaren ben ik dus niet.

            Nomaals bedankt heel erg bedankt!

            Boutje

            Reageer

            • Wouter
              Newbie
              • 27-11-2003
              • 15

              #7
              zelf heb ik meest donkere twisters gebruikt (bruin/grijs) van ca 10cm, die werkten prima! (in de fjorden dan).

              lokvoer heb je niet nodig, het is in de rivieren gewoon werpen en inhalen. wel proberen langs de stroomnaad te vissen, daar heb je de meeste kans! en je hoeft inderdaad niet naar het merk twister of wat dan ook te kijken!

              voor veel info over vissen in noorwegen kun je ook terecht op www.zeevisland.com, hier staat ook een verslag van onze vakantie vorig jaar in noorwegen bij de reisverslagen.

              Reageer

              • boutje
                Newbie
                • 24-01-2004
                • 9

                #8
                Wouter,

                nogmaals bedankt!
                gaat helemaal goed komen.

                Groetjes,
                Bouke

                Reageer

                • bosonkruid
                  aaach tuff, haarbal
                  • 25-12-2003
                  • 1072
                  • vorselaar (belgië)

                  #9
                  Hallo Boutje,
                  wat altijd goed vangt als er forel zit op een stromend water zijn regenwormen, de dikste eerst. Met een licht dobbertje, heel weinig lood zachtjes tegenhouden zodat je kort bij de bodem je worm aanbied, de stroomnaden af schuimen.
                  Ga zeker ook een keer langs uitstekende rotsen met je lijntje, want daar vind je altijd wel een visje.
                  Veel geluk en groetjes Zjul
                  groetjes

                  Zjul

                  om te laat te komen moet je niet snel zijn

                  Reageer

                  • elastico
                    Newbie
                    • 25-07-2003
                    • 9

                    #10
                    Helaas is het zo dat je niet overal, en in sommige maanden met wormen mag vissen. Houdt hier rekening mee, want ook in Noorwegen wordt gecontroleerd.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎