Fjördvissen in Noorwegen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dominuz
    Newbie
    • 10-02-2005
    • 21

    Fjördvissen in Noorwegen

    enkel naar tweede kijken

    [Gewijzigd door Dominuz op 02-13-05 at 11:28 AM]
  • Dominuz
    Newbie
    • 10-02-2005
    • 21

    #2
    Hallo iedereen,

    Ik ga in de zomervakantie met de familie naar Noorwegen (ben pas 14...) maar er wordt uiteraard gevist! Ik heb bergen materiaal liggen maar uiteraard niet allemaal geschikt voor in noorwegen. Een 4tal neem ik mee, dit zijn telescoophengels met een werpgewicht van 10-35gr. Qua aas uiteraard KUNSTaas (levend is verboden in Noorwegen...) waaronder: Shads met een loodkop van 20gr, Pilkers 18gr, Abu Tobies van 7-12gr, Spinners (twee kleinere en een grote Fox), een (apart)model van Abu Toby; ronde lepel van 7gr en kleine pluggen van Ron Thompson. Dat wat het aas betreft, niet zo'n groot assortiment omdat ik normaal gezien gewoon met de vaste stok op zoet water vis (snoek, snoekbaars en brasem...). Wat de molens betreft neem ik er slechts twee mee, 'k heb er nog meer maar ik ga toch met max. twee hengels tegelijk van de kade vissen, zeker bij het spinnen e.d. vis ik maar met één hengel, toch voor de veiligheid twee meenemen, je weet maar nooit...
    De molens: (ik ben NIET goed in het uitleggen van de capaciteit van molens dus ik kopieer gewoon wat ik op de molens vind... )

    1) Shakespeare ZEN 1000 : - Ball Bearing 200m - 017 - 3lb

    - Gear Ratio 180m - 021 - 4lb

    2) Quick CDi 330 : - (staat niets :?) mm/m 0.20/200 0.30/100

    - Gear Ratio Lbs/ Yds 5/210 10/110

    Ik hoop dat jullie er aan uit konden!
    Ik zou dus graag weten of dit materiaal geschikt is voor op de fjörden (waarschijnlijk Hardangerfjörd).
    Ik hoorde tevens van vele vissers dat ik mij een Tasmanian Devil aan moets schaffen, dit is niet mogelijk, want die zijn niet te krijgen hier in België...! !@#$ Ze beweerden in Mega Fish (ongelofelijke hengelsportzaak, een echte supermarkt met twee verdiepingen...) dat ze enkel nog in Duitsland te krijgen waren, en als ze het daar niet hebben, hebben ze het nergens in België...! Laat de reacties maar komen

    Op voorhand bedankt!

    Laurens


    [Gewijzigd door Dominuz op 02-13-05 at 11:29 AM]

    Reageer

    • Deputy
      Sportvisser
      • 04-02-2002
      • 606
      • Lille

      #3
      Als je op zee gaat lijkt het me redelijk licht van materiaal.
      Veel plezant, maar der zitten wel grooooooote beren.

      Ook vanaf de kant. Zeker platvis is er goed te vangen op aas.
      Dus zeker je riek niet vergeten om leegloper te steken.
      Pladijs van +60 is geen aardigheid.
      groetjes van Deputy Dog

      ---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

      Reageer

      • Dominuz
        Newbie
        • 10-02-2005
        • 21

        #4
        Oke dankje, maar de bedoeling was eigenlijk om op zeeforel te gaan vissen op de fjorden...? Is dat mogelijk met dit kunstaas...? En eh... Als je nog tips hebt qua aas kan je het altijd zeggen, kheb nog wat geld over

        Reacties !!!

        Grdz

        Reageer

        • Guus
          Newbie
          • 13-03-2005
          • 2

          #5
          Gewoon een bezekje brengen aan een plaatselijke winkel die tegen best redelijke prijzen prima materiaal verkopen wat op de omstandigheen aldaar is aangepast.
          Guus

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎