In england.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    In england.

    Iemand ervaring met het vissen in England? :? :?
    barbeel vissertje
  • fiedeliedel
    Banned
    • 15-03-2004
    • 122

    #2
    Ik ben 2 jaar geleden op jacht geweest in Engeland. We hadden een landhuis gehuurd in Kintbury. We zaten vlakbij de rivier de Kennet en het Kennet-Avon kanaal. Ik heb hier ook een aantal keren gevist. Samen de eigenaar van het landhuis heb ik gevist op barbeel en kopvoorn. Niet geheel onverdienstelijk overigens. Naast kopvoorn en barbeel, ving ik ook nog forel en zeelt. Alles gevangen met de match. In de Kennet zat een mooie stroom om met een stickfloat te vissen. Steeds een beetje bijvoeren met maïs, maden en hennep en maïs aan de haak.

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo

      mijn schoonzoon is een Scot endaar zijn we nu al 4 x op vacantie geweest
      en wat je normaal op film ziet hebben we daar echt gezien zalmen die tegen de waterval opsprongen
      uuren aan een stuk honderde

      op de meest noordwestpunt scotland rotsvissen gedaan na de eerste ingooi kwam er een zeehond boven
      en keek recht in mijn ogen zo van rot op dit is mijn plekje
      we konden toen niks vangen
      die avond in de bar met de nodige bier en whisky heeft een oud vissertje ons verteld hou het moest
      een geheimpje men neme een bladlood van 30 gr zet die vast op de lijn dan 40 cm onderlijn dan haak 4
      lange steel laat 20 cm draad over
      en met dat stukje draad moesten we verse schapewol en die hebben ze daar zat alseen soort visje aan de haaksteel binden doordat die wol vers is bleef die in het water de vorm van een visje behouden
      in 2 uur hadden we toen 23 zeezalm gevangen met dank aan het vissertje
      gr Gerard

      Reageer

      • barbeeltje
        Sportvisser
        • 04-11-2004
        • 592
        • limburg..

        #4
        Fiedeliedel,is het niet moeilijk om daar aan vergunningen te komen?
        En tot het daar soms ook erg duur kan zijn(heb ik gehoord).

        In elk geval bedankt.
        barbeel vissertje

        Reageer

        • Meesterfons
          Newbie
          • 20-12-2004
          • 4

          #5
          Hallo even een reactie op je vraag over het vissen in Engeland. Ik ben veel aan het vlieg- en zeevissen geweest in Engeland. In Wales vang je vanaf het strand zandhaai met een stukje makreel, echt mooi om mee te maken en eenvoudig om te doen. Vanaf de zuid kust bij Pool, Pagham, Bognor Rigis enz. schitterende visserij vanaf de kust. Met zagers die lokaal te koop zijn ( net zo duur als in Nederland) goede vangsten op zeebaars, wijting, tong en natuurlijk gul. Schitterende stranden met kiezels, rustig en goed te bereiken. Voor de zeevisserij heb je geen vergunning nodig. Dit in tegenstelling tot de visserij in het binnenwater. Bij deze visserij is het moeilijk in te schatten wat de vergunningen kosten. Dit ligt aan het seizoen en de plek waar men wil gaan vissen dit geld voor zowel Engeland als Schotland. Zo heb ik eens op een rivier staan vissen op een ander zijn vergunning. Ik sprak de man aan bij een waterval waar hij op zalm stond te vissen om te vragen waar ik een vergunning kon halen. Hierop lachte hij wat en vroeg of ik wel wist wat de vergunning mij zou gaan kosten. Dit wist ik niet en hij vertelde mij dat deze 1500 pond voor een week was. Zo'n vergunning is dan voor vier hengels maar toch. Verder vroeg hij of ik mijn visgerei bij mij had en dat heb ik altijd in Engeland of Schotland. Toen zei hij tegen mij dat ik dan wel op zijn vergunning mocht vissen. En zo gezegd zo gedaan. Een fantastische dag heb ik daar beleefd. Dit is een extreme prijs voor een vergunning want als ik een mijl of 8 verder stroomopwaarts zou gaan dan zou mij de vergunning niet meer als 12 pond voor een dag hebben gekost. En echt ! Er is niets mooier dan 's morgens tegen dageraad in een rivier te staan met je vliegenhengel op de zalm of forel met de herten om je heen. Wat dat betreft mogen ze mij daar naar toe verbannen.
          Kijk voor de beste visrecepten op mijn site.
          En aan de site wordt constant gewerkt om het te optimaliseren.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎