Vissen in de Franse Jura

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gvs
    Newbie
    • 12-04-2004
    • 2

    Vissen in de Franse Jura

    Deze zomer ga ik naar de Franse Jura (omgeving Lac de Chalain). Heb vorig jaar na jaren mijn hobby weer opgepakt en ben begonnen met feederen. Ik heb al gelezen dat de Jura een vliegvisparadijs is, maar kan ik daar ook iets met een feederhengel op de meren?
    Zo ja, wat valt er zoal te vangen?
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Met de feeder kan je in princiep overal vissen, logo.
    En wat er te vangen is kan je ginder eens navragen bij de plaatselijke bevolking.
    Die kunnen je zeker verder helpen.
    Ik denk dat het grootste probleem is om aas vast te krijgen, dat is niet zo vanzelfsprekend.
    Een reserve hengeltje om met de spinner te vissen is zeker aan te raden. Je weet maar nooit.
    Succes met de visserij in de Jura.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • gvs
      Newbie
      • 12-04-2004
      • 2

      #3
      Voor de geïnteresseerden:
      Ik ben net terug uit de Jura. Op het Lac de Chalain wordt door de Fransen vooral vanaf bootjes op meerforel (corégone) gevist op ca. 15-20 meter diep. Ze vissen met korte boothengeltjes en met kunstlarfjes/vliegjes. Het meer is gemiddeld 20 meter diep met een maximale diepe van 32 mtr. Verder zit er snoek, snoekbaars, baars en ook wel karper. Vooral in het drukke seizoen heb je vanaf de kant niet echte veel mooie stekken door rotsen en begroeiing. In de buurt zijn diverse riviertjes zoals de Ain waar op forel ge(vlieg)vist kan worden.
      Visvergunning voor een dag € 8,-, voor 2 weken € 30 en verkrijgbaar o.a. bij de Tabac bij Camping Domaine du Chalain. De visvergunning is o.a. voor enkele meren en de rivier de Ain geldig. Info ook bij de Tabac.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎