Vissen in de Adriatische Zee, Noord Italie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • peebee
    Newbie
    • 28-06-2004
    • 1

    Vissen in de Adriatische Zee, Noord Italie

    Wij gaan op strand-vis-vakantie naar Noord Italie, ten oosten van Venetie, wie weet hoe ? waar ? met wat ? je
    daar goed kunt vissen in de Adriatische Zee , eventueel Big Game fishing etc. alle info is welkom

    bvb. dank




    [Gewijzigd door peebee op 06-28-04 at 08:22 PM]
  • jellieman
    Banned
    • 18-07-2004
    • 2

    #2
    Hmm Jammer dat er nog niet gereageerd is. Zelf zit ik aan de overkant Croatie. Ben al flink op zoek naar informatie maar heb tot heden nog niks gevonden. Als u al geweest bent dan zou ik het graag van u willen horen hoe het is geweest. Zelf vlieg ik Morgen naar Italie en vandaar uit trekken we door naar croatie. Mijn hengels zijn inmiddel al aangekomen in Croatie met familie. Ik hoop wat te vangen. Zelf heb ik een strandhengel, karperhenhel en een klein spinhengel. Als aas ga ik proberen met garnalen. We zullen wel zien hoe het verloopt.

    Reageer

    • De AAL
      Newbie
      • 20-07-2004
      • 2

      #3
      hoi
      vang eerst wat klein spul met schaal diertjes [of koop een paar sardine,s die kosten bijna nada.
      maak er mootjes van en ga hier mee vissen ,het beste is een pier wat ook goed wil is bij oude wrakken in de buurt
      daar zit meestal de roofvis
      Vis gewoon op de bodem met het werplood aan het eind en de onderlijn op zo,n 1,5 meter terug ,meerdere haken kan natuurlijk ook als een soort patenoster,zet je lijn strak en wacht op de bewegende top
      veel suc6 en vang ze
      prettige vakantie caio
      achteromkijken helpt om verder vooruit te zien

      groeten danny

      Reageer

      • jellieman
        Banned
        • 18-07-2004
        • 2

        #4
        Ik ben al weer terug en heb dus lekker gevist. Heel wat lood verspilt en natuurlijk ook vis gevangen. Vraag me niet wat voor vis. Dat zal ik nog even op moeten zoeken.

        Omdat de Kroatische kust bestaat uit rotsen raad ik het aan om niet met lood te gaan vissen zoals op het strand. Je kunt het wel schudden met het binnen halen. (uit eigen ervaring) Ben daarna even wezen rond gaan kijken bij mede vissers en die visten bijna allemaal met dobbers. Helaas vingen die niet echt grote vissen. Maar elke vis is een vis. Dus ik die dag er na een dobbertje gehaald. En ja hoor ik ving de ene naar de nadere. En het BBQ kon beginnen. Omdat dit na een tijdje begon te vervelen heb ik wat snorkel spullen gekocht en ben op zoek gegaan naar een rots vrij plekje. Heel veel vissen gezien van groot tot klein maar geen rotsvrij plekje. Kwam er al snel achter dat ver uit de kant vissen geen zin had met lood. Kon de bodem niet meer zien ( Was dus heeel diep en allemaal rotsen). Gelukkig had ik ook een onder water camera bij en ben toen maar wat pics. gaan schieten van de vissen en de biotoop. Het is als of je op een andere planeet rond zweeft. Dus een aanrader naast het vissen ga snorkelen of duiken.

        Omdat ik zoveel vissen zag en die mij achter volgden kwam ik met het idee om een lijntje mee te nemen tijdens het snorkelen. Lijntje bestond uit een waterfles lijntje er om heen loodje aan de onderkant en 3 kunstvliegen aan de onderlijn. (soort patenoster dus) Ik kan je verzekeren de vissen happen er gretig op. Oja pas op voor krabben, die vinden het loodje wel interessant en knippen de lijn in no time door !@#$
        Dus weg loodje. Maar ik heb revanche genomen en ben terug gegaan met een blinkertje Heb wat krabben naar de oppervlakte geholpen en zijn later op de dag in de pan verdwenen samen met wat vis.

        Conclussie van het vissen in Kroatie Ga vissen (s'avonds of s'morgens) met dobber of snorkelen met een lijntje (overdag natuurlijk) Dat levert heel wat plezier en je dood de tijd als je niet van zonnen houdt. Verder als je ruimte over hebt in de auto of caravan. Neem een motorbootje mee. Dan kun je verder de zee op en naar leuke plekken varen. Helaas paste mijn boot niet in het vliegtuig
        Ik heb op verschillende plaatsen aan de kust gevist. Als je echt voor het vissen gaat mijd het noorden en trek er nog een dag voor uit om naar het zuiden te reizen. Het is mooier en er zit meer vis. Eigen ervaring.
        Zelf gebruikte ik een karper hengel en molen. Deze na afloop van het vissen goed afspoelen met kraanwater. i.v.m. zoutwater. het liefst de onderdelen in de molen van te voren effe insmeren met wat olie.

        Groetje Jellieman

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎