riviervissen in frankrijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • erwinp
    Newbie
    • 05-06-2003
    • 1

    riviervissen in frankrijk

    Deze zomer ga ik naar Frankrijk (ardeche) en wil in de rivieren aldaar mijn werphengeltje proberen. Ben een echte beginner. Wie heeft er voor mij info over wat voor vis ik daar kan tegenkomen en hoe ik deze het best kan vangen? Met of zonder dobber en wat voor aas bijvoorbeeld.
  • javah
    Frequent aanwezig
    • 25-05-2003
    • 173

    #2
    De meeste rivieren in de ardeche zijn ondiep en zitten vol met stenen. behalve degene die gebruikt worden voor de beroepsvaart, ik denk dat je de rivieren die voor de beroepsvaart gebruikt worden dezelfde vis kan vinden die je ook hier vind. en dus ook de hengels die je hier gebruikt kunt gebruiken. Alleen op de snelstromende rivieren denk dat je alleen maar kan vliegvissen omdat ze daar ondiep en vol stenen liggen.

    Voor de vissen die je op de rivieren daar tegenkomt kan je in de winkel van die viscatalogussen vinden misschien dat je daar wat aan hebt.

    Ik heb er overigens niet gevist. dit is alleen wat ik gezien heb. ik zou wel je spullen meenemen om eens te kijken of je ergens wel kunt vissen. vaak kan je aan de monding van zo´n rivier wel wat uitgooien.

    Reageer

    • Fisherman Eric
      Frequent aanwezig
      • 25-08-2003
      • 187
      • amersfoort

      #3
      Hoi Erwinp,

      Ik las net je vraag over het vissen in de ardeche, vorig jaar ben ik ook dat gebied geweest. De eerste week heb ik verpest door op de verkeerde plaatsen en op de verkeerde manier te vissen. Na een aantal keren werd mij duidelijk dat er enorm veel barbeel in de rivieren zit. Deze vissen kan je vangen met de match of feeder hengel. Ik had het meest succes met de feeder. Kaas schijnt voor de barbeel omweerstaanbaar te zijn en is ook makkelijk te bewaren. Zelf heb ik hier dan ook de meeste vissen mee gevangen.

      Als je langs de rivier loopt dan moet je er goed op letten dat je daar gaat vissen waar de stroming wat sterker is. een versmalling of een plek waar het iets ondieper is. Grote haken en stevige lijn op je molen, die barbelen zijn enorm sterk. Het is dan ook fantastisch om die beesten te drillen.

      Kijk ook eens in de oude nummers van witvis totaal, daar staan een paar artikelen in over het vissen op barbeel.

      Groeten Eric.


      [Gewijzigd door Fisherman Eric op 12-16-03 at 07:31 PM]
      Groeten, Eric.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎