Welke vlieg?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • aalbrecht
    Newbie
    • 10-05-2004
    • 3

    Welke vlieg?

    :? Help! Kan iemand mij vertellen welke vliegen ik nu het beste kan gebruiken? Ik vis hoofdzakelijk in de Linge en polderslootjes. Nimf, redtail en goudkoppen worden helaas niet gepakt.
    Fishing a way of life
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Moeilijk te zeggen in deze periode van het jaar,het beste neem eens contact met een echte vliegvisser aan de waterkant eventueel. Of gewoon een aantal proberen.
    De betere hengelsportzaak kan je eventueel ook verder helpen. Wat voor jou een goede vlieg is, is voor een andere vliegvisser mischien niet de perfecte vlieg. Ik denk toch dat je eens moet rondkijken aan het water.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • karelgol
      Newbie
      • 17-10-2003
      • 27

      #3
      Bij deze temperaturen in de avonduren zou ik het droog proberen met gewoon een bruin palmertje, ev entueel een red tag klinkhamertje (als er niet teveel begroeiing is).

      Karel

      Reageer

      • aalbrecht
        Newbie
        • 10-05-2004
        • 3

        #4
        hallo.

        ik ben vandaag weer geweest en op een heel klein nimfje hebben we wel wat gevangen, maar groter dan 10 cm zijn ze niet geweest
        Fishing a way of life

        Reageer

        • Swingtip
          Frequent aanwezig
          • 18-02-2004
          • 142

          #5
          probeer anders eens om een made na te maken op een haakje 12 of 10. Iets verzwaard met lood draad
          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

          Reageer

          • Pieter Pepping
            Frequent aanwezig
            • 11-08-2003
            • 206

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Swingtip

            probeer anders eens om een made na te maken op een haakje 12 of 10. Iets verzwaard met lood draad
            ja, voor een made gewoon een reepje plastic (boterhamzakje) inbinden. Eventueel een thoraxje van pauwenfibers
            ---------------

            Pieter

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎