Missen van aanbeten!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    Missen van aanbeten!

    Gisteravond heb ik gevliegvist en af en toe als ik mijn vlieg inwierp werd ie naar beneden getrokken, maar had geen beet. Hoe kan dit? Ik viste met de red tag. Waren dit misschien kleine visjes waarvoor de red tag te groot is?
    O ja ik heb de vlieg steeds ingesprayd dus daaraan kan het niet liggen.
    En hoe kun je eigenlijk vliegvissen met een beet verklikker. koop je die, of maak je die zelf?

    Mvg,

    Abrumusbrama
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    abramusbrama

    Ik veronderstel dat je met de droge vlieg gevist hebt, omdat je spray gebruikte.
    Vis eens met de natte vlieg, dat is het probleem. De vis wil graag die vlieg maar niet aan de oppervlakte.Met een beetverklikker vliegvissen, daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Nieuw systeem :?


    [Gewijzigd door Vissport op 07-26-04 at 01:40 PM]
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • karelgol
      Newbie
      • 17-10-2003
      • 27

      #3
      Het kan zijn dat de voorn de vlieg onder water trekt/spat en pas daadwerkelijk aanbijt onder water. Probeer je vlieg na het onder water trekken (en je leader loopt niet strak, dus het is geen echte aanbeet) eens heeeeel langzaam binnen te strippen, bijna gegarandeerd dat je een echte aanbeet kriijgt. Bovendien kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het niet de kleinste voorns zijn die je op deze manier vangt.

      Succes,
      Karel

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #4
        Een beetverklikker is is in feite niets anders dan een dobber. Alleen niet van hout maar van kunstof. Ik maakte ze vroeger zelf heel eenvoudig van een stukje fel gekleurd schuim, van die gele kneedbare schuimen oordopjes om precies te zijn (ongebruikte!!)...Je kunt ze ook gewoon kopen in de hengelsportzaak. Je gebruikt hem voornamelijk als je met een nimphje vist. Omdat je "vlieg" over de bodem scharrelt is het moeilijk aanbeten te zien, zeker op wat grotere afstanden. Ik viste meestal met een lange leader en een drijvende lijn en schoof m'n beetverklikkertje over mijn leader totaan mijn hoofdlijn. Na het inwerpen wachtte ik tot mijn nimph (meestal een goudkopje) op de bodem lag en mijn leader gezonken was. Je beet verklikkertje drijft op het water en terwijl je dan je nimph langzaam binnen haalt (m.b.v. bijvoorbeeld "achtjes- maken" ) kun je aan je beetverklikkertje sneller zien of een vis er met je nimph vandoor gaat, eerder dan dat je het voelt. Ikzelf heb er niet zo heel veel mee gevist omdat ik al vrij snel overgestapt ben op "gewoon" witvissen en het vliegvissen heb gelaten voor wat het was, maar ik ken vissers die er bij zweren, maar ook die het niks vinden en er ook niet eens mee overweg kunnen.


        [Gewijzigd door Eduard op 08-13-04 at 04:33 PM]
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • Rick de visser
          Alrounder&Binder
          • 28-02-2007
          • 166
          • Nw-Roden

          #5
          beste abramusbramda
          het kan zijn dat het kleine voorntje zijn w=maar als je rustig strip en afwisselt met nimfjes (kleine zwarte en goudkopjes) lukt het vaak wel
          en ga als het kleine voorntjes zijn in een school ga dan onder de school vissen nou succes
          rdv

          Reageer

          • A{b}r{a}xa{s}
            Vliegvisser
            • 06-05-2007
            • 20
            • Roosendaal

            #6
            kleinere vliegjes al geprobeerd ??
            Ik had hier met het warme weer ook een aantal keren dat de vlieg bijna groter was dan de visjes
            I can't live with you, but I can't live without you !

            Reageer

            • Ben van de Vegt
              Newbie
              • 03-06-2008
              • 1
              • Lochem

              #7
              In de betere vliegviszaken kun je beetverklikkers kopen die je op de vliegenlijn vastzet.
              Ik gebruik ze zelf voor het vliegvissen met de nimf in snel stromende rivier in Oostenrijk.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎