het seizoen begint weer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    het seizoen begint weer

    Eindlijk, hier heb ik lang op gewacht. Als ik langs de Linge (rivier in gelderland) loop zie ik af en toe weer kringetjes in eht water. Het heeft even geduurd, maar nu begint alles weer op te leven.
    Al heb ik het gevoel dat in de polderwateren al wat langer gevliegvist wordt.

    Grzt,
    Abramusbrama
  • Pieter Pepping
    Frequent aanwezig
    • 11-08-2003
    • 206

    #2
    hey,

    hmm, ik was vanmiddag nog even geweest. Ik heb niet erg veel leven gezien, viel me eigenlijk een beetje tegen. Het was mooi weer, niet zoveel wind. Ik had wel wat verwacht te vangen. Nou moet ik wel zeggen dat ik maar 3 kwartiertjes geweest ben en ik heb niet erg veel afgevist, maar toch.

    De kringetjes zijn er, heb je ook al iets gevangen abramusbrama?
    ---------------

    Pieter

    Reageer

    • abramusbrama
      Komt net kijken
      • 24-04-2003
      • 93

      #3
      Nee, ik heb helaas nog niets gevangen, maar ik viste met een droge vlieg (Red Tag). Ik had misscjien beter met een goudkopnimpf kunnen vissen.
      Ik was trouwes ook niet echt bezig met het gericht vangen van een vis, maar met mn techniek te verbeteren, onderhandse worp proberen etc., waarbij de lijn af en toe hard het wateroppervlak raakte.

      Grtz,

      Abramuabrama

      Reageer

      • Pieter Pepping
        Frequent aanwezig
        • 11-08-2003
        • 206

        #4
        onderhandse worp? ~0 ik kan me een hoop worpen voorstellen, maar ik heb geen idee hoe je dit klaar wil gaan spelen met >12 meter lijn uit je hengeloog...Kun je hier wat meer over vertellen mssn? of een site oid?
        ---------------

        Pieter

        Reageer

        • karelgol
          Newbie
          • 17-10-2003
          • 27

          #5
          Misschien zijwaarts geworpen, maar dan heel laag?
          Overigens ben ik dit voorjaar nog niet op de voorn geweest, maar ik heb nu 2 weken vakantie. Als ik de eerste week alle klussen die nog liggen te wachten af heb is er vast nog wel wat tijd over. Ik hoop dat mijn eerste zelfgebouwde hengel dan ook visklaar is en dat ie mooi mag buigen op zijn eerste voorn. De tweede week draai ik beheersdienst op de plas van Baggelhuisen, dus dan mag hij zijn kunsten op de forel vertonen.

          Karel

          Reageer

          • abramusbrama
            Komt net kijken
            • 24-04-2003
            • 93

            #6
            Nee, gewoon een onderhandse worp, ik ben de worp nog niet meester, maar het gaat steeds beter.
            Kijk op deze site voor meer informatie over de onderhandse worp.
            http://www.nnvv.demon.nl/onderhw.htm

            Grtz, abramusbrama

            Reageer

            • Pieter Pepping
              Frequent aanwezig
              • 11-08-2003
              • 206

              #7
              goed, weer wat geleerd! nouja, de theorie dan, erg nuttige worp lijkt me abramusbrama!
              Toch lijkt deze worp erg veel op de worp die ik gebruik als ik vlak langs m'n eigen oever wil vissen.

              2 weken Karel?!
              iedereen heeft 2 weken vakantie, alleen ik heb er maar 1tje!@#$ !@#$ ~_~

              abramusbrama, succes met oefenen!
              en karel, succes met het afbouwen van de hengel! (en in 2 weken vakantie moet je toch wel toe kunnen komen aan vissen? )
              ---------------

              Pieter

              Reageer

              • Pieter Pepping
                Frequent aanwezig
                • 11-08-2003
                • 206

                #8
                ik ben gisteravond nog even een uurtje geweest. In de polder. Ik was m'n hengel aan het optuigen, toen ik een klein kringetje zag vlak voor me op het water. Ik zette m'n bril op en zag dat het een vis van een +/- 60 cm was~0. RECHT onder m'n voeten. Ik weet niet wat het was, hij was volgens mij te breed (dik) voor een brazem en hij had lichte vlekken boven op z'n rug, dus ik zou zeggen dat het een schup of spiegelkarper was. Maar ik weet niet of die hier wel zwemmen...Maargoed. Verder was d'r weinig leven te zien. Ik had niets gevangen. Ik had eigenlijk wel meer verwacht, het weer was misschien niet helemaal geweldig, maar de plantjes komen (zijn) weer naar boven en we zitten ondertussen alweer wat verder in het voorjaar.
                Nouja, volgende keer beter
                ---------------

                Pieter

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎