forellenplas 'De Bernisse'

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    forellenplas 'De Bernisse'

    Heeft er iemand ervaring met vliegvissen op de forellenplas 'de bernisse'
    Ik ga daar woensdag heen, maar misschien heeft er iemand nog wat tips!

    Grtz,

    Abramusbrama
  • Roach
    Komt net kijken
    • 21-02-2003
    • 84
    • braaksel

    #2
    een keer en nooit weer, het water was toen troebel, plus dat het de dag was voor een nieuwe uitzetting , een bagger dag, plas was zo dood als een pier, we hebben uit wanhoop geprobeert wat kleine voorntjes die we zagen zwemmen te vangen....enige put waar ik en tot 2 keer per jaar nog wel eens kom is de eemhof...


    [Gewijzigd door Roach op 05-03-04 at 10:42 AM]
    >-,^)))*>

    Roach

    Reageer

    • aalbrecht
      Newbie
      • 10-05-2004
      • 3

      #3
      beste Abramusbrama,

      Als beginnend vliegvisser ben ik steeds weer op zoek naar info en nieuws.
      Nu kom ik u/jou tegen op deze site en zie dat u/jij in Tiel woont en regelmatig aan het water van de Linge te vinden bent. Zelf woon ik in Geldermalsen.
      Is het misschien mogelijk een keer langs de Linge af te spreken zodat ik van u/jou wellicht nog wat kan leren?
      Ben benieuwd en hoop snel een reaktie te ontvangen.
      Groeten,
      Aalbrecht uit Geldermalsen :?
      Fishing a way of life

      Reageer

      • abramusbrama
        Komt net kijken
        • 24-04-2003
        • 93

        #4
        Beste Aalbrecht,

        Ik ben eigenlijk ook een beginnend vliegvisser, ben er deze winter mee begonnen en het vliegvissen valt reuze mee. Ik kan al wel aardig vliegvissen omdat ik het van mn oom geleerd heb. (basisworp dan)
        Inderdaad ik vliegvis vaak in de Linge. De linge is een van de beste rivieren om in Nederland te vliegvissen. vanaf juni kun je goed met de droge vlieg ( bv. Red Tag , Pheasant Tail (fazantenstaart) vissen, als de waterplanten boven water zijn. In deze tijd van het jaar kun je het beter nog met een nimf proberen (goudkopnimf), omdat de vis nu nog wat dieper zit.
        Aalbrecht, het vliegvissen is echt niet zo heel erg moeilijk, als je maar blijft oefenen, bij mij leek het er in het begin nergens op maar in de loop van de tijd zie je toch dat je makkeliijker grote afstanden haalt.

        Groetjes,

        Abramusbrama

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎