forellen vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • coropoulos
    Newbie
    • 21-02-2004
    • 5

    forellen vissen

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier!!
    Omdat ik nu meer vrije tijd heb wil ik gaan vissen.
    Het liefst op forellen.Stilstaand water en stromend.
    Kunnen jullie mij opweg helpen?
    Welk hengeltje (geen vlieghengel)
    Welke dobber of buldo?
    Het liefst kunstaas en namaakinsekten.
    Ik wil de forel er graag uithalen,dus welke lijn/snoer?
    Eigenlijk wil ik met een werphengeltje uitwerpen met een molen.
    Wat is goed spul hiervoor?
    Alvast bedankt!!!!
    Coropoulos
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    coropoulos

    De forelhengel ,neem hem zo licht mogelijk...2,80 m lang is een mooie lengte.daar kan je ook op stromend water mee vissen. Echter ik zou niet weten waar je hier met een werphengeltje op forel moet vissen,in de stroom, dus dat wordt moeilijk.
    Er kan natuurlijk sporadisch wel een forelletje gevangen worden, maar die zijn toch een uitzondering. Met lepels, spinners, en dergelijke is het vissen verboden op de meeste vijvers en plassen. Let op, het kan plaatselijk toch toegelaten zijn. Dus eerst goed navragen.
    Het beste met een foreldobber, die zijn in iedere hengelsportzaak te koop.De buldo geeft namelijk veel meer weerstand.Met kunstaas, dan kan je het beste vissen met een twister,kleur wit, of geel. Ook met de powerbait van berklay kan je uitstekens forel vangen, vraag het maar eens in de hengelsportzaak, daar hebben ze het zeker.De dikte van de lijn...16/100 ste is uitstekend. En een werphengel met een molen, zoals hierboven staat. De molen tenslotte een middelmatige molen, dus met normale inhaalsnelheid is voldoende. Tenslotte vis in de zomer met sprinkhanen, die vangen uitstekend, in de maanden juli,en augustus.Ik zou zeggen succes met het forelvissen.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • karelgol
      Newbie
      • 17-10-2003
      • 27

      #3
      Ik weet niet in welke buurt je woont, maar op vliegvissen.startpagina.nl staan volgens mij de meeste forelvijvers in Nederland wel genoemd. Toevallig vanmorgen op VisTV "De Woldstek" in Ruinerwold nog gezien. Ik weet alleen van de Noord-Nederlandse vliegvisvereniging, dat op hun plas in Baggelhuizen (bij Assen) dat er een deel van de plas is waar je met kunstaas mag vissen. Op "De Eemhof" (bij Zeewolde) mag het zeker niet. Van "De Woldstek", Ruinerwold en "De Bosrand", Elim(bij Hoogeveen) weet ik het niet.

      Karel

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎