vliegvissen in de winter!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    vliegvissen in de winter!

    Is het mogelijk om zoals nu in de winter te gaan vliegvissen?
    En wat voor een soort vissen kun je dan verwachten?

    Grts,

    Abramusbrama
  • Patton

    #2
    abramusbrama

    Ik moet zeggen, dat ik nog nooit een vliegvisser bezig gezien heb in de winter.
    Ook zeer vreemd, goede vraag.

    Reageer

    • Cameleon
      Komt net kijken
      • 15-10-2003
      • 70

      #3
      mijn theorie :

      paaitijd forel = oktober - januari

      bijgevolg zal je grotere vissen vangen , maar niet meteen in een mum van tijd
      http://geocities.com/cameleon_1303

      MIJN SITE

      Reageer

      • Roach
        Komt net kijken
        • 21-02-2003
        • 84
        • braaksel

        #4
        Op het oostvoornse meer wordt volop met de vlieg gevist, op forel...in de polder kun je met streamers op snoek vissen...verder op bepaalde plekken kun je met de nimf op blankvoorn vissen...buitenland, op de plaatsen waar je een vergunning op een rivier kunt krijgen kun je op vlagzalm forel vissen...op diverse tropishe bestemmingen kun je op zoutwater op diverse vissen met de vlieg vissen...canada winter steelhead...
        >-,^)))*>

        Roach

        Reageer

        • abramusbrama
          Komt net kijken
          • 24-04-2003
          • 93

          #5
          Dank voor de reactie

          Maar in de winter zie je toch haast geen insecten op het water dus dan bijt de vis toch ook niet snel op een nipf ofzo

          Reageer

          • Pieter Pepping
            Frequent aanwezig
            • 11-08-2003
            • 206

            #6
            ja, dat dacht ik dus ook, dat je in de winter weinig voorn zou vangen met de vlieg. Tot nu heb ik ook nog niet echt veel gevangen. Máár, ik denk dat het ligt aan de dagen en, zoals Roach al zei, aan de plek.
            Ik was vanmiddag met de pen op karper en toen had ik er bijna spijt van dat ik niet gewoon voor de zekerheid m'n vliegenlat had meegenomen. D'r was vrij veel oppervlakte breking. Zondag was ik wel met de vlieg op dezelfde plek, toen was d'r wel karper, maar geen oppervlakte azing (je kiest ook altijd voor de verkeerde spullen:blush: ). Heb wel wat voorn en baars gevangen, maar had daar dus niet de ideale uitrusting voor.

            Abramusbrama,
            de vis moet nog steeds eten in de winter , niet alleen snoek, ook de witvis. Als ze d'r zijn zul je heus wel wat vangen op je nimf.
            ---------------

            Pieter

            Reageer

            • Roach
              Komt net kijken
              • 21-02-2003
              • 84
              • braaksel

              #7
              In de winter zoek ik eigenlijk water in de bebouwing op, rond bruggen, huizen, waar het water net iets warmer als op de open vlaktes is, als sommige plekken dan ook net iets dieper zijn heb je kans een hot spot te hebben gevonden..dit zijn de plaatsen waar de witvis probeert te overwinteren, let maar eens op waar witvissers nu vissen vaak in haventjes ed. probeer het daar eens met de nimf, voldoende verzwaring en leader lengte zodat je zeker weet dat je vlak boven de bodem vist..
              >-,^)))*>

              Roach

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎