Oostvoornse meer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roach
    Komt net kijken
    • 21-02-2003
    • 84
    • braaksel

    Oostvoornse meer

    Zo'n beetje de beste tijd zit er weer aan te komen op het oostvoornse meer, de laatste weken tot 1/2 oktober zijn bij mij meestal favouriet, de temperatuur daalt, en de forel wordt weer actief, probeer het eens met een drijvende nimf, een imitatie van een vlokreeft, grijs, roze of oranje....een goede haak is bv de Tiemco 2487 # 12 of 10, een drijvende vlokreeft stelt een dode kreeft voor...en wordt graag door de forel "gepakt" zenuwslopend als je ineens die kop van een 50+ cm forel op de plaats van je vlieg ziet verschijnen, probeer te varieren, statisch strippend...etc..
    >-,^)))*>

    Roach
  • Pieter Pepping
    Frequent aanwezig
    • 11-08-2003
    • 206

    #2
    hey,

    ik heb een hoop over het oostvoornse meer gehoord. Wat vang je er allemaal? alleen forel?
    Wat voor #hengel gebruik je daar?

    Ik denk dat ik daar voorlopig nog maar niet heenga, laat ik eerst me werplessen maar eens afwachten, en dan wat vangen in de polder. En dan, mssn, als ik dan m'n rijbewijs heb (op de fiets is het nogal ver (@) ) mssn een keer naar het oostvoornse meer, lijkt me wel heel leuk!!
    ---------------

    Pieter

    Reageer

    • Roach
      Komt net kijken
      • 21-02-2003
      • 84
      • braaksel

      #3
      Hoi Pieter,
      De vis in het OV meer is forel, het grootste gedeelte van wat je vangt is regenboog forel, hoewel ik er ook bruine forel heb gevangen..maar die zijn volgens mij al een paar jaar niet meer uitgezet..
      Zelf vis ik met een # 5 hengel, en vis bijna uitsluitend met een drijvende lijn, vanuit een bellyboot, dus verre worpen zijn meestal niet nodig...mensen die veel met zinkende en intermediate lijnen( zwevend langzaam zinkend) vissen, vissen vaak met een zwaardere hengel, een 6, 7 of 8.. 7 of 8 haal je vaak wat betere afstanden met redelijke wind als je vanaf de kant vist

      Ik ben toevallig vanochtend nog een paar uurtjes geweest, en had er 2 (regenboog)..met redelijk wat aanbeten gehad...
      >-,^)))*>

      Roach

      Reageer

      • Pieter Pepping
        Frequent aanwezig
        • 11-08-2003
        • 206

        #4
        dankje Roach,

        ik heb zelf ook een #5. Ik denk dat het er voorlopig alleen niet in zit om naar het OV meer te gaan. Denk niet dat me pap me wil brengen. Voorlopig blijft het dus voorn in de polder (nouja, de poging tot dan)
        ---------------

        Pieter

        Reageer

        • Roach
          Komt net kijken
          • 21-02-2003
          • 84
          • braaksel

          #5
          Onlangs zijn er weer 4000 regenboogforellen in het OV meer uitgezet..het is de bedoeling dat er binnenkort geloof volgende week enkele honderden bruine forellen worden uitgezet..15 dec gaat het weer open..
          >-,^)))*>

          Roach

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎