Werpafstand

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Boos
    Newbie
    • 14-07-2003
    • 3

    Werpafstand

    Heeft iemand enig idee hoever je zou kunnen werpen met klasse 3 hengel (geen wind)? Het komt mij namelijk regelmatig voor dat ik de afstand waar nou precies de vissen zitten niet haal. Erg frusterend.

    De kwaliteit van de hengel is natuurlijk ook van belang bij het werpen.

    Ik haal ongeveer 13 meter.

    Misschien moet ik toch maar een keer werplessen gaan nemen .

    Groeten,

    Boos
  • Roach
    Komt net kijken
    • 21-02-2003
    • 84
    • braaksel

    #2
    Sinds ik een paar jaar terug m'n vliegenlijnen pas echt goed ben gaan verzorgen is m'n werpafstand aanzienlijk verbeterd...een goede vliegenlijn is misschien wel net zo belangrijk als een goede hengel. als je lijn vies is, kun je hem schoonmaken met gedenatureerde alcohol, je doet wat op een lap en haal je lijn er doorheen, moet je maar eens kijken wat een vuil eraf komt, verder behandel ik altijd na het vissen m'n lijn met poogoo, van RIO, dit is een siliconen substantie die je op dezelfde manier aanbrengt als de alcohol..hiervan wordt je lijn superglad, en schiet ie daarom makkelijker uit de top, en drijft beter..
    >-,^)))*>

    Roach

    Reageer

    • double hook up
      Newbie
      • 04-08-2003
      • 5

      #3
      Dat helpt zeer ckr roach ik doe het nu
      ook al enige tijd en me lijn schiet als een juweeltje
      door de slangeoogjes

      Maarre zijn er eigenlijk veel vliegvissers die een #5 lijntje in zijn geheel de lucht in krijgen??? ik krijg het niet voor elkaar

      Of zou ik dan echt op cursus moeten

      mvg
      hans
      het vissen op vissen boeit mij nog het meest

      Reageer

      • Roach
        Komt net kijken
        • 21-02-2003
        • 84
        • braaksel

        #4
        Hey Double,
        Er zijn weinig mensen die een 100 ft lijn er uberhaubt met redelijk gemak de top uit werpen..verder is dit niet zo erg belangrijk, ik ken mensen die matig kunnen gooien, maar zeer veel kennis/ervaring hebben, en voortreffelijk kunnen vliegvissen..
        Een goede techniek is iets wat dan zeer belangrijk is, het ligt er ook aan wat je uitgangspunt is...een hoop tijd steken in het perfect leren werpen, of lekker gaan vissen.


        [Gewijzigd door Roach op dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:41]
        >-,^)))*>

        Roach

        Reageer

        • double hook up
          Newbie
          • 04-08-2003
          • 5

          #5
          hoi Roach,

          Vind je het erg als ik voor de laatste kies ?

          en inderdaad ik had al zo een vermoeden toen ik de laatste
          keer op de flyfair was zag ik ook maar weinig mensen die dit idd
          voor elkaar kregen

          Ach het is natuurlijk wel zo dat het soms net dat beslissende stukje is maar ja je bent aan het vissen dus dat mag de pret niet drukken
          het vissen op vissen boeit mij nog het meest

          Reageer

          • Pieter Pepping
            Frequent aanwezig
            • 11-08-2003
            • 206

            #6
            hey,

            ik heb (ik geloof) 2 jaar geleden een vliegvishengel gekocht en er een gratis les bij gekregen. Na een tijdje brak mijn onderste deel. Het werd natuurlijk maar uitgesteld om hem te laten vervangen. Dat heb ik uiteindelijk eergisteren gedaan oh: .

            Probleem is nu wel dat ik alles weer opnieuw moet 'leren'. Volgens mij krijg ik die lijn niet verder dan 7 meter!! Erg vervelend, want dan kan je maar 2 meter binnenhalen ofzo.

            Ik zal eens kijken of dat lijn-onderhoud-spul enige verbe****** biedt, ik moet toch nog een paar nieuwe nimfen/vliegen halen.

            Pieter
            ---------------

            Pieter

            Reageer

            • Vrijbuiter
              Newbie
              • 28-10-2003
              • 10

              #7
              hoi

              Normaal gesproken gooi je toch wel zo,n 18 meters ver met een #3#4 zonder de dubbele strip toe te passen.
              Zoals boven geschreven,klopt het ook dat je vliegenlijn ook goed moet behandelen.
              Ik doe na een vis dag mijn vliegenlijn in een bad van lauw afwaswater dus gewoon afwas middel.
              Trek de lijn tijdens het opspoelen door een droge doek.
              als ik dit gedaan heb behandel ik de vliegenlijn met een cockpitspray voor auto,s
              en klaar is klara.

              En moet bekennen dat ik aan de water kant mijn vliegenlijn nog nooit er helemaal uit heb gegooid.
              Lukt me trouwens wel op het Grasveld,maar daar heb ik dan ook geen obstakels.

              Henk

              Reageer

              • Rick de visser
                Alrounder&Binder
                • 28-02-2007
                • 166
                • Nw-Roden

                #8
                bedankt voor de tip
                rdv

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎