Wat is vliegvissen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Christ

    Wat is vliegvissen??

    Wat is eigelijk vliegvissen.
    Ale ik met mijn feeder met een drijvertje en een kunstvlieg aan het vissen ben, dan ben ik schijnbaar niet aan het vliegvissen.
    Ben ik aan het vissen met een vlieghengel beaast met een kunstpier, dan ben ik wel aan het vliegvissen.
    Wie kan mij vertellen wanneer ik aan het vliegvissen ben.
    Is de hengel of het aas bepalend.
    De groetjes.
    Christ.
  • Karel
    Newbie
    • 21-09-2002
    • 2

    #2
    Volgens mij kun je alles wel tot zulke dilemma's terugbrengen. Het resultaat? Je komt er niet meer uit.
    Wil je weten wat vliegvissen is dan moet je het gaan proberen! Met een vliegvishengel, met een vliegenlijn en kunstvliegen de waterkant afstruinen. Of kijk even op onze site.
    www.nnvv.demon.nl

    Karel

    Reageer

    • jos.holl

      #3
      Wat is vliegvissen???
      Het is in ieder geval niet vliegend vissen.
      Ik heb het wel is geprobeerd van uit mijn helikopter maar het ingooien gaat elke keer fout.

      Ik denk dat vliegvissen in ieder geval bepalend is door met een insekt te vissen op het wateroppervlak. Normale wijze gaat dit dan ook het makkelijkste met een vlieghengel ivm. drijvende lijn.

      Het leuke er van is denk ik al doe ik het nooit (heb het wel eens gedaan) dat je echt je helemaal inleeft in het gedrag van de vis.
      Je moet alleen zijn anders vang je geen kip. (vis)
      Voorral met lekker warm weer tot je middel in het water ergens in een riviertje en dan zo,n dikke ruisvoorn die op je aas duikt doet je goed.

      Ik denk dat de vliegvissers die het regelmatig doen hier wel meer over kunnen zeggen.

      Jos

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎