Vliegen over laten komen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    Vliegen over laten komen

    Het zal einde 1969 zijn geweest dat we hier met maden kregen te maken In eerste instantie werd het verboden met deze beestjes te vissen Maar de druk van de leden op de jaar vergadering was zo groot dat het bestuur over stag ging Het mocht ,maar ja dan sta je waar en hoe kom je aan die dingen Nou had ik indertijd in een stukje van Rein van Rutten 'een vis goeroe'hier in het westen gelezen ,Dat je ook vliegen uit andere landen over kon laten komen En ja ,onze hengelsport winkel De Watergeus beheerd door de eigenaar ,in de volksmond potje genoemd Die was dan wel bereid een l tr p/w over telaten komen Joost mag weten waar vandaan Maar die maden werden dan een keer p/w aangevoerd met de post Pure rotzooi natuurlijk Dus ja er moest wat gebeuren Ik heb toen rein van Rutten gebeld ,En die had toen een adres voor mij in engeland Daar kon ik 10 vliegen bestellen voor f 2,50 p/s Dus dat grapje koste toen 25 gulden +f 5,oo voor het over vliegen Nou dat lukte allemaal prima Ik kreeg na 5 dagen een pakje met 10 vliegen en 2 flesjes met e'o andere vloeistof Het ene moest ik iedere morgen 5druppels op het vlees doen en van het andere s'avonds 5 druppels De vliegen moesten worden verdeelt over 5 glazen bakken En die moesten weer heel goed worden af gesloten En natuurlijk zaagsel op de bodem En ja hoor met een week was het gebeurd Met m'n huwelijk bijna ook Wat een verschrikkelijke lucht Maar wat een vreselijke mooie maden Ze hadden alle kleuren van de regen boog ,En zacht grandioos Maar die kleuren onvoorstelbaar En ik ben er ook nooit achter kunnen komen hoe dat toch mogelijk was En vangen ,dat wil je niet weten Brasem Brasem je kon met die troep gewoon niets anders meer vangen Maar nou was het probleem ,dat gaat altijd zo als je het ene op lost ontstaat er weer een anderHet barste bij ons van de vorens ,en zo moest ik het in snelheid afleggen Zo doende ben ik er van af gestapt Maar ik moet er nog wel eens aan terug denken Ik ben dat adres kwijt En wie weet is het hele bedrijfje al ter ziele Maar toch
    Groeten Jan de visser
    Groeten van Jan de visser
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    ik geloof dat mijn partner mij accuut in mijn bivvy opt grasland gooit als ik zoiets zou flikken

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #3
      ik werd het huis ook uitgekickt worden denk k maar het is wel een mooi verhaal #)

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎