Wat zal je altijd bij blijven van het vissen???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wedstrijdvisster
    Gast
    • 27-12-2005
    • 317
    • Beverwijk

    Wat zal je altijd bij blijven van het vissen???

    wat zal je van je leven niet meer vergeten, van het vissen??
    een bepaalde overwinning of wedstrijd?? ofzo.....

  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

    #2
    De mooiste herinnering van mijn leven bij de visserij is natuurlijk de eerste vis die ik ooit ving. Op mijn zesjarige leeftijd ving ik een ruisvoorn van ca. 13 cm aan zo'n bamboestokkie.

    De eerste zeelt op mijn 8-jarige leeftijd. Toen ik deze vis haakte dacht ik: Wat heb ik daar nou in hemelsnaam aan de haak, een gorilla onder water????!!!
    Ik sprong werkelijk een gat in de lucht toen ik deze vis boven zag komen!!!

    De eerste overwinning op mijn 9-jarige leeftijd (na 4 keer meegedaan te hebben!) kan ik me nog steeds helder herinneren.

    Daarna volgden zoveel mooie herinneringen die ik hier niet ga opnoemen. Anders zit het hier stampvol met mijn herinneringen die ik maar beter persoonlijk kan vertellen onder het genot van een pilsje :lallen:

    Dat zal iedereen bekend voorkomen, het zijn er teveel om op te noemen...


    [Gewijzigd door Jan Broess op 03-11-06 at 07:15 PM]
    Greetz,
    Jan Broess

    www.devaartposcar.nl

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      M'n eerste karper. Een spiegel van zo tussen de 20 en 23 pond. Ik gebruikte toendertijde een picker als match-hengel. Het pennetje met een broodvlok eronder legde ik op een aasbellenspoor. Binnen een minuut had ik 'm eraan hangen, heel veel later had ik 'm op de kant. Op 16/100 en een picker was dat niet echt ideaal drillen.

      Ik heb jaren gevist in een slootje vlak bij m'n huis op zeelt. Daar heb ik echt vanalles meegemaakt. Een van die dingen die ik denk ik niet vergeet is het volgende. Ik viste naast een bos riet waar een meerkoetennest inzat. Deze vogels waren al tijden aan het broeden, maar nog nooit had ik een kuikentje gezien. Op een avond hoorde ik voor het eerst gepiep van tussen het riet. Een uurtje later kwam een van de mini-kuikens heel stoer tussen het riet vandaan zwemmen. Hij heeft in zijn leven 3 meter gezwommen..... Een meter achter mijn stekkie verdween ie in een grote kolk tussen de kaken van een snoek.......

      En een gruwelijk onweer het afgelopen jaar, 120 mm neerslag in twee uur, en windkracht 8. Twee uur met een zeer ongemakkelijk gevoel, in de auto het noodweer over ons heen laten komen. Buiten stonden de hengels van een maat, inc. zijn tent en andere visspullen. We zouden een nachtje gaan vissen, het is er niet van gekomen. Er was geen tijd om spullen op te ruimen, zo snel kwam de bui opzetten. De regen daverde twee uur lang op het autodak. Werkelijk alles was doorweekt nadien. Ik heb sindsdien nog veel meer respect voor de natuur(krachten) gekregen.

      Inderdaad teveel herinneringen, positief en negatief, om op te noemen. Altijd leuk als je weer eens een fotoalbum inkijkt, of met vrienden praat. Lekker dit alles weer ophalen.....

      Gr. Pierre


      [Gewijzigd door Pierre op 03-11-06 at 07:29 PM]

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        mijn eerste karper.
        ik ging met mijn vrienden met ons spinhengeltje naar de vijver in het dorp
        er zaten wat karpers boven en wij probeerden ze met een zwaar foreldobbertje en maden te vangen.
        opeens ging mijn dobber onder tijdens het inhalen en had ik beet.hij was 34cm lang en woog 1200gram.
        dat is me altijd bijgebleven.
        wat me ook bij is gebleven is mijn eerste run met het vastlood systeem.
        deze woog 4,5 kilo en vond ik toen het grootste wat bestond(ik wist niet beter).
        wat me van witvissen is bijgebleven was mijn 1ste wedstrijd die ik als groentje ook nog ruim won.
        verder is me niks heel goed bijgebleven.

        Ralph
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo
          Zie algemeen zout
          (een zilveren nacht) ik kan het niet overplaatsen naar de visserette
          gr Gerard

          Reageer

          • † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

            #6
            een jaar wedstrijden gehad in hank met de visclub en wat ik ook deed ik kreeg de vis er niet uit dat jaar volop beet maar vangen ho maar het was echt een rampjaar
            het was zelfs zo erg dat ik de enigste was die constant beet had maar niks er uit kreeg was bijna in staat om me hengels te verkopen
            maar dat is gelukkig al 15 jaar geleden
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

            Met Vriendelijke Visgroeten



            vaste stokvisser????????

            Reageer

            • pastoor
              ...
              • 02-02-2003
              • 1112
              • Drongelen

              #7
              Ik heb er zoooooooooo veeeeeeeeeeeeel die ik nooit zal vergeten.

              Maar hier noem ik er twee.

              De eerste is het moment dat ik voor de VIERDE keer op rij familiekampioen werd. Helaas kon mijn broer en grootste rivaal Christ niet mee doen daar hij in dat jaar overleden is.

              Een ander leuk moment was het volgende.
              In mijn jonge jaren (18 jaar) gingen ik en mijn toenmalige maat veel naar de Alphse we****** bij de Maas. In de paaitijd kwamen daar duizenden brasems onder de kleppen van het gemaal wachtende om van uit de Maas de we****** op te kunnen zwemmen om te paaien. Daar was het echt een sprookje zo goed je de brasem kon vangen. Wij begonnen met 10 kg varkensbrok in een keer er in te gooien. Scheppen deden we niet want we viste met 0,30 mm en haak 6. Als aas gebruikte we vrijwel altijd grote bollen deeg 2 tot 3 cm. De een na de ander werd er uit getakeld zonder schepnet in een keer op je benen. Je kunt je wel voorstellen hoe wij er uit zagen bij einde sessie. Meerdere keren moesten we soms het leefnet omkiepen, omdat er te veel in zaten. En wat ik zeker nooit meer zal vergeten was dat we een jongetje van een jaar of 8 die tegenover ons zat zo ver omge***d hadden dat hij om ook net zo veel als wij te vangen uiteindelijk over zijn bol deeg ging lekken. Wij hadden natuurlijk gezegd dat dat beter was en een paar keer gedaan net als of.

              Volgende keer een waar gebeurd verhaal dat ik mee maakte met o.a. Lex op de chat hoe we iemand hebben geholpen. (van de regen in de drup)


              [Gewijzigd door pastoor op 03-11-06 at 08:53 PM]

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Als eerste: Mijn eerste brasem aan de feeder.... vanaf toen was de vaste stok passé (niets negatiefs overigens)

                Als tweede een anekdote:

                Mijn schoonvader (uit Polen) kwam over en we zouden natuurlijk gaan vissen. Vergunning mèt spelfouten in zijn naam gehaald maar, who cares... en hij voor het eerst aan het Windschoterdiep. Beetje miezerig en koud, gewoon geen weer. Wij zitten en vissen. Na een uurtje nog geen beet gezien en ik had het eigenlijk wel bekeken en begon langzaamaan toespelingen te maken over warme koffie, moeder de vrouw enzo, maar hij stak nog een sigaretje op, keek een beetje misprijzend in mijn emmer met fabrieksvoer en mieterde een hand zand met maden richting zijn dobber en zei alleen:"Zaraz bedzie" (het komt zo meteen)
                Nog geen tien minuten later kwam de brasem los...
                Drie dagen later was het zoals het soms in Nederland wel gebeurt, prachtig weer. Wij om een uur of vijf in de ochtend naar het Aduarderdiep getogen en onszelf comfortabel geïnstalleerd. Na een half uur stak ie nog maar eens een sigaretje op en zuchtte. Tien minuten later vroeg hij waar die weg naartoe ging... "Dobra, to ja ide na spacer"... (goed, dan ga ik een eindje kuieren...). Haalde zijn hengel binnen en ging vort.
                Na een tijdje kwam hij terug en vroeg of ik al beet had gehad en keek daarbij aardig cynisch... "Szkoda czasu, chlopcu" (zonde van je tijd, m'n jongen) en liep de andere kant op. Toen hij een half uurtje later weer kwam had ik de auto al ingepakt...

                Anekdote twee:

                In Polen wordt veel gevist met kapotgekookte tarwe. Maar als je na het vissen vergeet het uit de auto te halen (in de zomer) en dan een week later weer gaat vissen krijg je die zure lucht héél moeilijk uit je auto! :~ ... Toch dachten die poolse brasems daar anders over, want ze zwommen bijna je schepnet binnen...
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • Bombaert Pieter
                  Frequent aanwezig
                  • 08-12-2005
                  • 121

                  #9
                  Mijn eerste zonnebaars! ik dacht dak ik net een pyrana had gevangen, of 1of andere tropische vis. nam een foto met mijn ''bovennatuurlijke'' vangst en diezelfde dag werd het mij vertelddat he tniet om een pyrana ging. Best wel leuk !!!

                  groeten #)
                  STEM HIER VR DE PETITIE TEGEN DE AALSCHOLVERS
                  http://www.triobaits.com/

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wedstrijdvisster

                    wat zal je van je leven niet meer vergeten, van het vissen??
                    een bepaalde overwinning of wedstrijd?? ofzo.....
                    Nou...vertel... Wat zal jij van je leven niet meer vergeten, wedstrijdvister????
                    (Ik heb al een paar dingen opgenoemd)
                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    • visseninpolen
                      Met enige kennis...
                      • 01-01-2005
                      • 301
                      • wichmond

                      #11
                      dat ik twee keer in het zelfde jaar, rechtvoorover de plomp in pleurde en dat ik de jongste clubkampioen ben/was. Ik weet niet wat er de laatste jaren daar is gebeurt. De koppelwedstrijd die we gewonnen hebben.
                      Me pa, die tijdens een wedstrijd naast mij loot, die dag met excact hetzelfde voer viste en hij wel ving en ikke niet.
                      en er zal nog veel meer in mij opkomen als ik verder denk, ik heb echt stomme dingen meegemaakt. Oja, mijn vismaat die een aalscholver vangt en een rat.
                      etc etc
                      ryby ryby ryby i duzo ryb

                      Reageer

                      • Theo de Kreij
                        VOERBOER
                        • 03-06-2003
                        • 2345
                        • Zoetermeer

                        #12
                        Twee uur rijden voor een wedstrijd. Melden, inschrijfgeld betalen, naar het water en opbouwen. Vervolgens naar de auto lopen om het voer en aas te pakken en ........................ dat hele zooitje stond nog thuis. Gloeiende gloeiende gloeiende! Uiteindelijk pas 6 vissers verderop iemand bereid gevonden wat voer en maden af te staan. En wat denk je? Nota bene een Belg. De rest liet me gewoon stikken. Kan er nu nog kwaad om worden.
                        Mvrgr,

                        Theo de Kreij.

                        ********************************
                        Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                        ********************************

                        www.peche-tackle-europe.com

                        Reageer

                        • wedstrijdvisster
                          Gast
                          • 27-12-2005
                          • 317
                          • Beverwijk

                          #13
                          wat bij mij zou bij blijven is het nk in 2001 Cat. B.
                          het was in het noord-willems kanaal.
                          het was bloed en bloed heet die dag niet normaal....
                          maar vis wert er gevangen....
                          we stonden daar in de buurt op een camping met een hele groep...
                          en gezellig dat het was pfff!!!!
                          dag voor het nk gingen we traine, visde een groot deel er uit, en iedereen zij maar dat het de volgende dag mij niet zou lukken....
                          de dag van het nk ving ik wel lekker....
                          en dit werd uiteindlijk beloont met de 10de plek....
                          sta je dan tusse allemaal jongens....

                          en niet te vergeten topcompetitie...
                          in het eindklassement werd ik 9de.....

                          en de voor selecties van het nk...
                          die borden blijven mooi...
                          je moet al die koppen zien als een meisie wint...
                          vinden ze niet zo erg leuk.....

                          Reageer

                          • Cor Jagt
                            Sportvisser
                            • 02-03-2003
                            • 600
                            • Emmen

                            #14
                            Ikwel hoor Anja
                            Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                            Reageer

                            • wedstrijdvisster
                              Gast
                              • 27-12-2005
                              • 317
                              • Beverwijk

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Cor Jagt

                              Ikwel hoor Anja
                              wat ik wel???

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎