hond aan de haak

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    hond aan de haak

    Nu hoorde ik laatst van een collega van mij, dat zij op een site had gezien dat er mensen waren, die met een herder aan de (hele grote) haak visten op haai........ Nu heb ik veel gehoord, maar zijn er hier die er iets van weten? Want ik denk dat dit weer zwartmakerij naar de visser is en/of een "broodje aap".
    Ik zal de site nog wel eens weer navragen, dan nakijken en hier eens plaatsen. :? :?
    ryby ryby ryby i duzo ryb
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    vissen met hondebrokken dat zie ik nog zitten maar met de hond zelf, dat kan ik niet geloven
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • polestare
      Komt net kijken
      • 14-01-2005
      • 93
      • NRW

      #3
      Gaat het misschien over volgend artikel dat op carpboard forum onder de koffietafel staat.
      Ja waarom geen aap????

      Gelezen in de Telegraaf.

      Levende honden als aas voor haaienvangst
      PARIJS - Franse dierenbeschermers zijn in actie gekomen tegen een gruwelijke praktijk op het Franse eiland Réunion.
      Inwoners van dat overzeese deel van Frankrijk gaan met levende honden - en soms ook katten - als aas op haaienvangst in de Indische Oceaan.
      De stichting '30 miljoen vrienden' heeft op internet een petitie verspreid die is gericht aan de minister voor Overzeese Gebieden, die wil dat er een einde komt aan de traditie.

      Voordat de dieren aan een hengellijn te water worden gelaten, slaan de vissers haken door hun snuiten en poten.
      Deze praktijk wordt al lange tijd gehanteerd, maar afgelopen weekeinde laaide de verontwaardiging op toen een jongen bij de plaats Sainte-Marie een als aas geprepareerd hondje had gevonden.
      Hij had het dier bevrijd van de haken en het naar een dierenarts gebracht.
      Zijn familie wil de hond adopteren.

      De dierenbeschermingsorganisatie SPA zei in een reactie dat de meeste gevallen niet bekend worden.
      Een woordvoerder zei dat niet alleen grotere honden, maar soms ook katten worden gebruikt.
      Op het eiland in de Indische Oceaan geldt de Franse wetgeving.
      Wie dieren als levend aas gebruikt, riskeert twee jaar celstraf. Veroordelingen zijn er nauwelijks.
      Wie niet op heterdaad betrapt wordt, is niet te vervolgen omdat er dan meestal geen bewijs (meer) is.

      Reageer

      • visseninpolen
        Met enige kennis...
        • 01-01-2005
        • 301
        • wichmond

        #4
        Ja, dit klinkt aardig als het verhaal wat ik hoorde. Ik heb helaas de naam van de site nog niet, want ik heb m'n collega nog niet gesproken, maar zodra ik 'm weet, zal ik 'm hier plaatsen. Maar wat denken jullie, zou het echt waar zijn???
        ryby ryby ryby i duzo ryb

        Reageer

        • Theo de Kreij
          VOERBOER
          • 03-06-2003
          • 2345
          • Zoetermeer

          #5
          Het kan best zo zijn. Er lopen zat debielen rond op deze wereld. Moet je toch niet aan denken. Wij vertroetelen ze als ons huisdier en voeden de hond tegelijk op met de kinderen alsof het een extra nazaat van je is. terwijl in andere gebieden het gewoon een zoveelst ordinair beest is en worden ze mishandeld of opgevreten.
          Mvrgr,

          Theo de Kreij.

          ********************************
          Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
          ********************************

          www.peche-tackle-europe.com

          Reageer

          • visseninpolen
            Met enige kennis...
            • 01-01-2005
            • 301
            • wichmond

            #6
            Nou opeten denk ik nog, oke..... ik bedoel wij eten o.a koeien en die zijn ergens anders weer heilig...
            Ik vind wel dat we wel een beetje fatsoenlijk met dieren om moeten gaan, varkens duizenden kilometers verschepen naar landen waar ze zelf varkens hebben, raar. Paarden die niet meer kunnen staan, of op elkaar staan tijdens transport, raar. Een vis levend meenemen naar huis in een plastic zak, raar. Zorg dan dat ze gelijk en snel gedood worden, als je ze toch wil eten, toch?
            ryby ryby ryby i duzo ryb

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎