PDA

View Full Version : de regering gaat steeds meer voor de burger bepalen

visseninpolen
05-02-2005, 08:58
De regering heeft overduidelijk geld nodig en denkt waarschijnlijk dat de gemiddelde arbeider een debiel is die alles wel pikt.
Neem nu bijvoorbeeld het roken: Als de regering verwacht dat "haar bevolking" zelfstandig is en bewust met zichzelf en haar omgeving omgaat, dan laten zij de keus vrij of wij roken of niet. We weten dat het niet gezond is en we weten dat het jaarlijks veel geld kost voor de gezondheidszorg. De regering besluit vervolgens, roken wordt veel duurder. Zou het niet zo moeten zijn, dat bepaalde risico's die rokers lopen, beter uit het ziekenfonds gehaald moeten worden, zodat voor niet rokers de ziekenfonds misschien weer goedkoper wordt? Maar waarom wel grote capagne tegen roken? terwijl drank jaarlijks ook heel erg veel slachtoffers maakt!

De regering besloot dat iedereen 4 tot 14% moest gaan inleveren op zijn/haar salaris en uitkeringen, maar weer, zoals als altijd, gingen de salarissen van top ambtenaren en waarschijnlijk ook de salarissen van andere grootverdieners, er met 6% op voor uit.

De regering wil/gaat het grijskenteken afschaffen. Hierdoor zijn velen genoodzaakt hun bus van de hand te doen. Inruil heeft hij dan vele malen minder waarde, want in Nederland kan die bijna niet meer verhandeld worden. Betekent dus dat er ongelooflijk veel toegelegd moet worden op de "nieuwe" auto. Resultaat, als je al spaargeld hebt, gaat het er aan en heb je niets meer over.

Echt verschrikkelijk vindt ik het verhaal van een vluchteling, misschien wel een aparte topic waard. Vaak zijn in Nederland, veel vluchtelingen al jaren in Nederland voor zij te horen krijgen dat zij het land moeten verlaten. Er zijn Nederlanders die zich dit aantrekken... zo ook een meisje met kanker (hart van Nederland).
Zij is echt nog jong 15 of 16 of zo, zij schrijft Verdonk: Ik heb kanker en ben ongeneeslijk ziek, ik zal binnen een jaar of 2 niet meer leven (ik dacht dat het 2 jaar was). Mijn vriendinnetje uit (ik dacht) Afghanistan, woont al heel lang in Nderland en spreekt goed de taal, moet terug naar haar land van afkomst. Ze was klein toen ze hier kwam en heeft nu veel vrienden hier en spreekt heel goed de taal. Als ik overlijd, mevrouw Verdonk, mag zij voor mij mijn plaats innemen, kan dat alstublieft?
Mevrouw Verdonk besluit in gesprek te gaan met die vriendinnen,wat is haar reactie? Alstublieft, geen camera's bij het gesprek. Nee, maar dat is geen wonder, want de meisjes zeggen tegen de pers dat Verdonk bijna niets anders heeft gezegd als: Sorry, maar dit is de wet en je Afghaanse vriendinnetje moet terug.
Met andere woorden(en die vul ik zelf even in): ik als minister van vreemdelinge zaken, ben net als vele anderen, het doet mij niets wat de bevolking vindt, als wij maar geld over houden en als daat mensen onder moeten lijden? jammer dan!

Murdock vx66
05-02-2005, 09:38
Ivm het vreemdelingen beleid, dit gebeurt in BelgiŽ ook en dat is inderdaad een schande, mensen hebben zich hier aangepast en hebben de moeite gedaan hun steentje bij te dragen tot onze maatschappij en dan mogen ze het na x aantal jaren afbollen, dan vraag je je als mens toch af waar we mee bezig zijn.

Wat je daar zegt over rokers uit het ziekenfonds halen, daar ben ik niet mee akkoord, rokers zijn altijd de boeman en kosten de ziekenkas veel geld, maar je mag niet vergeten dat we er ook voor betalen. Een pakje sigaretten kost bij ons 4.45Ä maar kost nog geen 0.75Ä om te maken, ik hoef het sommetje niet te maken zeker? Voor het ziekenfonds is er maar ťťn oplossing en dat is privatiseren van de gezondheidszorg, het is een extreme maatregel maar zowat de enige die op lange termijn soelaas kan brengen.

Vissport
05-02-2005, 09:59
En het privatiseren van de gezondheidzorg is dan alleen voor de rijken.
De arme man in de straat kan het niet betalen, en dan krijg je dezelfde toestanden zoals in amerika, waar het overgrote deel van de bevolking het niet kan betalen.
Privatiseren betekend ook , dat je de mensen niet kan verplichten om zich te verzekeren, met alle gevolgen van die. Kijk en nog wat, iedere belasting is voor de kleine mens nog meer de strop rond zijn nek dichtknijpen, terwijl het de rijkere mens toch niets uitmaakt. Of het nu gaat om sigaretten, gezondheid, en nog veel meer, de kleine man in de straat wordt genekt. Maar nu eens een niet zo vreemde vraag, wie heeft er voor deze regering gekozen, ja hoor hetzelfde volk.
Dus het cirkeltje is rond, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat wil niet zeggen dat een andere regering het zou beter doen, dat zeker niet, en ik vraag me ook af, welke politieker heeft politieke wetenschappen gestudeert, en met succes afgesloten. Dit was een zeer korte reactie, ik zou zo nog uren kunnen doorgaan. :pipe:

visseninpolen
05-02-2005, 10:55
Het zelfde volk heeft ze gekozen:
Nou ik heb op geen van de partijen gekozen, die het nu voor het zeggen hebben. Ik stem PVDA. Maar goed, het probleem bij het stemmen is, geen een politieke partij heeft de absolute meerderheid en moeten er altijd weer compromissen gesloten worden. Daardoor krijg je veel gesteggel over wat ze willen.

Is het misschien een idee om de koningin het bestuur van het land volledig terug te geven? Of moet de monarchie maar afgeschaft worden?
Brengt me gelijk bij het punt: Monarchie betaalt geen huur voor waar ze wonen en ze betalen geen belasting (heb ik begrepen), moet dat niet ook aangepakt worden?

Murdock vx66
05-02-2005, 14:13
Sorry ze vissport maar daar sla je de bal mis, privatiseren betekent ook sensibiliseren. De arme man in de straat kan geen ziekteverzekering betalen? Wie betaalt dan hun GSM , sigaretten...? Wat je daar zegt is een oeroude uitvlucht om er zelf niets te moeten aan doen. Ikzelf ben zeker niet rijk maar ik heb reeds alles wat normalitair door de staat wordt verzorgd in eigen handen genomen en ik hoef er niet meer van wakker te liggen!! Dat er een vangnet moet bestaan voor de kansarmen, daar ben ik mee akkoord maar we hoeven ons er niet allemaal achter te verbergen, zo wordt de put alleen maar groter!

Henso
05-02-2005, 17:08
!@#$ Moi,

Ik stem elke keer als dat nodig is, en elke keer heb ik het idee dat het helpt.
Maar helaas elke keer wordt het anders dan dat iedereen denkt of hoopt.

Maar de gemiddelde burger heeft het in Nederland niet slecht.

Wij hebben alle dagen te eten en te drinken, hebben veelal een auto, en gaan minimaal 1 keer per jaar met vakantie.

Wel vindt ik dat een aantal mensen het beter moet hebben.

Wat de vluchtelingen betreft de goeden moeten onder de slechte lijden, maar ik vind wel dat diegene welke hieral 4 of 5 jaar is, hier kan blijven.,dan moeten de heren ambtenaren maar wat harder werken zodat eerder bekend is of ze een verblijfsvergunning krijgen.

Maar ik heb makkelijk praten, ik ben afgekeurd en dan wordt je automatisch al door driekwart van jouw (vrienden) en bekenden uitgekotst, en tel je al niet meer mee.( dus wat je later dan nog krijgt, is mooi meegenomen)
Als je dan ook nog een heleboel moet laten en niet meer kunt, kom je op een gegeven moment op het punt aan dat je zegt "tot hier en niet verder"en laat je alles op je af komen en maak je je niet zo druk meer.

Want wij zijn klein en zij zijn groot, maar het voornaamste vind ik.

LEEF en laat je niet dood drukken door regels en verboden.

Ik vind alles best en geniet volop, ik leef vandaag en zie morgen wel hoe het dan is.

GROETJES EN EEN PLEZIERIG WEEKEND.

[Gewijzigd door Henso op 02-05-05 at 05:11 PM]

Vissport
05-02-2005, 18:17
jullie hebben gelijk. :)

[Gewijzigd door Vissport op 02-05-05 at 08:07 PM]

Slafes
06-02-2005, 10:03
Murdock,...

Ik vind dat als we perse willen mee discussiŽren in dit topic, dat we dan een nieuw topic openen voor de Belgen hier rond. Nederland is helemaal anders. Ze hebben op bepaalde punten voordelen (zoals aftrekken van een gekocht huis, en geleende geldsommen in de privť, hadden tot voor kort een afschrijving van een pc etc...) Maar ze hebben ook heel wat nadelen (betalen per pakket voor ziekenzorg oa)

Nederland is op dat vlak zoveel verschillend met BelgiŽ, dat we gewoon niet samen kunnen praten in dit topic.

Wat je zegt over privatisering van de gezondheidszorg in BelgiŽ, moet ik zeggen: Larie en apekool. Dat helpt ons geen stap vooruit. Die mensen kunnen misschien hun GSM en hun sigaretten betalen he, maar wat als ze een transplantatie moeten krijgen, elke dag aan een bloedzuiveringsmachine moeten liggen etc. Dat kost geen pakje sigaretten, nee, dat kost stukken van mensen. Dan ga je net zien dat ze daar geen optie voor genomen hebben. Laat de zorgverzekering maar zoals het is. Die is net wat BelgiŽ zo uniek maakt.

visseninpolen
06-02-2005, 11:15
Henso, je zegt leef en laat je niet dooddrukken door regels en verboden. Oke, ik probeer dat ook zoveel mogelijk. Het nadeel is, dat iedere keer als je iets wilt, dat het dan tegengewerkt wordt door de regels en verboden.
Een vriend van mij, hele goede diploma's en komt niet aan het werk, ik heb gezien dat het 99,9% niet aan hem ligt. Ik voel me dan ook vreselijk teleurgesteld in een heleboel zaken en soms schaam ik me een Nederlander te zijn.

Dus soms is er niet te ontkomen aan de regels en verboden.
Er aan ontsnappen kan maar op 1 manier, door te VISSEN!!!!!

Murdock vx66
06-02-2005, 12:38
Yo Slafes, je zal zien dat het met de tijd er toch zal va komen, want een andere oplossing bestaat er niet. En zelfs met de ziekenkas moet je geluk hebben want ze erkennen niet alles en ze betalen zeker niet alles terug, een goeie ziekteverzekering wel. De sociale zekerheid is niet langer draagbaar voor de Belgische bevolking en daar kan niets meer aan veranderd worden. Alles wat we betalen voor ons pensioen is voor de huidige generatie gepensionneerden en daarmee wat je ook al genoeg. We zijn altijd in de watten gelegd geweest en nu betalen we er de prijs voor. Pas op, dit is wel mijn standpunt vanuit economisch zicht, op menselij gebied kan ik jullie goed volgen hoor.

Zappa
07-02-2005, 07:17
Murdock, jongen, ik denk dat Amerika een duidelijk voorbeeld is van hoe het absoluut niet moet. Er is in Europa al genoeg veramerikaniseerd (met andere woorden : naar de kloten geholpen) dat de sociale zekerheid toch ook niet die richting in moet.
Ik hoop dat uw zoon nooit uit pure noodzaak "ja" zal moeten antwoorden op de vraag of hij ten strijde wil trekken tegen "de vijand" zoals tegenwoordig in Amerika gebeurt. De hoge pieten (zelf vaak Vietnamweigeraars zoals Mr. Bush himself) verbergen zich achter een oorlog tegen terreur terwijl die sukkels, als ze al levend terugkeren, meestal wel een arm of een been missen. Daarna zullen ze dan ook nog als uitschot behandeld worden. Dat hebben we geleerd uit de oorlog tegen Vietnam. Het merendeel van die jongens doen mee omdat er economisch problemen zijn en zij nergens opgevangen worden. En ja, theoretisch kunnen ze zich natuurlijk verzekeren. Theoretisch, dat betekent dus : als ze de poen hebben.

[Gewijzigd door Zappa op 02-07-05 at 07:18 AM]

Slafes
07-02-2005, 18:02
Murdock, je redenering is absoluut fout,... Als je het maar dikwijls genoeg herhaalt als politieker, dat het slecht gaat, en dat we moeten inleveren, op den duur gaan mensen het ook geloven, en jij bent er helaa sook een voorbeeld van...

Er zijn al meerdere onderzoeken geweest die het tegendeel beweren. Maar goed, deze vakbondsman gaat er niet verder op ingaan. Als jij in je persoonlijke ongeluk wil storten, en niet wil weerwerk geven aan deze vorm van negativisme...

Henso
07-02-2005, 18:58
~0 Moi Visseninpolen,

Dat Leef en je niet laten regeren door regels bedoel ik mee:

Eerst komt het leven, en dan pas de regels.

Omdat ik ben afgekeurd heb ik een heel nieuw leven moeten opbouwen, in het begin vraag je je steeds af: wat zegt de buurman hier wel van, en hoe zullen de mensen dit wel niet vinden.

Nu is het vrij simpel, ze kunnen van mij allemaal aan het gas het zal mij een zorg zijn, als ik lekker wil vissen doe ik dat, als ik het huis wil verven doe ik dat want ik beslis nu zelf (met mijn vrouw) hoe ik mijn leven in wil delen, ik laat mij niet langer door een ander in een hokje stoppen.

En een aantal regels zal ik mij aan moeten houden, maar niet alles, onze zoon was met 28 jaar al te oud voor een bepaalde baan welke hij wou hebben. Welke gek dit bedenkt weet ik niet, maar het is toch zo. 28 en te oud om te werken.

b.v. Wij zijn verplicht om ons desgevraags te kunnen te legitimeren, nu het is heel simpel als ik de hond uit laat, en er is een politieman zo slim om te vragen wie en wat ik ben, dan wordt hij waker in het ziekenhuis want dit soort flauwekul pik ik niet.
Wij zijn niet in oorlog dus ik neem nooit never niet een identiteitskaart mee., alleen als ik de grens over moet om te vissen in Belgie of drank te halen in Duitsland.
Want ze kunnen zeggen van de Duitsers wat ze willen, maar hun drank is toch lekker een stuk goedkoper dan de onze.

En ik ga over een paar maand lekker weer 4 maand naar de camping, ik ben verplicht om dit aan te vragen bij het UWV, nou ze kunnen van mij een ----------------- krijgen ik vraag lekker niks maar ga toch.
Kan ik tenminste heerlijk vissen in ons mooi Drenthe land.

En verder ik vind ons land prima, alleen bepaalde mensen moesten ze ***********

Eigenlijk wil ik gewoon zeggen, laten wij ons niet zo druk maken, maar gewoon met z'n allen als mens voor en met elkaar leven dan komt het wel goed.

bosonkruid
07-02-2005, 21:16
hallo Henk,

Als je nog dikwijls herhaald dat je afgekeurd bent, zal je dat zelf nog geloven ook.
En als je nadenkt over het feit wat iemand anders van je vind, word je ziek.
Je moet maar zo denken, als er iemand over je praat denkt hij dus ook aan jou.
Ik zou het veel erger vinden wanneer niemand over mij zou praten.

Wij Belgen zijn het al heel ons leven gewoon om een identiteitskaart op zak te hebben, en eerlijk gezegd stoort mij dat niet meer.

groetjes Zjul

Gerrit Bakker
07-02-2005, 22:52
Ik vraag me af hoe ze iemand een bekeuring geeft die zich niet kan indentificeren.
Ze vinden dan toch op een of andere manier zijn naam en adres?
En als ze dat hebben dan weten ze toch ook wie je bent en ben je toch geidentificeerd?

Als iemand een zwaar ongeluk hebt gehad en onherkenbaar verminkt is dan indentificeren ze toch zo iemand aan zijn gebit, oude botbreuken, ingezette protheses enz.
Dus heeft iedereen toch altijd een identiteitsbewijs bij zich.

Of heb ik het nu mis?

suc6

Gerrit Bakker

Henso
08-02-2005, 18:29
:D Moi Bosonkruid,

Ik heb liever dat ze over mij praten, dan van mij eten.

En verder vermaak ik mij prima, vandaag heerlijk een paar uur met een legpuzzel bezig geweest.

Nog een wens van mij, ooit een keer de Nachtwacht van Rembrandt in legpuzzelformaat ( 7.500 stukjes) de grootste puzzel welke ik gemaakt was 3.500 stukjes.
Moet je trouwens wel een beetje gestoord voor zijn om dit leuk te vinden., maar ach ik ben dan ook een Noorderling.

Ik had ook even in mijn zuurkoovatl gekeken wat voor visvoer ik nog over had of anderzins bewaard, dan schrik je ook.
Want wat moet een mens met macaroni, of maizena? gewoon malen, en door het voer????

Rob van Halteren
08-02-2005, 19:27
<OFFTOPIC MODE>

Oorspronkelijk geplaatst door Henso

:D Moi Bosonkruid,

Ik heb liever dat ze over mij praten, dan van mij eten.

En verder vermaak ik mij prima, vandaag heerlijk een paar uur met een legpuzzel bezig geweest.

Nog een wens van mij, ooit een keer de Nachtwacht van Rembrandt in legpuzzelformaat ( 7.500 stukjes) de grootste puzzel welke ik gemaakt was 3.500 stukjes.
Moet je trouwens wel een beetje gestoord voor zijn om dit leuk te vinden., maar ach ik ben dan ook een Noorderling.

Ik had ook even in mijn zuurkoovatl gekeken wat voor visvoer ik nog over had of anderzins bewaard, dan schrik je ook.
Want wat moet een mens met macaroni, of maizena? gewoon malen, en door het voer????

Wat staat er op de doos henso??? 5 tot 7 jaar????speciaal omdat je een noorderling bent....dit is de gemiddelde leeftijd die je moet hebben voor het maken van die puzzel...niet de tijd dat het gaat duren eer je de puzzel klaar hebt ( en mischien ook wel, ik weet niet hoevaak jij puzzelt :D :D :D :) ;)

</OFFTOPIC MODE>

[Gewijzigd door Rob van Halteren op 02-08-05 at 07:30 PM]

Henso
09-02-2005, 18:38
:) :D Moi Rob,

Je snapt het ook al weer niet,

Als je wilt puzzelen zul je toch tenminste, een beetje uitstralling moeten hebben. PLUS de goede lengte want hoe wil je anders bij tafel komen om de stukjes op de goede plaats te leggen.

Bovendien is puzelen hartstikke verschrikkelijk ontzettend moeilijk.

Want probeer maar eens om uit 1.000 verschillende stukjes precies dat ene stuk te vinden wat jij net nodig bent die dag
Stel je hebt 258 stukjes blaauw en je moet er nog 243 op z'n plaats leggen, nu dat is een karwei dat z'n weerga niet kent.
(trouwens nu ik dit zo beantwoord, valt het mij op dat ik nog een wel moeilijke woorden ken)

En die puzzel van 3.500 stukjes, daar zijn vrouwtje lief en ik zij de gek 3 maanden lang mee bezig geweest, en per dag gemiddeld 5 uur.

Gerrit Bakker
09-02-2005, 22:35
Nou ik hou met liever met andere puzzels bezig.
Er komt wel bijna het zelfde bij kijken.
- je hebt soms veel geduld nodig
- je moet de juiste lengte hebben
- gezien alle vragen op dit forum is het hardstikke moeilijk
- ik en er al zo'n 36 jaar mee bezig
en het is voor mij nog steeds de vraag

HOE KRIJG IK HET VOOR ELKAAR OM

al die vis die daar ergens beneden zwemmen te vangen.

Kijk dat noem ik nog eens een puzzel en daar is een nachtwacht kinderspel bij
geloof me.

:D :D :D

suc6

Gerrit Bakker

Rob van Halteren
10-02-2005, 08:42
Oorspronkelijk geplaatst door gerrit Bakker

Nou ik hou met liever met andere puzzels bezig.
Er komt wel bijna het zelfde bij kijken.
- je hebt soms veel geduld nodig
- je moet de juiste lengte hebben
- gezien alle vragen op dit forum is het hardstikke moeilijk
- ik en er al zo'n 36 jaar mee bezig
en het is voor mij nog steeds de vraag

HOE KRIJG IK HET VOOR ELKAAR OM

al die vis die daar ergens beneden zwemmen te vangen.

Kijk dat noem ik nog eens een puzzel en daar is een nachtwacht kinderspel bij
geloof me.

:D :D :D

suc6

Gerrit Bakker

Dat is ook mijn favoriete puzzel Gerrit, maar het is net zo moeilijk als het doorlezen en begrijpen van de gebruiksaanwijzing van mijn vrouw ( of is het een 36 delige encyclopedie Š 500 pagina's per boek gekregen van mijn schoonvader ten tijde van onze verloving?????? :D :D :D :D :p :) ;) )

[Gewijzigd door Rob van Halteren op 02-10-05 at 08:44 AM]

Vissport
10-02-2005, 10:58
Dan begrijp ik nog altijd niet dat de politie zegt, de puzzel is opgelost, als het zo moeilijk is . :D :D :D

bosonkruid
10-02-2005, 11:12
Hallo allemaal,

Ikzelf puzzel ook graag maar dan moet ik wel mijn haar in een staartje doen want anders kan ik wel eens stukjes te kort hebben op het einde van de rit.
Anders dan bij Robbie heb ik de lengte wel mee, maar die heeft dan weer een gedetailleerde gebruiksaanwijzing voor de dagelijkse omgang met vrouwen. :D :D

Vissen kan heel moeilijk zijn, maar ik woon al 19 jaar bij mijn vrouw en ik snap er nog altijd niks van

groetjes Zjul

visseninpolen
10-02-2005, 15:59
Henso, knap dat je zo kan denken, maar wat nou als je dus door jou denken toch bekeurd wordt, omdat je geen id bij je hebt. En je hebt niets gedaan wat niet mag, dan wordt je toch pist? Dan loop je toch weer tegen de regeltjes aan? Stel nou dat je er bij gelapt bent, dat je op vakantie bent en het niet hebt aangevraagd (wat trouwens een belachelijke regel is) Dan moet je weer dokken en wordt je weer kwaad, toch? Loop je weer tegen zo'n regeltje aan.
Dat je zo'n te oud is, van de zotte! Maar ja, welke sector zit hij, want misschien werkte hij net ergens waar de echte jonkies (of zwartwerkers) veel goedkoper zijn, maar wel vette pech voor hem dus.
Weet je, Nederland is over geregeld, het wordt eens tijd dat er een aantal wetjes geschrapt gaan worden, wie weet er nog een leuke regel om te schrappen???

Gerrit Bakker
10-02-2005, 19:07
Hier al een paar regeltjes die voor mij de prullebak in mogen

Er is al eens een onderzoek geweest naar hard rijden.
Hier is men tot de conclussie gekomen dat hoe harder men met z'n allen rijdt hoe kleiner de kans dat er een ongeluk ontstaat.
Zou men zelfs met de lichtsnelheid rijden dan is de kans op een ongeluk te verwaarlozen klein. En in dat jammerlijke geval dat er toch een botsing ontstaat gaat het zo hard dat je er niets van terug vindt.
Kijk dat nog eens een onderzoeken naar mijn hand.
Dus weg met die maximum snelheid, van mij mag je zo hard rijden als je wilt, mits je maar geen ongelukken veroorzaakt.
Doe je dat wel en is het jouw schuld dan ben je de pineut en ga je betalen.
Nog een belachelijke regel "een fietser heeft altijd voorrang".
Laat ze uit de doppen leren kijken. Toen ik nog jong was leerde je nog uitkijken, toen waren er geen woonerven, verkeersdrempels en wat al niet meer van die onzin.
en o wee je gebeentje als je thuis kwam met een kapotte fiets dan kreeg je ook nog een trap in je kont en mocht je in het vervolg lopend naar school tot er weer geld was voor een andere fiets. Nu schieten ze je van alle kanten om je heen met zo'n blik van "je kunt me toch niets doen", "en als je me raakt dan krijg ik tenminste weer geld voor een nieuwe fiets ehh. ehh. sorry mobieltje".
Verder moet er een verbod komen op
- 30 Km wegen, het is maar goed dat je auto 4 wielen heeft anders viel die om
- verkeersdrempels, is er wel eens onderzocht hoeveel vervuiling zo'n drempel extra geeft?
-woonerven, als vrienden van ons (die aan een woonerf wonen) met de kinderen komen dan slaat je regelmatig de schik om het hart. Ze kijken nergens na ze vliegen zo de straat over (thuis mag dat ook) maar ja als ze dan in de echte wereld komen dan vindt men het gek dat er eentje plat wordt gereden.

Fishbone
11-02-2005, 00:35
Gerrit, ik ben het helemaal met je eens betreft je mening over 30km wegen, verkeersdrempels, woonerven, en voorrangsregels voor fietsers. Met name de jeugd maakt vaak 'misbruik' van deze door de overheid verzonnen regeltjes. Bijna dagelijks moet ik op mijn werk eerst even bijkomen, omdat je er weer een paar bijna plat heb gereden.

TicTacTies
11-02-2005, 08:28
Helemaal eens met Gerrit!

Over regeltjes gesproken. Ongeveer 1,5 jaar geleden ging ik nog met de tein naar mijn werk. Ik ging altijd per voet naar het station. Bij het station is het meestal een wirwar van wegen/fietspaden en dus ook van verkeerslichten.
Zo bestaan er ook verkeerslichten voor voetgangers. Door de drukte smorgens op de weg kloppen alleen de verkeerslichten vaak niet. Te snel op rood ofwel te kort op groen, jullie kennen het wel. Zoals ik dat iedere morgen deed stak ik uit eigen inzicht over richting het station. (niet op het verkeerslicht gelet). Aan de overkant staat een politiewagen. Er stapt iemand uit met een blauwe pet en komt mijn richting op. En wat denken jullie.........................

Boete voor door rood lciht LOPEN!!! Kosten 17,50 euri's. Ik werd helemaal gek..........
Hopeloos die regels.

Gerrit Bakker
11-02-2005, 17:40
Dat bedoel ik nou
gewoon burgertje pesten en stomme regeltjes aanhouden
Ik noem het altijd je leert een aapje een kunstje en het aapje kan deze alleen herhalen, maar niet zelf aanpassen en verbeteren.
Ik zou die agent groot gelijk geven als je gewoon zomaar de weg over zou hebben gestoken waardoor andere weggebruikers vol in de ankers moeten om jouw niet om ver te rijden.
Maar als er verder niets aan de hand is en er geen andere weggebruikers in gevaar zijn gebracht dan verdient die agent, wat mij betreft, zo'n een enorme knal voor z'n harsens dat hij een paar dagen thuis kan zitten en alle tijd heeft om na te denken over het feit waarom hij zo'n onzinnige bekeuring heeft uitgeschreven.
En dan kunnen ze wel zeggen die man/vrouw doet ook maar wat hem wordt opgedragen, maar als ik iets voor mijn werkgever moet doen wat nergens op slaat en de kwaliteit van mijn werk in het gevaar brengt dan krijgt hij gewoon te horen op deze manier ga ik dat niet uitvoeren.
Dan mogen ze het zelf doen en ze moeten dan achteraf ook niet bij me komen van goh nu zijn er problemen wil jij die oplossen ze zoeken er dan maar een ander voor.

suc6

Gerrit Bakker

Murdock vx66
13-02-2005, 22:14
Slafes, het is niet omdat ik jouw mening niet volg dat jij daarom absoluut gelijk hebt ze vriend! Ik zeg het nog een keer, ik bedoel enkel vanuit economisch standpunt en dat mag je draaien en keren hoe je wilt, hoeveel betaalt het ziekenfonds terug en wat willen ze nog terugbetalen? Hoeveel pensioen ga je nog trekken? Blijkbaar kan jij van geluk spreken dat je dat kan zien in een glazen bol maar ik speel liever op voorzichtig en ik betaal om te krijgen waar ik recht op heb, ondertussen betaal ik ook verder om ons fantastisch sociaal vangnet te ondersteunen en de mensen te helpen die nu problemen hebben. Dan moet je ofwel een kieken zijn of een idioot om niet in te zien dat er toch iets niet klopt en met door te hameren op ons huidig systeem want dan zal er zeker geen oplossing komen.

En ik hoef ook geen persoonlijke noot te vernemen in jouw antwoord over mijn ongeluk, hou de discussie maar lekker algemeen! Al svakbondsman kan je misschien de economie nog een paar dagen stil liggen, we zien hoeveel dat opbrengt! (Sabena, Renault, NMBS, witte woede...) Loop maar lekker mee met de massa en probeer vooral niets aan te passen zodat het systeem voor iedereen werkt, jullie kunnen er vooral goed over ***len. ("Een eerder retorische reactie op uw aanval, maar vooral niet te serieus opvatten :))

Zappa, jou kan ik nog volgen, het veramerikaniseren is niet goed te keuren en het klopt dat volledige privatisering geen oplossing is, maar ik denk toch dat we ergens de Gulden middenweg moeten zoeken, want zoals het systeem nu werkt is het tot verdoemenis verzekerd.

[Gewijzigd door Murdock vx66 op 02-13-05 at 10:19 PM]

[Gewijzigd door Murdock vx66 op 02-13-05 at 10:21 PM]