blunders !!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    blunders !!

    Wij vissers praten het liefst in vergrotende dan wel overtreffende trap. Soms is het toch ook wel eens goed om over andere zaken te praten dan alleen over kilogrammen en netten vol.
    Elke visser heeft dus ook wel eens een moment meegemaakt waar hij liever niet aan terugdenkt. Uiteraard bedoel ik dan zo'n moment die met onze nobele sport te maken heeft.

    Ik zal de aftrap geven.
    2 jaar geleden viste ik een wedstrijd en zat goed te vangen. Mijn teler stond op 54 toen het fluitsignaal klonk.
    Ik had al geluiden gehoord dat de vangsten onder gemiddeld lagen dus begon ik al in mijn handen te wrijven. Toen de meetploeg (bij ons worden ze gemeten i.p.v gewogen) arriveerde werd mijn leefnet uit het water gehaald en zaten er om precies te zijn nog 12 vissen in. De andere 42 waren door een gat in mijn leefnet ontsnapt.
    Dat gat was ontstaan omdat ik mijn leefnet altijd in het houthok te drogen legde en de muizen vrij spel hadden om eraan te knagen. Ik kan er nu om lachen, maar destijds allerminst. Het kostte mij een 2e plaats. Ik heb er wel de tik aan overgehouden dat ik voor iedere wedstrijd mijn leefnet controleer op gaten ondanks het feit dat ik mijn leefnet in een bewaarzak bewaar en er dus helemaal geen muizen meer bij kunnen komen. Ik wordt er op de club nog regelmatig aan herrinnert. Het is mijn grootste blunder uit mijn viscarriére.


    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
  • Theo de Kreij (van Berner

    #2
    Wat dacht je van dit. Ik meld me jaren geleden op zondagmorgen keurig bij het lokaal waar de loting zou plaatsvinden. Meestal ben ik 1 van de eersten dus ik vond het niet vreemd dat het zo stil was en de boel nog op slot zat. Maar na een half uur begon ik toch wat argwanend te worden en ging bellen. Het eerste dat ik te horen kreeg was "waar was je nou gisteren"? Precies op de laaste wedstrijd van de competitie verspeelde ik hierdoor mijn eerste plaats. Stom, temeer daar de wedstrijden op mijn verzoek overwegend op zaterdag werden vervist omdat ik als koster mijn zondaagse verplichtingen had. Grrrrrrr!

    Reageer

    • Gert Koops
      Fishing4/Rix H.Sport
      • 01-02-2002
      • 239
      • Schoonebeek

      #3
      Dan deze:

      Afpraak gemaakt met een jeugdlid van onze vereniging om eens met hem naar de IJssel te gaan om te feederen. Had de jongen nog nooit gedaan en het leek hem geweldig. Dus op een morgen vroeg uit de veren, alles op en top voorbereidt....voertje, maden, casters...extra feeder ...kortom, de hele rattaplan om die jongen een onvergetelijke dag te bezorgen. Mijn schoonpa wou ook wel mee, dus hup, met zijn 3en afgereisd naar de IJssel bij Kampen. We waren er mooi op tijd, dus de mooiste stekken waren voor ons. Materiaal uitgeladen en begonnen met het opbouwen van het materiaal. Mooi, alles in gereedheid dus.....er kon gevist worden. Komt mijn schoonpa met zijn lege madenbakken om deze te vullen, want ik had tegen hem gezegd....ik zorg overal voor.......

      tja, dat had ik ook, maar al dat lekkere spul stond nog thuis in de koelkast :moo:

      Sta je dan even mooi te kijken.....


      [Gewijzigd door Gert Koops op 12-15-04 at 11:44 PM]
      Groetjes,

      Gert.

      ***************************
      Team Fishing4u/Rix Hengelsport
      ***************************


      Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
      Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo

        snipperdag gepakt naar de maas met twee lokvoedrs ,tijd zat en geen schrik
        alles uitgepakt mijn wat bleek mijn federtoppen vergeten, een lange schuiflus montage gemaakt
        en de beetregestratie met een takje tussen ogen,toch nog een mooie dag gehad
        gr Gerard

        Reageer

        • Murdock vx66
          Frequent aanwezig
          • 17-10-2004
          • 179

          #5
          1. Lekker een namiddagje vissen met de vaste stok, alles geprepareerd, lokvoer gemengd en klaar, dieptelood aan de haak en... dan beseffen dat je werkelijk niks maar dan ook niks meehebt om op te zitten...
          2. 6 uur vissen waar geen vis zit :hammerhead:

          Reageer

          • Zappa
            Banned
            • 07-03-2003
            • 324

            #6
            Ge ziet, beste mensen, ik overdrijf niet hé.

            #)

            Reageer

            • barbeeltje
              Sportvisser
              • 04-11-2004
              • 592
              • limburg..

              #7
              Zou je dan gelijk hebben zappa???????
              barbeel vissertje

              Reageer

              • Murdock vx66
                Frequent aanwezig
                • 17-10-2004
                • 179

                #8
                Zappa, ik ga toch ne keer uw bagatellen moeten vertellen zeker?

                Reageer

                • fiedeliedel
                  Banned
                  • 15-03-2004
                  • 122

                  #9
                  Vorig jaar lekker dagje aan het gat van Wilp. Na de derde worp: Hengelbreuk. Plor van een Shakespear feeder finaal door midden. En juist die dag had ik geen reservestok bij me. Kon ik weer inpakken

                  Voortaan neem ik ALTIJD 1 of 2 feeders op reserve mee en een veelvoud aan toppen . Reserve-molens trouwens ook. Ben ooit eens een veer van een spoel verloren, kon direkt naar huis.

                  Reageer

                  • Murdock vx66
                    Frequent aanwezig
                    • 17-10-2004
                    • 179

                    #10
                    Ik ga hier van den eerste keer komaf maken met de eerste blunder die ik ooit maakte. In 1999 kocht ik mijn eerste tweedehands materiaal (om te karperen). Ik kende Zappa reeds en hij vroeg me in die periode mee te gaan forellen. Ik kwam daar dus toe met mijn karperhengels en da putje was dus zeker 15m!! breed. Ik maakte een montage (ik kende er dus op da moment de ballen van) met een joekel van een snoekdobber, een half doosje lood en ik werpte het boeltje het water in. Nu wou het toeval dat heel mijn boeltje over de omheining vloog zo'n slordige 25 meter ver en alles landde op een glijbaan om vervolgens gratieus naar beneden te glijden. Dus...Zappa smout mao jun kittn.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎