2005>>>STOPPEN MET ROKEN

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Gert Koops
    Fishing4/Rix H.Sport
    • 01-02-2002
    • 239
    • Schoonebeek

    2005>>>STOPPEN MET ROKEN

    Voor 2005 heb ik 1 belangrijk ding staan: STOPPEN MET ROKEN. Volgens mij zijn er op dit forum meer vissers welke graag een peuk opsteken, vooral tijdens het vissen. We weten allemaal dat dit een zeer slechte gewoonte is en daarom wil ik er ook vanaf.

    WIE DOET ERMEE!!

    Als we met zijn allen vanaf 1 januari ( de rokers onder ons) stoppen, meld je dan aan onder deze topic. Eens kijken hoeveel er zich aanmelden. Op deze manier kunnen we voor onzelf een flinke stok achter de deur zetten om van deze slechte gewoonte af te komen. Om de week open ik dan een nieuw onderwerp met de titel: Stoppen met roken...week 2, week 4, enz... Wie dan nog steeds is gestopt meld zich weer aan en geeft eventueel aan hoe het hem of haar is vergaan.

    DUS>>>>>WIE DOET ER MEE !!!
    Groetjes,

    Gert.

    ***************************
    Team Fishing4u/Rix Hengelsport
    ***************************


    Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
    Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Ik kan nie, ben er nooit mee begonnen.

    Ge moet is uitrekenen hoeveel u da kost op een jaar en wat voor gerief je daarmee had kunnen kopen. Misschien extra motivatie.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Gert Koops
      Fishing4/Rix H.Sport
      • 01-02-2002
      • 239
      • Schoonebeek

      #3
      Ik bedoel de rokers, en niet de Niet rokers. Jou motivatie om te stoppen is wel een goeie.


      [Gewijzigd door Gert Koops op 12-12-04 at 08:38 PM]
      Groetjes,

      Gert.

      ***************************
      Team Fishing4u/Rix Hengelsport
      ***************************


      Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
      Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Minimus stopt er ook mee op 1-1-2005. Minimus rookt niet veel, meestal zo'n 4 tot 5 kleine sigaren per dag maar op Minmus zijn werk geldt per 1-1-2005 een algeheel rookverbod (hoezo : roken we komen er samen wel uit !!) Minimus berekende vervolgens dat hij per maand 5 x 30 = 150 sigaren niet oprookt en daar dan een besparing genereert van 40 euro per maand. Dat is 480 euro per jaar. Als ik het volhou mag ik eind 2005 van mijn vrouw een aanschaf doen naar keuze in de viswinkel van 500 euro. Wat een aardige vrouw heb ik toch. Minimus gaat de uitdaging dus aan en Gert ik hoop dat we het volhouden. Alle rokers die ermee gaan stoppen wens ik alvast het broodnodige succes toe !!!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Beste Gert en anderen...

          Ik heb op 9 februari 2004 mijn laatste zware van Nelle uitgerukt en ik wil jullie niet bang maken, maar het is af en toe nog steeds moeilijk en je zult van mij nooit horen dat roken smerig is. Ik heb via mijn werk met een man of 14 een laserbehandeling gehad, maar geloof daar maar niet in: Van de 14 personen die vol overtuiging toen gestopt zijn is het slechts 3 man gelukt om tot op de dag van vandaag niet meer te roken. De rest rookt dus weer... We zijn dus eigenlijk niet belaserd maar belazerd...
          Ik kan een hele rij tips en trucs en smoesjes opsommen om te stoppen of juist NIET te stoppen maar er is maar één manier: Je moet het willen! En dan bedoel ik niet zeggen tegen jezelf dat je het wilt, maar ervan overtuigd zijn dat je niet meer gaat roken en dan beginnen met te stoppen met kopen van shag enzo..... Als je ook maar even twijfelt ga je voor de bijl. Ik heb zo'n 20 jaar gerookt, waarvan de laatste jaren zo'n 3 á 4 pakjes van Nelle in de week en ik ben evenzoveel keren gestopt als weer begonnen. Nu rook ik niet meer, maar ik weet dat ik als ik er nu ééntje opsteek, ik over een kwartier bij de benzinepomp een pakje zware van Nelle sta te kopen... Ik heb mijzelf (en mijn omgeving) beloofd dat ik op mijn 65ste verjaardag (da's over 30 jaar) een zware van Nelle op mag steken...
          Ik raad je ook niet aan om zoals de massa te wachten met stoppen tot 31 december... Dat werkt volgens mij niet! Ik heb bijvoorbeeld echt tegen die datum van 9 februari aan zitten hikken (toen stonden we op de lijst voor die laserbehandeling) en de laatste dagen ervoor heb ik zo ongeveer een pakje per dag erdoor heen gejaagd, immers:"toen mocht het nog". Ik heb staan kokhalzen boven de pot door het nicotineoverschot. Als je er van overtuigd bent dat je na 31 december niet meer zult roken, ben je het nu ook. Oftewel, als je nu niet kunt stoppen, lukt het je op 1 januari ook niet. Op 31 december is het een modegril... Wedden dat je de hele oudejaarsavond op de klok gaat zitten kijken en rekenen: "Oh, ik MAG nog zoveel uur roken, há lekker sigaretje zeg!".... "Ach, nog maar een paar minuten, gauw de laatste, maar dat wordt dan ook echt de laatste hoor!" En twee minuten over twaalf loop je alweer te snakken naar je peukje...
          Roken is Goddelijk, m'n jongen, maar niet roken toch nog net ietsje meer! Ik zal niet uitwijden over ontwenningsverschijnselen... want dan durf je helemaal niet meer te stoppen en wie weet krijg jij daar helemaal geen last van. En wat die finaciëele kant van de zaak betreft, dat is ook een illusie, want het gaat zo op in de grote hoop.
          Hoe dan ook, het is te doen, zelfs ik kan het

          Héél veel succes in ieder geval en mocht ik nog ergens mee kunnen helpen, 'n peptalkje ofzo, stuur maar een mailtje!
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • Vissport
            Sportvisser
            • 07-01-2004
            • 756
            • Maasbracht

            #6
            Maar goed dat we hier op de visserette zitten.
            Einde 2003 hadden meer dan 1 milioen nederlanders gezegt dat ze gingen stoppen met roken, en amper 3 maanden later was weer 1 derde aan het roken van het milioen.Wat er de volgende maanden met die andere gestopte rokers gebeurd is is nooit prijssgegeven tot nu toe. Dus de voornemen om te stoppen met roken, zijn voor vele niet haalbaar. Sterker nog de dames roken meer dan de mannen, je kan komen waar je wil , er zullen steeds mensen een paffertje opsteken. Ik zelf rook af en toe een lekker sigaartje, van de dokter mag het ook niet, maar sterven moet iedereen, ook zij die niet roken. Dus ik stoor er mij niet aan, en maak zeker geen beloften die ik niet kan waarmaken. ipe: ipe: ipe:
            www.pa3gju.nl
            Beste groeten.

            Reageer

            • Fisherman Eric
              Frequent aanwezig
              • 25-08-2003
              • 187
              • amersfoort

              #7
              Hoi Gert,
              In tegenstelling tot eduard ben ik van mening dat het van te voren vast zetten van een datum wel een goed idee is. Of die datum perse 1 januari moet zijn weet ik niet. Ik heb zelf meerdere stoppogingen gedaan, uit mezelf en ook wel eens met begeleiding van een medewerker van de longpoli. Ik moet je zeggen dat het maken van afspraken over de stopdatum erg goed werkt. Het is natuurlijk wel zo dat je zoals Eduard zegt goed gemotiveerd moet zijn.

              Ik heb 30 jaar gerookt en ben 7 weken geleden gestopt! Ik heb dat gedaan met behulp van medicijnen die ik via de huisarts heb gekregen, het gaat erg goed maar denk dat ik het altijd lekker blijf vinden. Deze ochtend zat ik te vissen en de man links van me zat een lekker peukje te roken. Op een gegeven moment was ik van plan om al m'n visspullen te ruilen tegen 1 peukje. Eerlijk gezegd durf ik ook niet zo goed te zeggen dat ik gestopt ben, ik vind het allemaal nog erg moeilijk.

              Ik steun je initiatief en hoop dat er veel zijn die met je willen stoppen Gert. Ik ga in ieder geval de topic goed volgen.

              Ik wens iedereen die gaat stoppen veel sterkte. Zet em op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Groeten, Eric.

              Reageer

              • Gert Koops
                Fishing4/Rix H.Sport
                • 01-02-2002
                • 239
                • Schoonebeek

                #8
                Tot zover bedankt voor de reacties. Wel of niet roken is en blijft altijd een issue. Voor mezelf ben ik al een poosje in strijd om nu dan eens resoluut te stoppen. Als goede (***)smoes heb ik altijd wel wat bijzonders om weer een peuk op te steken, vooral als er weer een visdag in de planning is. Vooral nu, de decembermaand welke toch wel voor de nodige gezelligheid staat, gebruik ik dit voor mezelf om me vooral niet te kwellen om juist nu te stoppen...weer een (***)smoes.

                Daarom heb ik de grens voor mijzelf gelegd om in 2005 te stoppen. T/m het vieren van oud&nieuw... het moment dat ik mijn nest opzoek, al dan niet net zo dronken als een kweetnietwat, zal ik nog roken als een schoorsteen. Na het ontwaken uit mijn roes...op 1 januari ga ik serieus stoppen.

                Ik heb deze topic geopend om met mij meer mensen over de streep te trekken. Namen wil ik zien die gewoon meedoen, zodat er op dit forum een (lange) lijst komt met mensen die met mij 1 blok vormen om die verwenste peuk eindelijk eens af te zweren. Elke week stel ik dan de vraag wie van die mensen nog steeds rookvrij is. Diegene die serieus meedoet, zal deze dan ook elke week serieus beantwoorden.

                Kom op mensen, wie van jullie rokers doet mee. Gewoon je naam en de mededeling: ik doe mee!!


                [Gewijzigd door Gert Koops op 12-13-04 at 12:23 AM]
                Groetjes,

                Gert.

                ***************************
                Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                ***************************


                Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                Reageer

                • Zappa
                  Banned
                  • 07-03-2003
                  • 324

                  #9
                  Twee dingen moet je onthouden :

                  1) wie het drie weken volhoudt is er in principe van af. Het komt er dan op aan er niet meer aan te denken.
                  2) wie er van af is en het waagt om eens één keertje een sigaretje op te steken is er aan voor zijn moeite.

                  Zoek een goeie motivatie en concetreer je daarop, dat helpt echt!

                  Veel succes, mannen!

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Hallo

                    hier een opsteker
                    als je graag vist heb je veel zuurstof nodig
                    met longen die er uit zien als een afgebrand bos worden je visdagen verkort

                    veel sterkte
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • † Frederik de Belder
                      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                      • 13-01-2003
                      • 5730
                      • Niel (België)

                      #11
                      Hoi Gert,

                      Ik ben gestopt op 23 oktober 2004, en tot nu toe rook ik nog altijd niet.
                      Het is wel niet makkelijk, maar als het voor je gezondheid is dan zal je wel stoppen geloof me gerust.
                      Ik kon geen 100 meter meer stappen, door de verstropte aders in mijn been, wat nu ook operatief opgelost werd, dit laat ik steeds door mijn hoofd gaan als ik zin krijg in een sigaret, mijn goesting om er eentje te roken is snel over dan.
                      Reken maar uit aan 1 pakje sigaretten per dag aan 4,45 euro maakt op 30 dagen 133,50 euro en jaarlijks aan een gemiddelde van 30 dagen per maand 1602 euro, kan je al wat hengelgrief mee kopen hé. Wel dat gebruik ik nu als motivatie om te stoppen.
                      Groetjes Freddy

                      ********************************
                      * Teamlid "Dierenvriend" België *
                      ********************************
                      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                      Reageer

                      • Gert Koops
                        Fishing4/Rix H.Sport
                        • 01-02-2002
                        • 239
                        • Schoonebeek

                        #12
                        Goede raad welke ik zeker mee zal nemen, bedankt allemaal. Dat roken veel kost en dat dat op jaarbasis een behoorlijk bedrag is wist ik allang. Ben nu 41 en begin zo langzaam aan de gevolgen te ondervinden van meer dan 25 jaar roken.

                        Dus Rokers onder ons, meld je aan en doe mee. Als we het even niet zien zitten ga je ff naar het forum en je hebt weer motivatie genoeg om ermee door te gaan. Tot nu toe staat er 1 man op de lijst.

                        1. gert Koops

                        wie volgt?


                        [Gewijzigd door Gert Koops op 12-13-04 at 11:49 AM]
                        Groetjes,

                        Gert.

                        ***************************
                        Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                        ***************************


                        Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                        Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                        Reageer

                        • swa
                          Theoreticus
                          • 09-05-2003
                          • 718
                          • Tienen

                          #13
                          Ik ben er al 15 jaar van af.
                          Daarvoor ook al wel eens gestopt en terug begonnen.
                          Zoals Zappa zegt, NOOIT denken ik zal er eens eentje roken, dat lukt niet, eentje is weer verkocht !@#$ !@#$
                          De moeilijkste situaties vond ik altijd aan de toog bij een goeie pint, als ze je er dan eentje aanboden was het lastig. Zo ben ik ook eens terug begonnen.
                          Er is volgens mij maar 1 ding wat echt helpt en dat is echt willen.
                          Het duurt wel lang, maar de trek in een sigaret gaat uiteindelijk toch weg!!

                          Reageer

                          • Hobbyfeeder
                            Banned
                            • 18-05-2004
                            • 27
                            • Rijswijk (ZH)

                            #14
                            Pas op mensen,
                            U zit zich nu al rijk te rekenen terwijl U het eerste jaar echt moet sparen voor een nieuwe garderobe.
                            Stoppen met roken betekend meestal wel een kilo of 10 erbij.
                            Ben 11 maanden geleden gestopt. Was niet zo erg moeilijk, als je maar wil(moet).

                            succes

                            Reageer

                            • Cor Jagt
                              Sportvisser
                              • 02-03-2003
                              • 600
                              • Emmen

                              #15
                              Aanstaande NIET ROKERS veel succes toegewenst met jullie voornemen.

                              Had zelf geen specifieke datum nodig ,ging van 1 pakje zware van nelle per dag naar niet roken ,de resterende 4 pakjes die nog thuis lagen weggegeven en nooit weer gerookt ,dat was nu ongeveer 5 jaar geleden.

                              Enig idee hoevaak je een vis mist als je met je tabak of sigaret zit te klieren, is het je wel eens opgevallen dat je dobber altijd verdwijnt als je de atributen voor het roken in de hand hebt grijnsssssssssssssssssss


                              Dus voor iedereen die het aandurfd een vette duim
                              ke: ke: ke: ke: ke: ke: ke:
                              Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎