Hebben jullie dat ook wel eens?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    Hebben jullie dat ook wel eens?

    Ik kom in contact met aardig wat mensen,en dan komt mijn hobby ook wel eens ter spraken.
    Maar als je deze dan zegt ben je meteen een dierenbeul etc.
    Kan ik weer alles gaan uitleggen.
    Hebben jullie dat ook wel eens? :?
    barbeel vissertje
  • Zappa
    Banned
    • 07-03-2003
    • 324

    #2
    Of ze kijken je zo zielig aan alsof je een gepensioneerd manneke zijt die net nog iets heeft om zijn tijd mee te passeren. Dat zijn mensen die de sensatie van het vissen niet kennen en ook nooit zullen snappen. Dat hoor je trouwens ook aan hun reacties : "uren op die dobber zitten kijken en wachten tot hij ondergaat, dat zou niets zijn voor mij". Moet je hun gezicht zien als ik daarop antwoord dat dat ook niets voor mij zou zijn.
    Onze sport heeft een saai imago maar "who the fuck cares". Zolang wij ervan genieten.
    Dat van die dierenbeulen hoor ik niet zo vaak maar ik heb een artikeltje uit "De Morgen" (Belgische superkwaliteitskrant, dus temeer geloofwaardig) geknipt en gelamineerd. In dat artikel beweert een wetenschapper dat de vissen bij het haken geen pijn voelen omdat het hersendeel dat verantwoordelijk is voor pijnregistratie bij vissen totaal ontbreekt. Zonder veel woorden druk ik dan het artikeltje onder hun neus. Dan moeten zij maar het tegendeel eens bewijzen.



    [Gewijzigd door Zappa op 11-18-04 at 04:39 PM]

    Reageer

    • Murdock vx66
      Frequent aanwezig
      • 17-10-2004
      • 179

      #3
      Van mij mogen ze altijd es komen kijken, alle vissen die ik (en ik denk ook jullie) vang, worden zo goed mogelijk verzorgd zodat ze zo weinig mogelijk afzien, ten tweede is hetgeen wat Zappa zegt mij ook ter ore gekomen, dus : laat ze maar bleiten.

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Mijn baas die in discussie lag met mij voor nieuwe uren die ik niet zag zitten.
        Baas: Waarom wil je geen namiddag werken?
        Ik: Omdat ik dan ga vissen!
        Baas: Ga in de weekends vissen!
        Ik: nee, ga liever in de week!
        Baas: Fret gij dan heel den tijd vis ofwa?
        Ik: Nee, ik sportvis, en zet alle vis terug.
        Baas: ? Wat is de bedoeling daar dan van?

        Heb hem uitgelegd dat het voor het plezier is.

        Maar jij hij mag de zondag voor zijn plezier wel met de moto gaan rijden, volgens mij zeker even zinloos!
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • barbeeltje
          Sportvisser
          • 04-11-2004
          • 592
          • limburg..

          #5
          En je belast het milieu ook nog meer met dat motor rijden of lekker ff touren.
          Ik denk niet dat ik met een hengeltje uitgooien het milieu belast.
          Maar zelfs met mijn financiele bijdrage(vergunning) een positieve invloed en welzijn op het milieu en dus vis heb.
          barbeel vissertje

          Reageer

          • feeder
            Komt net kijken
            • 10-07-2003
            • 72

            #6
            bij mij op het werk snappen ze ook niet wat er nou zo leuk is
            aan vissen.
            ik heb het wel eens geprobeerd uit te leggen maar dat helpt niks
            als ik dan zeg dat mijn hart in mijn keel klopt bij een run, beginnen ze alleen te lachen
            en kunnen ze er niets bij voorstellen.

            eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

            http://www.hsvonsgenoegen.com
            *
            http://www.sportvissen.eigenstart.nl

            Reageer

            • pole
              Frequent aanwezig
              • 27-02-2002
              • 118
              • Hamme

              #7
              eventjes met de werkmakkers afspreken om gezamelijk te vissen op een forelvijver , drank en BBQ der bij
              weten ze meteen wat vissen is . En wat blijkt meestal , die welke het plezier van het vissen niet konden snappen , blijven tot de laatste moment vissen

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Mijn werkmakkers gaan allemaal graag vissen dus dat zit wel snor...

                Met mensen die het zielig vinden enzo ga ik al helemaal niet meer in discussie, want goed beschouwd hebben we allemaal boter op ons hoofd in deze moderne tijd als het gaat om diervriendelijk zijn. Voorbeeldje?

                Ik zit te vissen komt er een mevrouw aan met twee bouviers. Allebij de honden los en ja hoor, de een banjert doodleuk over mijn spullen heen, de ander gaat op en metertje afstand heftig staan blaffen. Ik vraag vriendelijk of ze de honden bij zich wil roepen, krijg ik me daar een preek over waar ik met mijn vissen wel niet mee bezig was , beestjes plagen enz. enz. Ik wordt pissig en wijs haar erop dat ik niet in overtreding ben maar zij wel omdat er honderd meter terug een bordje staat dat honden aan de lijn moeten worden gehouden. Madam blijft door razen dat het een schande is en dat het verboden zou moeten worden, dierenmishandeling en zij als vegetatriër gaf tenminste het goede voorbeeld, zij deed tenminste geen beestjes pijn voor de lol. Waarop ik dus vroeg of dat wat uitmaakte, pijn doen voor de lol of uit noodzaak.....helaas ontkom je er niet altijd aan, was haar antwoord en wees op haar twee uit de kluiten gewassen pinchertjes die toch echt wel vlees moesten eten, ja zelfs de beste hondebrokken die er te krijgen waren, compleet menu, merk "heel duur"...

                Ik heb maar één ruigharige teckel thuis en die eet minder vlees dan twee bouviers.... Bij mijn weten worden er nog geen hondebrokken van scharrelvlees gemaakt dus zei ik haar dat ze dan beter had gedaan om een klein hondje te nemen, zoals ik, of beter nog, helemaal geen hond?... Maar..... het was niet aan mij om te bepalen wat zij wel of niet moestdoen..... ~_~

                Waarmee ik eigenlijk alleen maar wil zeggen: Elke gek z'n gebrek! Nietwaar?
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • pole
                  Frequent aanwezig
                  • 27-02-2002
                  • 118
                  • Hamme

                  #9
                  je hebt een gat in de markt ondekt Eduard .
                  vegetarische honden kweken . met al die "groene" ga je zeker gouden zaken doen :~ :headbanger:

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #10
                    Nee dank je Leo, ik ben zelf een echte vleeseter .... en mijn hond nog meer! :burger: Als de goede God had gewild dat we vegetariër zouden zijn hadden we net als de herkauwers wel een paar magen extra gehad en gras kunnen eten :~

                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      De hond die we vroeger hadden was gek van rauw witloof, rauwe wortelen, en rauwe aardappels.

                      Was zelfs zo erg dat die ontsnapte om wortelen uit de tuin te gaan opgraven! (@)

                      Die was gek van! Je moet maar eens proberen met een jonge hond verse groentjes te geven, die zal die leren eten, en blijven eten.
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #12
                        Beste Slafes, ik ken dat! Neem een Teckel! Een ruwharige Teckel.... de onze is gek op broccoli, bloemkool, andijvie en inderdaad vooral rauwe aardappelen. Maar toch, als ik vlees sta te snijden staan z'n oogjes toch net even wat anders dan wanneer ik de piepers sta te schillen

                        Het is ook een misverstand dat honden geen groente lusten. Het eerste wat een wolf doet als hij een prooi heeft gevangen is de maag opeten want daar zitten de meeste vitamines in (halfverteerde plantenresten enzo...) Je doet je hond dan ook geen groter plezier dan hem een lel vuile pens te geven...alhoewel er culturen zijn waar het een delicatesse is :~ en je het zelf op je bordje krijgt :headscratch:
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • john van den broek
                          Specimen Hunter
                          • 30-03-2003
                          • 1089
                          • Venray

                          #13
                          Hoi Eduard,

                          Ik kan je gevoel begrijpen wat betreft die vrouw met die hondjes.
                          Je had haar kunnen vragen of de honden er vrijwillig ervoor gekozen hadden om bij haar te gaan wonen of dat het haar om eigen belang ging om honden te nemen.
                          Groet John.

                          www.baitstore.nl

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Och,.....je zult verbaasd zijn waarom sommige dames een hondje hebben..... (@)

                            en zij had er zelfs twee... (ik heb verder niet geïnformeerd....sorry)
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • Cor Jagt
                              Sportvisser
                              • 02-03-2003
                              • 600
                              • Emmen

                              #15
                              Mischien wel alleen voor het stront scheppen .
                              !@#$ !@#$

                              Dat is toch een behoorlijk probleem in de lande.
                              Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎