Karper/witvissite

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maikel
    Frequent aanwezig
    • 27-10-2004
    • 140
    • Roosendaal

    Karper/witvissite

    Hallo allemaal,

    Mijn vraag aan jullie is of jullie nog iets zouden zien een een nieuwe informatieve karper/witvis website?

    Mijn intresse om er 1 te maken is namelijk zeer groot, maar het aanbod op internet is ondertussen ook al erg groot, dus ik vraag me af of jullie nog iets missen, wat ik graag zou willen maken is een site waar de mensen alles op zouden kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn, en dat ze daar niet naar 4 verschillende moeten gaan.

    Graag jullie reactie

    Groeten,
    Maikel
    Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.
  • Zappa
    Banned
    • 07-03-2003
    • 324

    #2
    Doen, Maikel, doen! ke: ke: ke:
    We weten nu eenmaal nooit teveel.


    [Gewijzigd door Zappa op 11-15-04 at 11:54 AM]

    Reageer

    • Maikel
      Frequent aanwezig
      • 27-10-2004
      • 140
      • Roosendaal

      #3
      Het is dan wel zo dat veel informatie die erop komt, dezelfde informatie is als die je van andere websites haalt.

      Wat ik wel wil is dat alle informatie dan op 1 website te vinden is.

      Mensen nog tips en ideeën wat je op sommige websites wel mist?

      Groetjes,
      Maikel
      Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

      Reageer

      • Zappa
        Banned
        • 07-03-2003
        • 324

        #4
        Wat ik op internet wel eens mis is een wetenschappelijke benadering van de verschillende soorten vissen, zowel zoetwater- als zeevissen. En wat vooral belangrijk is zijn duidelijke foto's. Eventuel meerdere, uit verschillende hoeken, zodat we een algemeen beeld krijgen. Ik weet dat dit niet zo eenvoudig is maar, om een voorbeeld te geven, als je op deze site naar "vissoorten" gaat moet je de foto van de "kwabaal" beslist eens bekijken. Zo'n foto's zeggen totaal niets.
        :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :worm: og:

        Reageer

        • Maikel
          Frequent aanwezig
          • 27-10-2004
          • 140
          • Roosendaal

          #5
          Dit is zeker geen gemakkelijke klus, een aantal foto's zijn natuurlijk wel uit boeken te halen maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat je een goed beeld van een bepaalde vis kan vormen. Er zouden dan mensen moeten zijn die een aantal foto's in kunnen sturen over de desbetreffende vissen, ik kan hier natuurlijk wel een klein onderzoekje naar doen.

          btw, check je je pm wel eens
          Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

          Reageer

          • Maikel
            Frequent aanwezig
            • 27-10-2004
            • 140
            • Roosendaal

            #6
            Als mensen intresse hebben om het een en ander aan informatie te verstrekken word dat altijd op prijs gesteld.
            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

            Reageer

            • Zappa
              Banned
              • 07-03-2003
              • 324

              #7
              Gemakkelijk is dat uiteraard niet, Maikel, maar met de mensen die op het forum staan moet het toch lukken dat er na een tijd van zowat alle vissen foto's te vinden zijn die duidelijk zijn, zeker nu er zoiets als digitale fotografie bestaat. Dit naslagwerk over die vissoorten hoeft niet klaar te zijn in een bepaalde tijd, nietwaar?
              Als we nu massaal afspreken om de vissen die we vangen zo duidelijk mogelijk te fotograferen moet je in één visseizoen toch wel verschillende soorten op de kop kunnen tikken die een beginner duidelijk maken hoe een bepaald soort vis er uitziet. Het moet toch interessant zijn om als beginner meteen het verschil te merken tussen een gras-, spiegel- of schubkarper. Detailfoto's kunnen daarom ook handig zijn.

              Als pm voor personal mail staat, die controleer ik verschillende keren per dag behalve op vakantiedagen.

              Reageer

              • Maikel
                Frequent aanwezig
                • 27-10-2004
                • 140
                • Roosendaal

                #8
                Gemakkelijk is dat uiteraard niet, Maikel, maar met de mensen die op het forum staan moet het toch lukken dat er na een tijd van zowat alle vissen foto's te vinden zijn die duidelijk zijn, zeker nu er zoiets als digitale fotografie bestaat. Dit naslagwerk over die vissoorten hoeft niet klaar te zijn in een bepaalde tijd, nietwaar?
                Als we nu massaal afspreken om de vissen die we vangen zo duidelijk mogelijk te fotograferen moet je in één visseizoen toch wel verschillende soorten op de kop kunnen tikken die een beginner duidelijk maken hoe een bepaald soort vis er uitziet. Het moet toch interessant zijn om als beginner meteen het verschil te merken tussen een gras-, spiegel- of schubkarper. Detailfoto's kunnen daarom ook handig zijn.
                Zeer goede opmerking zappa, spreek je wel via msn voor verdere ideeën


                [Gewijzigd door Maikel op 11-15-04 at 04:28 PM]
                Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                Reageer

                • Cor Jagt
                  Sportvisser
                  • 02-03-2003
                  • 600
                  • Emmen

                  #9
                  Zeg het maar Maikel als je een foto van een bepaalde vis moet hebben


                  [Gewijzigd door Cor Jagt op 11-15-04 at 04:41 PM]
                  Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                  Reageer

                  • Maikel
                    Frequent aanwezig
                    • 27-10-2004
                    • 140
                    • Roosendaal

                    #10
                    Ik denk dat het het beste is dat ik een lijst maak met alle soorten, en met de vraag of mensen foto's willen insturen. Wanneer er dan genoeg binnen zijn voor elk soort dat ik deze dan van de lijst afhaal of doorstreep.

                    Alvast bedankt voor je medewerking iig.

                    Groetjes,
                    Maikel
                    Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                    Reageer

                    • Maikel
                      Frequent aanwezig
                      • 27-10-2004
                      • 140
                      • Roosendaal

                      #11
                      De lijst is te vinden via de volgende link: http://www.scoopa.nl/forum/viewtopic.php?p=5#5

                      [Gewijzigd door Maikel op 11-15-04 at 05:16 PM]
                      Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                      Reageer

                      • barbeeltje
                        Sportvisser
                        • 04-11-2004
                        • 592
                        • limburg..

                        #12
                        Tja wat zou ik nog missen.
                        Een site waar ook iets meer in staat over de barbeel en kopvoorn.
                        Want daarvoor moet ik steeds na engelse sites.
                        Niks mis mee,maar communiceren op forums met "dutchies"doen ze niet.

                        Is maar een ideetje
                        barbeel vissertje

                        Reageer

                        • Murdock vx66
                          Frequent aanwezig
                          • 17-10-2004
                          • 179

                          #13
                          Hey Maikel, zeker doen die site, ik vind inderdaad dat een specifiëring per vissoort en type iets is wat ontbreekt op het net. Je kan een vis zien in zij aanzicht maar dat geeft niet altijd een goed beeld. Ik zou het de max vinden mocht jij daarvoor kunnen zorgen!!

                          Reageer

                          • benny
                            dobbertjesvraagbaak
                            • 09-12-2002
                            • 383
                            • omgeving Leuven(B)

                            #14
                            Hé maikel,

                            Als ge ne foto wilt van ne spoenk moet ge da eens vragen aan de Lex.Ik ben er absoluut zeker van dat die je daarbij zal kunnen helpen


                            [Gewijzigd door benny op 11-15-04 at 11:57 PM]
                            Vissen is NIET mijn hobby,
                            Vissen is mijn leven!

                            Reageer

                            • Maikel
                              Frequent aanwezig
                              • 27-10-2004
                              • 140
                              • Roosendaal

                              #15
                              Een klein probleempje is echter dat de meeste foto's die ik toegestuurd krijg, foto's zijn met de soorten vissen in de handen van de mensen dus hier moet nog iets op verzonnen worden.
                              Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎