Bliksem ontmoeting Team Visserslatijn.nl/Carps Cabin

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fisherman Eric
    Frequent aanwezig
    • 25-08-2003
    • 187
    • amersfoort

    Bliksem ontmoeting Team Visserslatijn.nl/Carps Cabin

    Deze ochtend bestelde ik nog even snel een bakje koffie voor de loting van de wedstrijd begon, staat er een hele grote man naast me in een sweater van "Team Visserslatijn.nl/Carps Cabin". Ik dacht bij mezelf: zou dat iemand van het forum zijn? Ja hoor het was Theo de Kreij!!! Even voorstellen en na een kort maar vriendelijk gesprek weer onze eigen weg gegaan. Ik dacht nog: leuk om eens iemand van het forum in levende lijve te zien. Na afloop van de wedstrijd bleek het nog mooier te worden. Theo was niet alleen, maar met een heel leger van het forum. Ook even snel voorgesteld en weer verder gegaan. Op weg naar huis dacht ik goh wat leuk dat ik deze mensen ook eens in levende lijve heb ontmoet, al was het maar kort. Ik hoop dat ik jullie de volgende keer weer eens tegen kom en dat we elkaar dan wat langer kunnen spreken!!!!

    Sportieve groeten, Eric

    [Gewijzigd door Fisherman Eric op 10-24-04 at 07:47 PM]


    [Gewijzigd door Fisherman Eric op 10-24-04 at 10:59 PM]
    Groeten, Eric.
  • Theo de Kreij (van Berner

    #2
    Inderdaad leuk om elkaar te ontmoeten in levende lijve Eric. Jammer dat alles zo rap moest gaan anders hadden we nog wat verder kunnen bijpraten. We zullen elkaar vast nog wel eens tegenkomen tijdens een sessie of wedstrijd. Overigens waren er nog een paar Forumgangers bij de wedstrijd aan de Lage vaart. Die zullen dit bericht ongetwijfeld ook lezen. Allemaal een goede dag gehad?

    Reageer

    • † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

      #3
      Nou Theo,

      Hier bij ons was het ook een leuke ontmoeting met enkele forumgebruikers, op onze wedstrijd in Sint Katelijne Waver waren namelijk aanwezig, Tester, Bosonkruid met vismaat Tim die trouwens de wedstrijd won met 31 kg, Pole, Willy 2 en ikzelf dan natuurlijk.
      Volgende zondag ga ik met een paar jongens van onze club een wedstrijdje mee vissen bij Kantvisser. Zo zie je maar dat we hier ook regelmatig jongens van het Nationaal Hengelsportforum van Visserslatijn.nl tegen komen en contact met elkaar houden.
      Groetjes Freddy

      ********************************
      * Teamlid "Dierenvriend" België *
      ********************************
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

      Reageer

      • Theo de Kreij (van Berner

        #4
        Leuk Fred!
        Ik heb ze zondag trouwens allemaal even een poepie laten ruiken aan de Lage Vaart. Iedereen was stom verbaast bij het wegen van de inhoud van mijn net. Met drie man hebben we het net boven gehaald en ze hebben een kwartier gezocht naar dat Baarsje onderin
        De rest had ik er allemaal naast gegooid, puur vanwege sportief gedrag tegenover mijn mede wedstrijdvissers. Je moet ze af en toe wat gunnen, vind je ook niet? !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Lage Vaart, zeg je?... Daar bij Almere?....Is dat niet dat water waar ik 3 oktober wel één hele kilo vis heb gevangen in 5 uur tijd en mijn koppelmaat nog geen schub? !@#$ !@#$ !@#$
          Ik heb me daar bijkant een hernia gegooid met pieren, net als onze buren overigens, maar zij komen met dik 15kg nog wel in de statuten voor...

          Leg mij uit: Hoe flik je 'm dat?...

          was getekend: 'Desperado"
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • Theo de Kreij (van Berner

            #6
            Het is een raar water. Er zijn hotspots waar de vis zich graag ophoud. Daar tussendoor kan je overigens ook prima vis vangen. Echter, wanneer je ergens gaat zitten kan je altijd wat vangen maar ligt de vis meestal massaal 200 meter verderop. Ga je daar dan de volgende dag vissen, dan kan de vis juist op de plek van gisteren zitten. Heel vreemd. Zo was er tijdens de training een net met 47 kilo puur Brasem. Drie dagen later had dezelfde man met het zelfde voer en aas maar 3 posjes en een baars. Dan ben je pas goed ziek, zeker als je niet weet waar het aan ligt.
            Typisch zo'n water waar je met de feeder tegen de overkant veel vist vangt. Ga je de volgende dag aan de overkant zitten met een kantstokje, vang je geen schub. Pak je vervolgens de feeder om aan de overkant te gaan liggen waar je gisteren zat, vang je een net vol. :?

            Als ik dit hierboven even terug lees denk ik het is eigenlijk op veel wateren zo. Het hoort gewoon bij onze hobby.

            Wat die pieren betreft, dat is een gok. Start je met pieren te voederen dan kan het daar heel goed dat je geen schub vangt. Typisch een water waar je pas pieren moet gaan brengen wanneer je brasem begint te vangen. Pieren in je voer kunnen overigens op een dergelijk water door de onderstroming worden meegenomen zodat je een veel te lang voerspoor krijgt. En ze zitten altijd aan het einde van dat spoor.
            Daarbij komt nog dat er erg veel karper zit tussen de 6 en 10 pond. Wanneer die op je pieren liggen, zeker wanneer je ook nog maiskorrels meegeeft, houden ze wellicht de Brasem weg.

            Reageer

            • Harpie
              Specimen Hunter
              • 13-02-2003
              • 1009
              • Emmen

              #7
              Theo,

              Als je baars op je voerplek hebt, dan moet je deze eerst wegvangen, om daarna brasem te vangen.

              Dus, als je er karper hebt liggen, deze eerst wegvangen, daarna komt de brasem aan de beurt.

              In het tweede geval, heb je aardig wat meer gewicht in het net.
              En, meer zweet op je voorhoofd.

              !@#$ !@#$ !@#$

              Gr,
              Harpie ~z~ ~z~ ~z~
              https://www.prestonfishing.nl/

              Reageer

              • Gert Koops
                Fishing4/Rix H.Sport
                • 01-02-2002
                • 239
                • Schoonebeek

                #8
                Dat kun je wel stellen ja....eerst de karper weg vangen. Hartslag 200 en maar hopen dat je montage het houdt. Wel een sensatie om buiten 3 brasems (goed voor 4.5 kg) 2 schubkarpers van ongeveer 9 pond met de feeder te vangen. Dat kan dus ook op de lage vaart bij Almere.

                Kan je wel vertellen dat het een heel erg voldaan gevoel geeft als je zulke vissen in je leefnetje laat glijden. Koffie drinken vlak erna gaat niet zo omdat je door de spanning enzo een beetje de bibbers hebt. Dat onvoorspelbare maakt het vissen nu zo leuk en spannend. Je weet bijna nooit wat je te wachten staat. Heerlijk!
                Groetjes,

                Gert.

                ***************************
                Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                ***************************


                Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                Reageer

                • Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

                  #9
                  Bedankt voor de opbeurende woorden.
                  Ik heb echter nog nooit goed gevangen aan de Lage vaart... en elk jaar probeer ik het weer opnieuw... misschien tegen beter weten in hopend op een goede loting...op een hotspot. ~_~

                  Vorig jaar viste ik met een tactiek van 'rustig en voorzichtig' , wat dus geen resultaat opleverde. Dit jaar was ik op alles voorbereid: Gewone casters, casters met een geurtje (Leber), 'zoute' casters, maden, maden met geurtjes, pieren, deeg, maïs, noem maar op, ik had het allemaal bij me. Mijn koppelmaat had er de dagen ervoor gevist en had inderdaad karper gevangen. Ik ging voor de brasem en vandaar dat ik geen maïs door mijn voer gebruikte en aangezien de buren ook met wormen aan het bombarderen waren en wel brasem vingen.... Achteraf had ik misschien wel moeten gaan voor die karpers, dan had ik misschien ook niet in de statuten van de wedstrijd gestaan, maar wellicht een beter gevoel gehad dan nu. Mijn enige troost is die mooie winde...

                  Hoe dan ook: VOLGEND JAAR GA IK HET WEER PROBEREN.....MAAR DAN OOK ECHT!!!!!! ke:
                  groet,
                  Eduard

                  Reageer

                  • Fisherman Eric
                    Frequent aanwezig
                    • 25-08-2003
                    • 187
                    • amersfoort

                    #10
                    De lage vaart is inderdaad een vreemd water,

                    Zelf was ik 1 van de gelukkigen die de vis er aardig op kreeg, ik was 2e in het C vak en poelwinnaar met 16.100 kg, 1e had 16.150 kg 3e had volgens mij 15 kg. Daarna liep het al snel terug naar 2,5 kg.

                    Je zou verwachten dat de drie met de hoogste vangsten dicht bij elkaar zouden zitten. Dit was echter niet het geval. De drie hoogst geplaatsten in het C vak zaten behoorlijk ver uit elkaar. Mijn buurman (een erg ervaren visser) had 1 baarsje en een halfwasje 800 gram bij elkaar.

                    Ik begrijp zelf niet hoe het mogelijk was. Het enige wat ik wel weet is dat mijn directe buuren vanaf het begin overvloedig met pieren hebben gevoerd. Ik ben er altijd wat voorzichtiger mee. Ik ben begonnen met maden en casters, toen ik merkte dat dit na een uurtje niet het gewenste resultaat gaf heb ik eens een pier aan de haak gehangen, en ja hoor na een paar minuten mijn eerste brasem. Daarna en paar geknipte pieren in de korf, en al snel was de 2e brasem een feit. Vanaf dat moment heb ik afhankelijk van de aanbeten meer of minder pieren bij gevoerd.

                    Voor deze dag beek het de goede keus te zijn, maar morgen kan alles weer anders zijn.

                    P.S. Gert, ik heb begrepen dat er mensen waren die bezwaar maakten tegen het feit dat iemand anders die karpers geschept zou hebben. Heeft dit nog consequenties gehad?

                    groeten, Eric
                    Groeten, Eric.

                    Reageer

                    • Gert Koops
                      Fishing4/Rix H.Sport
                      • 01-02-2002
                      • 239
                      • Schoonebeek

                      #11
                      Ja Eric dat klopt, mijn buurman heeft mij geholpen omdat ik met geen mogelijkheid dit formaat vis in mijn "niet geschikt voor karpers" zijnde pannetje kon krijgen. Ik vond dit een buitengewoon sportief gebaar en als anderen daar problemen mee hebben zijn het slechte verliezers en bovenal zwartkijkers. De organisatie stond er zelf op de neus bij toen ik die karper aan de haak had en prees zelfs de sportiefiteit van mijn buurman om mij met een groter net te helpen. Ik zou mijn buurman ook hebben geholpen als het andersom zou zijn geweest en vind ook dat zoiets moet kunnen. Het is nog altijd een viswedstrijd, geen oorlogsspelletje o.i.d.

                      De eerste karper had ik trouwens zelf geschept. Mocht het alsnog gevolgen hebben...so be it, maar de ervaring van 2 karpers met de feeder vangen nemen ze me toch niet af, dat was erg spannend gaf een kik van jewelste!!

                      Van wie heb je deze info Eric, want buiten het kleine stukkie op wedstrijdvissen.nl, kan ik nergens iets over deze wedstrijd vinden.


                      [Gewijzigd door Gert Koops op 10-26-04 at 03:15 PM]
                      Groetjes,

                      Gert.

                      ***************************
                      Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                      ***************************


                      Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                      Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                      Reageer

                      • Fisherman Eric
                        Frequent aanwezig
                        • 25-08-2003
                        • 187
                        • amersfoort

                        #12
                        Klopt Gert, het wordt ook nergens beschreven, ik hoorde het op het moment dat je vangst werd gewogen. Ik begreep op dat moment ook niet dat het een heel groot probleem zou worden. Maar ja, je weet soms wel hoe sommige mensen met dit soort dingen om gaan.

                        Ik kan alleen maar zeggen dat ik jaloers op je ben, het is mij n.l. nog nooit gelukt om een karper binnen te halen. Dat ondanks het feit dat ik in het afglopen jaar er meerder keren een aan heb gehad. Het is me een keer gelukt om de lijn achter de clip vandaan te halen en de slip losser te zetten, die karper zwom echter gewoon door tot dat m'n lijn op was.

                        Groeten Eric
                        Groeten, Eric.

                        Reageer

                        • Gert Koops
                          Fishing4/Rix H.Sport
                          • 01-02-2002
                          • 239
                          • Schoonebeek

                          #13
                          Hoi Eric,

                          Dat het mij gelukt is om deze karpers te vangen is, omdat ik na het vangen van mijn 1e brasem (was een vette van meer dan 2 kg) mijn onderlijn heb vervangen van 10/100 naar 14.00 mm. Na nog 2 dikke brasems kreeg ik een aanbeet welke in 1 ruk de haak van mijn 14/100 onderlijn trok. Ik heb toen een onderlijn van 18/100 bevestigd, omdat ik sterk het vermoeden had dat er iets zwaars zich op mijn voerplek huishield. Doordat ik ook mais door mijn voer had, was de mogelijkheid aanwezig dat dit karper zou kunnen zijn. Dus met 18/100 onderlijn, haakje 8 welke was voorzien van 4 pieren en een maiskorrel op de punt werd mijn vermoeden bevestigd. Het was een gok welke goed uitpakte.
                          Groetjes,

                          Gert.

                          ***************************
                          Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                          ***************************


                          Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                          Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                          Reageer

                          • hans visscher
                            Newbie
                            • 30-12-2003
                            • 34
                            • Enschede

                            #14
                            Hallo.
                            Wij waren er Zondag ook in Almere. IKsprak iemahd aan
                            in een jas met visserslatijn erop, het bleek Theo de Krey
                            te zijn. Ik zat op C3 en had 4350 gr. Gert Knoops er staan
                            veel fotos op Total Fishing. Ik denk dat jij er ook op staat.
                            gr.Hans.

                            Waar een wil is is ook vis.
                            ------------------- ----------

                            Reageer

                            • Gert Koops
                              Fishing4/Rix H.Sport
                              • 01-02-2002
                              • 239
                              • Schoonebeek

                              #15
                              yep, gezien. Mijn zeer knappe gezicht (alhoewel de vis veel mooier is... ) staat ook op wedstrijdvissen.nl, onder uitslagen. Denk wel dat ik het linkerplaatje een keer moet vervangen. Het schijnt dat ik inmiddels enkele kilootjes zwaarder ben geworden...... !@#$
                              Groetjes,

                              Gert.

                              ***************************
                              Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                              ***************************


                              Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                              Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎