Lekker hoor, die Belgen!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo de Kreij (van Berner

    Lekker hoor, die Belgen!

    Rij je ook eens door Belgie, op weg naar Antwerpen vanuit Maastricht, zie je een bord dat de cruise-control verboden is (E 19). Dus als goed burger zet ik die uit en wat denk je? Zonder het door te hebben rij ik, in gedachten, 150 km per uur en ..... flits. Gelijk een agent op de motor achter me en naar een afrit geleid.
    Dat fucking verbod op het gebruik van de cruise-control koste me 175 euro, cash afrekenen. Ik vind de Belgen fantastische wereldburgers, maar die regeltjes........ Dat slaat toch nergens op, dat verbod op het gebruik van je cruise-control?
    Ik bleef netjes en beleefd, maar ben behoorlijk pist-off.

    Waar komt dat belachelijke verbod vandaan?
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    #2
    Hee Theo
    Hier het zelfde verhaal alleen vanuit Eindhoven richting Willebroek WK vissen
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

    Reageer

    • † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

      #3
      Proficiat Theo,

      Bedankt om de staatskas te spijzen met een milde gigt van 175 euro.
      Groetjes Freddy

      ********************************
      * Teamlid "Dierenvriend" België *
      ********************************
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Ik kan mij vergissen maar normaal gezien hebde toch zo in uw dashboard een wijzerke dat aangeeft hoe hard ge aant rijden bent.
        Ze zullen u der wel uitgepakt hebben zeker omda ge cash moe betalen.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • Vissport
          Sportvisser
          • 07-01-2004
          • 756
          • Maasbracht

          #5
          Hallo Theo.

          Nu begrijp ik ook waarom ze hier in Nederland veel flitsers in brand steken of omkiepen, dat geld dat ze van jou afgenomen hebben gaat weer naar de arme landen zogezegd, of onder de armen. :noidea:
          www.pa3gju.nl
          Beste groeten.

          Reageer

          • Zappa
            Banned
            • 07-03-2003
            • 324

            #6
            Een vriend van mij is geflitst in Nederland (Leeuwarden) terwijl hij werkte in België en terwijl zijn wagen eigenlijk in zijn garage stond. Dat is eigenlijk nog straffer dan iemand flitsen die daadwerkelijk veel, zeer veel te snel reed.
            Maar zoals Frederik zegt, van harte bedankt, Theo, voor het steunen van onze staatskas, ze kan elk duwtje goed gebruiken. Vanuit dat standpunt is het verbod op cruise-control nog zo gek niet, hé.

            :clap: :clap: :clap: ke: ke: ke: :bow: :bow: :bow: og: :hammerhead:

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #7
              Ik vraag mij af WAAROM je de cruise-control niet mag gebruiken... Zeker omdat anders de Belg als hij te hard gereden heeft tegen de gendarmerie als verweer aanvoert : "Allez Sjefke, da was ik nie, da was mijne CRUISE-CONTROL!"
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • Slafes
                Sportvisser
                • 31-01-2003
                • 844
                • Leuven

                #8
                Waarom? Wel, ik zal je zeggen waarom. Omdat er monster werken in Antwerpen bezig zijn, en men wil vermijden dat verstrooide pieten, waaronder veel vrachtwagenchauffeurs, rijden op automatische piloot, en achteraan in de file rijden die er dagelijk staat van 6u in de morgend tot 19u in de avond net voor je antwerpen binnen rijdt.

                Daarom dus geeft men dit al kilometers op voorhand aan. Meermaals zelfs, op van die oranje borden. In mijn opinie veel beetr aangegeven dan Nederlandse wegenwerken.

                Ik heb 2 weken geleden 2 (TWEE) uur stilgestaan op de A16, die overgaat in de E19. Gewoon een hele autostrade afgesloten. De omleidingen staan daar met geel bordjes en nummers, maar hoe ik in godsnaam net over de grens kon raken stond niet aangegeven. Een geluk dat ik breda zag staan onderweg, of het was doorrijden tot Antwerpen haven... :s
                http://www.wandelendetakken.be

                Reageer

                • benny
                  dobbertjesvraagbaak
                  • 09-12-2002
                  • 383
                  • omgeving Leuven(B)

                  #9
                  Hoi Slafes,

                  Naar het schijnt wordt de volledige som van die Mega werken in het Antwerpse volledig gesponsord door Noorderburen die hunne cruise-control hebben afgezet! :klappen: :klappen: :klappen:
                  Vissen is NIET mijn hobby,
                  Vissen is mijn leven!

                  Reageer

                  • Theo de Kreij (van Berner

                    #10
                    Stelletje mafkezen!
                    Daarom hou ik ook zo van de Belgen. Ik zou bijna nog een keer gaan rijden om de kas te spekken whahahahaha.

                    Als pleister op de wond kreeg ik ook nog flink op men kop van moeder de vrouw. Het scheelde weinig of ik sliep op de bank.
                    Nou ja, als ik jullie nog eens een plezier kan doen, dan roept ge maar. Men auto kan ook 220 rijden.

                    Belgen....... ke: ke: ke: ke:

                    Reageer

                    • pole
                      Frequent aanwezig
                      • 27-02-2002
                      • 118
                      • Hamme

                      #11
                      prima Theo , volgende maal ,cruise-control instellen op 220 dus (@)

                      Reageer

                      • † Frederik de Belder
                        [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                        • 13-01-2003
                        • 5730
                        • Niel (België)

                        #12
                        Hoi Theo,

                        Ik denk dat ze de opbrengst ervan nu in de pensioenkas gaan steken, die is bijna leeg.

                        Groetjes Freddy

                        ********************************
                        * Teamlid "Dierenvriend" België *
                        ********************************
                        http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                        http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                        Reageer

                        • kantvisser
                          Bart Van Peborgh
                          • 24-12-2002
                          • 837
                          • Koningskooikt

                          #13
                          Hoi Theo

                          Als je over een auto beschikt die een snelheid kan halen van 220 km/h en dan nog voorzien van cruise control, zal het zeker geen goedkope wagen zijn, als je die wagen kunt betalen dan zul de 175€ boete ook zeer makkelijk kunnen betalen.
                          Ik zelf kan zulke hoge boete niet tegenkomen want mijn auto kan maximum 120km/h en er zit helemaal geen cruise control in, een duurdere wagen kan ik mij trouwens niet aanschaffen.
                          Ze moesten die hardrijders nog strenger straffen (zeker de buitenlanders) met directe inning van de geldboete en intrekking van het rijbewijs.

                          Voor de rest wens ik je nog veel rijplezier in Belgie en hou u in de toekomst aan de verkeersregels dan zal je automatisch niet meer geflitst worden.
                          Groeten van Kantvisser

                          Bart Van Peborgh
                          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                          Koning 2004

                          http://mokabe.be

                          Reageer

                          • Vissport
                            Sportvisser
                            • 07-01-2004
                            • 756
                            • Maasbracht

                            #14
                            Ja maar hier in nederland kennen ze er ook wel wat van, onderzoek heeft bewezen dat de meeste overtredingen worden begaan met te hoge snelheid. Ik ben al 3 maal geflitst met te hoge snelheid, ik ga trachten een abonnement te krijgen dat is mischien veel goedkoper. Volgens de witte muizen sta ik iedere keer goed op de foto,en degene die nog niet geflitst is, mag het hier eens neerzetten. Wie o wie is nog niet geflitst ?
                            www.pa3gju.nl
                            Beste groeten.

                            Reageer

                            • Zappa
                              Banned
                              • 07-03-2003
                              • 324

                              #15
                              Beste Vissport,

                              Ik ga niet te luid roepen maar tot op vandaag ben ik nog nooit geflitst. Weet je hoe dat komt? Omdat ik naar de bordjes kijk en nooit meer rijd dan aangegeven staat. En waarom doe ik dat? omdat ik mijn zuurverdiende centjes liever anders spendeer. Om een voorbeeld te geven, in België is de gastronomische keuken werkelijk topklasse. Ik ga met hetzelfde geld liever naar zo'n restaurant dan dat ik mijn centen in boetezegels steek.
                              :hyper: :hyper: :hyper: :joehoe: :joehoe: :joehoe:
                              Dat van dat gastronomisch is voor Nederlanders natuurlijk géén argument want waar zouden zij in godsnaam gastronomisch gaan eten..... tenzij ze de Belgische grens oversteken natuurlijk......Maar, o wee..... daar mag de cruise-control niet!!! Gaan we ons autootje voldoende in toom kunnen houden??? ...........Toch maar een bakje patat uit de muur zeker???
                              :clap: :clap: :clap: ke: og:

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎