Meer vis vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ferdi81
    Newbie
    • 14-07-2005
    • 45

    Meer vis vangen

    Ik vis wekelijk een wedstrijd en heb al meerdere tips en trucs van het forum afgehaald, voerplek maken/casters/grote,kleine haak,andere korf,voerplek veranderen wormen knippen maar toch lukt het niet echt.

    Ik vis meestal met de feeder en helaas blijven de gewenste resultaten uit vaak vissen we met 25 man, mijn persoonlijk record is nu 2200 gram.

    Iemand nog een tip (behalve doorzettingsvermogen) wat ik eens zou kunnen proberen om toch meer vis te vangen ??

    gr,

  • Piscator

    #2
    Geef je ogen tijdens een wedstrijd goed de kost, en praat na afloop eens met je medevissers, vaak is men na afloop verrassend open.

    Gr,

    Johan

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Op wat voor water vis je eigenlijk en waar. 2200 gram is niet echt veel, maar wat vangt de rest in het parcours.
      Wat Piscator zegt klopt wel en als je nu eens weer weinig vangt een een ander zit goed te vangen ga er dan eens even kijken terwijl diegene aan het vissen is en kijk het gewoon af.

      Wat ik veel gedaan heb altijd is gewoon veel lezen en experimenteren. Niet dat is erg goed ben maar ik weet meestal mijn visje wel te vangen. Tijdens de wedstrijden kun je veel leren maar met vrij vissen kun je zeker in het begin veel leren wat betreft montages, voer en aas.

      Wat ik standaard doe met feederen is mijn voer nat genoeg maken, het mag best een beetje nat aanvoelen. Ik heb vaak genoeg dat ik mijn voer natter maak en gelijk brasem ga vangen. Ik gooi in het begin alleen casters in het voer en eventueel wormen maar daar moet je altijd mee oppassen. Ik vis meestal met een onderlijn van 1 meter en een montage aan een zijlijn. Maar montages heb je al genoeg gezien op dit forum neem ik aan.

      Succes met je wedstrijden,

      Sjaak van Voorden
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      • Theo de Kreij
        VOERBOER
        • 03-06-2003
        • 2345
        • Zoetermeer

        #4
        Er zijn zoveel factoren die mee spelen. Dikte van de onderlijn, versheid van het aas, samenstelling van je voer enz, enz. Ik zou pas wormen gaan knippen wanneer je de eerste brasem met een worm hebt geschept. Pas dan weet je of ze die dag wel wormen willen. Zo niet, dan laten ze je voer gewoon links liggen.
        Wellicht woont er iemand van het forum bij je in de buurt zodat je eens samen kan gaan vissen en hij eens kan kijken wat je precies doet?
        Mvrgr,

        Theo de Kreij.

        ********************************
        Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
        ********************************

        www.peche-tackle-europe.com

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎