DT-fouten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    DT-fouten

    Ik excuseer mij al op voorhand voor dees bericht, het is nie naar iemand speciaal gericht maar ik krijg er de indruk door dat vissers precies nooit naart school geweest zijn en allemaal stoem zijn.
    persoonlijk krijg ik het op mijn heupen van ik vinDT en zo van die dingen. (jammer dat dat topic daar gesloten is)

    een werkwoord in de 1ste persoon krijgt nooit een t opt eind. bv ik vis. Schrijf dus ook aub nie ik wordt en als ge het dan toch doe trek dan de lijn door en schrijf ook bv ik vist of ik denkt.
    ww in de 2de persoon krijgen wel een t opt einde behalve bij inversie.
    ww in de derde persoon altijd een t. in de ott toch.
    een voltooid deelwoord waarbij de stam eindigt met een letter van 't f(o)ksch(aa)p krijgt een t opt eind, ook klinkers. De rest een d.
    Ik zeg het maar, ik ben ook geen genie, ik heb ook men 5de middelbaar gedubbeld, ge moogt daar ook mee lachen maar zo een grove fouten kan ik echt nie zien. Sorry he, het zal wel aan mij liggen.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    #2
    (ik krijg er de indruk door dat vissers precies nooit naart school geweest zijn en allemaal stoem zijn.)
    STOEM ????? kan het helemaal niet vinden in het woordenboek.
    Hebben ze in Belgie een ander woordenboek?????? (geintje)

    Ik heb eerder al is aan Bas gevraagd of het niet mogelijk zou zijn om ook in het forum spellingscontrole in te voeren. Dit schijnt heel moeilijk of niet mogelijk te zijn.

    En Warhead je denkt dat de vissers hier niet naar school geweest zijn en allemaal STOEME mensen zijn!!!!
    Volgens mij zijn het allemaal slimmerikken die op de vissersschool gezeten hebben. hahahahaha.



    Reageer

    • Lex van den Ende
      Met enige kennis...
      • 23-01-2003
      • 402
      • Tilburg

      #3
      Warhead,

      Ik vind dat je hier toch wat te ver gaat. Sommige mensen schrijven idd wat minder, maar geven op hun manier een goed leesbare reactie op bepaalde zaken. Wie ben jij om daar over te oordelen???
      Wel eens van dislectie gehoord??? Dat is een handicap, val daar deze mensen niet mee lastig door daar opmerkingen over te maken. Er zijn mensen op het forum die dingen schrijven zoals ze het zeggen, en daardoor al minder reacties plaatsen terwijl ze vaak wel degelijk goede antwoorden kunnen geven. Dat doe je trouwens zelf ook........je schrijft zelf ook geen correct Nederlands...........

      We zitten hier met een stelletje vissers bij elkaar en niet op een lagere school. Want als het over de juiste gramatica gaat lees dan je eigen reacties eens terug en haal daar eens een woordenboek bij.........

      Ik denk dat een excuus tegenover de forumgebruikers niet zou misstaan hier, temeer omdat je over de gebreken van anderen niet moet zeiken. Dat zou jij ook niet accepteren. :@ :@


      [Gewijzigd door Lex van den Ende op 02-19-04 at 07:30 AM]
      Groeten,

      Lex.

      Reageer

      • Deputy
        Sportvisser
        • 04-02-2002
        • 606
        • Lille

        #4
        Wel Lex, (het doet me pijn) maar ik moet je volmondig gelijk geven.

        Ik vindT dat je hier niemand mag beoordelen. In tegendeel.
        Als men moest weten hoeveel mensen en niet kunnen schrijven (om welke reden dan ook) dan zouden we versteld staan.

        Ikzelf denk dat ik wel kan schrijven(tippen), maar heb de onhebbelijke gewoonte om niets na te lezen, of, als ik het wel doe, gewoonweg over mijn eigen fouten te lezen, zodat ik gewoonlijk alles nog eens laat nakijken door iemand anders. Behalve in dit forum.. natuurlijk.

        Ik kan enkel iedereen aanmoedigen om deel te nemen aan de forumtopic in eigen kunnen.
        Zolang we het maar verstaan.
        Niet iedereen kan een 10 halen op het groot dictee der lage landen.
        Zolang we maar niet beginne in het SMS-taaltje, of in't chinees.
        (hopelijk geplaatst zonder fouten)
        groetjes van Deputy Dog

        ---------------------------
        http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
        http://www.marcelvandeneynde.be

        Reageer

        • † Frederik de Belder
          [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
          • 13-01-2003
          • 5730
          • Niel (België)

          #5
          Lex en Deputy,

          Volkomen met jullie eens.

          Zolang het leesbaar blijft voor iedereen is er toch niets aan de hand zeker.
          We spreken toch allemaal het visserstaaltje hoop ik.
          Binnenkort moeten we nog eerst een test doen in het schrijven alvorens we toegelaten worden op het forum.
          Maar Lex en Deputy ik moet ook wel toegeven dat hij zich al verontschuldigd heeft op voorhand, moet de postings maar eens herlezen.

          Warhaed hou toch een beetje rekening met de andere forumgebruikers ook, er zijn mensen bij die ik persoonlijk ken die een schrijfgebrek hebben door het ondergaan van een zware operatie. Ga hier wel geen namen noemen uit respect voor de persoon in kwestie.

          Groetjes Freddy

          ********************************
          * Teamlid "Dierenvriend" België *
          ********************************
          http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

          http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

          http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

          Reageer

          • Vissport
            Sportvisser
            • 07-01-2004
            • 756
            • Maasbracht

            #6
            Hallo warhead

            Kijk er zijn ook mensen op dit forum die over de 60 zijn, en waarschijnlijk ook gehandicapten. en bijziende mensen.
            Als deze mensen nu een fout maken met het intypen van een woord, met d of t of wat dan ook, is dat zo verschrikkelijk??? Ik vind het niet, meedoen aan dit forum is belangrijker en gezelliger dan een foutje maken. En hij die geen fout maakt steken als eerste zijn vinger op. Ik maak ook fouten,.....maar sorry hoor warhead, zo een berichtje valt niet in goede aarde, en daarom de commentaar. Moet je echt niet doen. Wees wijs en denk goed na over dit onderwerp.
            Met vrg....karel
            www.pa3gju.nl
            Beste groeten.

            Reageer

            • Cameleon
              Komt net kijken
              • 15-10-2003
              • 70

              #7
              warhead JE HEBDT GELIJK

              Weg met stoeme debs die geen ALGEMEEN (beschaafd) Nederlands kunne zeg , nouw nouw, what de fak is me da nouw
              http://geocities.com/cameleon_1303

              MIJN SITE

              Reageer

              • † Frederik de Belder
                [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                • 13-01-2003
                • 5730
                • Niel (België)

                #8
                Gelieve beleefd te blijven jongens.
                Dit forum is niet gemaakt om mensen af te breken.
                :@
                Groetjes Freddy

                ********************************
                * Teamlid "Dierenvriend" België *
                ********************************
                http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Gelieve allemaal etc etc,...

                  Kwaaie reacties op elkaar geven hoort ook niet he,... Zo onbeleefd zijn de reacties bij lange nog niet!

                  *ipv er over te spreken even ook alles staven is ook leuk:
                  Bijna anderhalf miljoen mensen in Nederland kunnen dus onvoldoende lezen, schrijven en rekenen om volledig mee te komen in onze maatschappij. 250.000 mensen zijn volledig analfabeet. Bij de eerste groep horen vooral allochtonen.
                  Bij de Belgen zou 1 op 4 functioneel analfabeet zijn. Waarschijnlijk hanteert men hier andere regels dan in Nederland om te bewijzen dat je analfabeet bent.

                  Als conclusie mag je nemen dat in beide landen een paar miljoen mensen zijn die amper kunnen lezen of schrijven.

                  Elke vogel zingt zoals hij gebekt is, maar proberen je best te doen heeft ng nooit iemand kwaad gedaan!
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • Vissport
                    Sportvisser
                    • 07-01-2004
                    • 756
                    • Maasbracht

                    #10
                    Shit...heb me weer in het chinees vergist.....heb weer eens een typfout gemaakt.

                    ÂüÄþÖÐÎÄ



                    ÎÄѧ
                    É¢ÎÄ¡¢ ¹Åµä¡¢ ´«¼Ç¡¢ ÍøÎÄ
                    С˵
                    ÑÔÇé¡¢ ÎäÏÀ¡¢ ¿Æ»Ã¡¢ ÍÆÀí

                    ÓéÀÖ
                    µçÓ°¡¢ ¿¨Í¨¡¢ Õ÷ÓÑ¡¢ Ц»°

                    ÒÕÊõ
                    ±íÑÝÒÕÊõ¡¢ »æ»­¡¢ Éè¼Æ



                    www.pa3gju.nl
                    Beste groeten.

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Zoals de Fred het al zei heb ik mij al geexcuseerd op voorhand omdat ik wist dat ik zulke reacties ging krijgen.
                      Maar het was al laat op de avond en mijn frustratie komt overgewaait van een karperforum waar het grootste deel systhematisch die hatelijke fouten maakt. En dan spreek ik van mensen van mijne leeftijd zonder gebreken.
                      Het ligt aan mij, ik kan da gewoon nie zien en het is beter van het dan toch maar uit te praten dan er mee te blijven zitten. Het verandert ook niks aan de berichten maar ik moest het gewoon effe kwijt. Als er dus iemand zen eigen in zen gat gebeten voelt, wa totaal nie nodig is sorry dan.
                      En ik zeg dit niet omdat er mensen achter gevraagd hebben maar uit eigen beweging.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • Lex van den Ende
                        Met enige kennis...
                        • 23-01-2003
                        • 402
                        • Tilburg

                        #12
                        Hoi Slaves,

                        Ik ben het volledig met je eens als je zegt dat proberen je best te doen nog nooit iemand kwaad heeft gedaan.
                        Maar wat als je het echt niet kunt??? Ook al doe je nog zo je best??
                        Kun je daar dan gewoon maar die mensen belachelijk gaan maken?? Ik dacht het niet........Zeker niet als de taal die je zelf schrijft ook geen goed Nederlands is, en van geen kanten klopt. Wat ik hier mee aan wil geven is de mensen die hier reageren doen dat op eigen manier. Laat die mensen in hun waarde. Ik ga ook niet iedere Belg, Fries, Drent of Groninger die iets op een voor ons vreemde manier schrijft verbeteren. Dat is de intentie van dit forum niet. Als warhead zichzelf zo ergert aan het feit dat sommige woordjes met een t, d of dt geschreven worden heb ik mijn vragen bij de volgende woorden van hem die hij notabene in een bericht schrijft waarhij mensen wil corrigeren.

                        Dees, nie, naart, stoem, opt, nie, doe, opt, opt, men, moogt, nie.

                        Deze woorden haal ik er zo uit, en dan heb ik het nog niet over de zinsopbouw, want ook die klopt van geen kanten.

                        Ik denk dat dit rijtje al voldoende zegt en dat hij eerst moet maken dat hij zelf weet hoe de vork in de steel zit voordat hij op andere mensen gaat afgeven hier op het forum.

                        Er zullen nu wel weer reacties komen dat ik te fel reageer maar dat zal ik ook gelijk even opklaren.

                        Een hele goede vriend van mij is dislectisch. Door zijn "gebrek" heeft hij al meerdere banen verloren. Deze kerel is inmiddels 38 jaar en heeft geen werk meer. Doordat hij overal op zijn schrijffouten werd gewezen werd hij steeds onzekerder en zodoende kon hij het op het laatst helemaal niet meer. Het ging zelfs zo ver dat hij zelf ontslag moest nemen omdat hij kapot ging aan het gezeik en de kritiek die hij elke dag weer op zijn werk kreeg van zijn "collega's". Tot overmaat van ramp bleek dat zijn oudste zoon ook dislectisch is en dat was voor hem het doordraaimoment. Zijn toekomst was al kapot en hij ziet nu de toekomst van zijn kind dezelfde kant op gaan.
                        Deze vent van 38 is nu een hoopje ellende dat niets in het leven meer ziet zitten. ZORG ERVOOR DAT DAT HIER MET DE MENSEN NIET GEBEURT!!!!!!!!

                        Groeten,

                        Lex.

                        Reageer

                        • † Frederik de Belder
                          [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                          • 13-01-2003
                          • 5730
                          • Niel (België)

                          #13

                          Het is wel de bedoeling niet geweest van hier mensen te kwetsen of te kleineren.
                          Jan heeft zich verontschuldigd en vind dan ook niet dat men daar moet over doordrammen.
                          Op die manier gaat het gewoon van kwaad naar erger.
                          Groetjes Freddy

                          ********************************
                          * Teamlid "Dierenvriend" België *
                          ********************************
                          http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                          http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                          http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                          Reageer

                          • Cameleon
                            Komt net kijken
                            • 15-10-2003
                            • 70

                            #14
                            spelen

                            ik speel
                            jij speel t
                            hij /zij/ het speel t
                            wij spelen
                            jullie spelen
                            zij spelen

                            regelmatige ww . : 2 en 3 enk. -->>> stam (= eerste persoon enk. ) + t

                            andere : ----> >>> voor jij en hij / zij/ het stam (= eerste pers. enk) + t

                            VERVEn

                            ik verf
                            jij verft
                            hij verft
                            wij verven
                            jullie verven
                            zijn verven

                            WORDEN
                            ik word
                            jij word t
                            hij / zij / het wordt
                            wij worden
                            jullie worden
                            zij worden

                            wij / jullie / zij : steeds hetzelfde al de werkwoord
                            jij // hij / zij / het : steeds vorm van 1ste pers. enk ( ik ) + t

                            als stam kan je ook gewoon de -EN weglaten van de werkwoord, maar dat is misleidend , want kijk is naar verven : ik verf en NIET IK VERV
                            http://geocities.com/cameleon_1303

                            MIJN SITE

                            Reageer

                            • Cameleon
                              Komt net kijken
                              • 15-10-2003
                              • 70

                              #15
                              voor diegenen die er nix van begrijpen

                              ik = 1ste pers. enk .
                              jij = 2de persoon enkelvoud
                              hij = 3de persoon enkelvoud
                              wij = 1ste persoon meervoud
                              jullie = 2de persoon meervoud
                              zij = 3de persoon meervoud
                              http://geocities.com/cameleon_1303

                              MIJN SITE

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎