Help! Jullie kosten me te veel geld!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • benny
    dobbertjesvraagbaak
    • 09-12-2002
    • 383
    • omgeving Leuven(B)

    Help! Jullie kosten me te veel geld!

    Hoi boys,

    Tegenwoordig zit ik alle dagen op het forum.Om eerlijk te zijn, het is al een verslaving geworden.Eigenlijk vormt dit nog zo geen probleem,maar wel de kosten die daaraan verbonden zijn.Ik maak namelijk nog steeds gebruik van een telefoonlijn en dat begint toch wel aardig op te lopen als je dagelijks op het net zit.
    Daarom heb ik besloten om voor een kabelverbinding te gaan.

    Mijn vraag aan jullie is dan:Telenet of ADSL van Belgacom?
    Zijn er andere zaken die ik in de gaten moet houden?
    Ik heb eigenlijk niet veel verstand van die zaken, kunnen jullie mij geschikte informatie hierover bezorgen.Welke rol speelt Tiscali in deze materie?

    Alvast bedankt

    Benny


    [Gewijzigd door benny op 11-22-03 at 05:20 PM]
    Vissen is NIET mijn hobby,
    Vissen is mijn leven!
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    #2
    [verplaatst naar De Visserette]
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Wij hebben hier thuis adsl. Gaat niks boven. Onze pa is leerkracht dus das nog is een speciaal tarief ook.
      Goedkoper wel te verstaan.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • kantvisser
        Bart Van Peborgh
        • 24-12-2002
        • 837
        • Koningskooikt

        #4
        Ik heb ook Belgacom ADSL, geen enkel probleem mee en zeer makkelijk, wacht gewoon tot het einde jaar dan zal er wel een speciale actie zijn met bijvoorbeeld gratis aansluiting, ik heb de mijne zelf aangesloten, was trouwens zeer makkelijk, gewoon bijgeleverde instructies volgen
        Groeten van Kantvisser

        Bart Van Peborgh
        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
        Koning 2004

        http://mokabe.be

        Reageer

        • DLV
          Komt net kijken
          • 24-06-2002
          • 61
          • SKW

          #5
          Hoi Benny,

          Ik heb een Telenet kabel aansluiting en ben daar zeer tevreden over. Supersnel en uiterst betrouwbaar.
          Ik dacht dat er nu een aanbieding loopt bij Telenet om een gratis aansluiting... 0 euro i.p.v. 75 euro.
          Kijk eens op de sites van de providers die kabel of ADSL aanbieden, dan kan je ook het maandelijks abonnementsgeld vergelijken.
          :zwaai: :zwaai: :zwaai:
          Webmaster De Lustige Vissers

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Wat wil je er aan geven, en wat heb je thuis zelf staan, en wat zijn de toekomstplannen?

            Je hebt thuis vaste modem? Je wil gewoon online zijn, neem dan adsl van bvb Tiscali, en je hebt een goedkoop lijntje...

            Wil je in de toekomst je vaste telefonie kwijt, kies dan telenet...

            Bij beiden zijn de beperkingen ongeveer hetzelfde, beiden hebben hetzelfde download volume, bij adsl kan je meer uploaden, maar downloaden gaat trager,...

            Hangt er voornamelijk van af: wil je je vaste telefonie houden, neem dan bvb tiscali adsl, is goedkoper dan telenet, wil je je vaste telefonie niet meer, neem dan telenet...

            Voor de rest zijn de voorwaarden bijna hetzelfde...

            Bij telenet leen je de modem voor 50 euro, die je dan terug krijgt als je je abo opzegt, bij skynet koop je de modem. (ze zijn bliksemgevoelig)
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • MoSSeL
              Frequent aanwezig
              • 13-10-2003
              • 130

              #7
              Benny,

              Het beste is dat je is rond vraagt aan mensen die bij u in de buurt wonen wat zij hebben en wat hun ervaringen zijn. Met ADLS weet ik dat er plaatsen zijn in België waar het helemaal vierkant loopt alhoewel ik er in nog geen 4 jaar problemen mee gehad heb. Idem voor Telenet.

              Natuurlijk loont het altijd de moeite u is te gaan informeren in een computerzaak of neem is een kijkje op de websites van telenet, belgacom, Tiscali, wannadoo ....

              Reageer

              • Wannes
                Komt net kijken
                • 14-04-2003
                • 77

                #8
                Met de kabel download je misschien wel ìets sneller (in theorie) dan met ADSL . Maar dat is relatief , Als je met een Ferrari 350km/u kunt rijden en met een Porsche "maar" 310km/u ... : allebei gewoon razendsnel .
                Breedband internet in het algemeen is gewoon vèèèèèèl sneller dan met een voorhistorische 56k modem via de telefoonlijn . Je hebt veel meer mogelijkheden qua multimedia (streaming audio & video bijvoorbeeld) . Je hebt een vaste kost en moet naar niks meer kijken . Dus : breedband -in het algemeen- is de beste keus .
                ADSL heeft zo zijn voordelen t.o.v. Telenet .
                1) Het is een paar € goedkoper per maand .
                2)Zo kun je de installatie zelf doen (spotgemakkelijk) èn het is betrouwbaarder . Als je voor Telenet kiest moet er een technieker langskomen om allerlei "boorwerkzaamheden" te verrichten .
                3)Telenet is allemaal goed en wel wanneer je buren geen Telenet hebben . Maar als al je buren een kabelverbinding hebben èn tegelijk surfen , dan zit je meteen aan dezelfde snelheid als met je telefoonverbinding .
                4) Als je ADSL neemt bij vb. Belgacom , en je bent niet meer tevreden over de service van Belgacom , dan kun je gewoon je internetabo. bij een andere provider nemen (Planet Internet , Tiscali , Wanadoo ... etc ).
                Als je bij Telenet bent heb je die keuze nìet . Dus als die gasten beslissen van plots hun prijs te verhogen bijvoorbeeld (wat vorig jaar is gebeurd) dan kun je enkel eens goed vloeken en betalen , want je zit nu eenmaal met die kabelmodem en dat unieke systeem .
                Als Belgacom zijn abo. prijs plots sterk verhoogt dan kun je gewoon van provider veranderen .
                Met ADSL speelt de concurrentie sterker en daar doe je als consument sowieso altijd je voordeel bij .
                Telenet heeft een monopolie op de kabel , en op termijn ben je bij een monopolist altijd gezien als consument .
                5) Momenteel krijg je je modem gratis bij Belgacom , er is net een promotie aan de gang .

                Nog één goede raad aan alle breedbandgebruikers (ADSL of Telenet , maakt niet uit) :
                zorg dat je PC perfect beveiligd is met een goed antivirusprogramma èn een firewall . Je bent een "sitting duck" op het internet als je je niet beveiligt zoals het hoort en je kan er heel serieuze problemen mee krijgen .

                Reageer

                • Frederik
                  Specimen Hunter
                  • 05-01-2005
                  • 1734

                  #9
                  Hoi Benny,

                  Ik heb telenet en ben er best tevreden mee, voor mij hoeft dat niet meer te zijn.
                  Betaal maandelijks iets van een 43 euro, naar mijn mening niet teveel.
                  En is supersnel als je niet over je limiet komt, anders zetten ze je op halve kracht, zoals ik al een paar keer heb mogen ondervinden.

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    Wannes:

                    1) correct, maar je bent verplicht om het tweemandelijks te betalen, en je bent verplicht ook nog eens een vast toestel van belgacom te nemen, wat het vele euro duurder maakt dan telenet!
                    2)nooit gehoord van telenet doe het zelf installatie? Die technieker komt gewoon tot bij je thuis, installeert een telenet kastje waar nu je gewone tv contactdoos hangt (de nieuwe contactdoos moet wel stroom hebben) en nu is er zelfs een actie dat ze het allemaal gratis plaatsen tot bij je pc, mooi bevestigd aan de muur en alles, daar waar je met je adsl zelf de kabel kan leggen en verbouwingswerken uitvoeren als je pc ettelijke meter van het telefooncontact af staat) Je hebt zelfs draadloze router voor beiden, dus, je hoeft niette verbouwen.
                    3)zever... Surfen heeft bijlange zoveel impact niet als jij laat uitschijnen, de kabel in je straat kan ettelijke Mbits versleuren, jouw modem (en netwerkkaart max 10Mbit) Ho ja, vergeet niet dat je bij ADSL een limiet hebt van afstand tot aan de telefooncentrale, en dat je snelheid daarvan sterk afhankelijk is...
                    4)Correct, maar als Belgacom zijn prijzen verhoogt, moet de rest volgen. Veel adsl providers werken zonder winst, om toch maar meer klanten te kunnen verwerven. Als je het beu bent bij telenet, kan je toch nog steeds overstappen naar Belgacom, of een andere ADSL provider? Er is niemand die je gaat tegenhouden! Telenet heeft dus ook geen monopolie als breedband verdeler hoor, de concurentie is er toch met ADSL? Je hebt ook nog Brutélé, chello,... Deze zijn welliswaar kleiner, maar hebben bijna de identieke eigenschappen als Telenet of ADSL...
                    5)Momenteel is de installatie van telenet ook gratis, enkel een waarborg voor de modem moet je betalen.

                    Voor een gewone surfer is het dus koffiedik kijken, beiden zijn superieure producten, beiden geven bijna identiek dezelfde voorwaarden, zoals uw bericht en het mijne laat uitschijnen.

                    Ik ze alleen dat je rekening moet houden met ADSL+vaste telefonie wat duurder samen is, dan telenet.

                    Voor de rest is het ook een vorm van gemak, staat je pc in de buurt van je tv of van je telefoon etc,...

                    Ho ja, prijzen:
                    39,54 euro skynet installatie gratis bij u thuis, enkel to eind deze maand (ik zie nergens iets staan van gratis modem)
                    29,50 euro (voor het eerste jaar, dan 35 euro de maand) tiscali, promo tot 15/12, modem ook zelf kopen.
                    39,90 euro scarlet (wel 3x snellere upload dan adsl en telenet) en de eerste maand gratis. Modem te kopen.

                    Ben ik ze zelf aan het opzoeken, maar op deze link staan de prijzen!

                    http://www.telonline.be/internet/breedband.html

                    [Gewijzigd door Slafes op 11-23-03 at 08:28 AM]
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • lex

                      #11
                      Hoi Benny,

                      Ik ken de belgische providers niet. Ik heb zelf een breedband aansluiting van home en ben er zeer tevreden over.

                      Welke aansluiting je moet nemen is geheel afhankelijk van hetgeen je met internet wil doen.
                      Als je eigenlijk alleen maar wil surfen en weinig downloaden kun je er b.v. eentje met een downloadlimiet nemen. Deze zijn vaak een stuk goedkoper. Ik download veel muziek en vaak spelletjes voor de kids. Ook een film haal ik wel eens binnen. Als je dan een downloadlimiet hebt dan kun je wel eens bedrogen uitkomen.

                      Laat je goed informeren bij een winkelier. Ik weet niet of er bij julie vergelijkingssites zijn maar kijk daar eens naar. Vaak bieden de providers op eerste gezicht allemaal hetzelfde maar kom je later achter de beperkingen die ze je opleggen.

                      Reageer

                      • gui
                        Banned
                        • 26-05-2003
                        • 25

                        #12
                        Hallo Benny,

                        En vriend van mijn zoon heeft verleden maand telenet aangevraagd, hij had een kortingsbon van 125 €. De aansluiting was gratis de bekabeling ook en de pc surfklaar maken ook, maar dan komt het de pc heeft geen netwerkkaart 60 € ( voor 10 € is er al eentje geplaatst ) de modem 50 €, eerste maand huur 42 €. Als je geen vaste telefoonlijn wilt is dit de beste oplossing. Met vast toestel kun je beter bij belgacom blijven en adsl aanvragen bij vb. tiscalie hebben nu een promotie, en je gesprekken bij vb. euphony dit bespaard je enkele euro’s per maand.
                        Gr. gui

                        Reageer

                        • Slafes
                          Sportvisser
                          • 31-01-2003
                          • 844
                          • Leuven

                          #13
                          Lex, in België is er maar één provider zonder (echte) limiet,... Die is dan wel archie traag, en kost ook meer en is enkel in Brussel en Leuven te verkrijgen,... Er zijn nog een paar adsl providers zoals scarlet, maar zelfs die hebben een theoretische limiet...

                          Denk dat ik veel info gegeven heb, en de providers zijn echt heel gewaagd aan ons lex, omdat ze ook nationaal zijn, in Nederland heb je in sommige streken amper keuze, of gewoon niet, waardoor je dikwijls altijd de pineut bent!

                          Mag ik ook wel even aanhalen, dat we in België allemaal een toch wel vrij hoge limiet hebben (10 GB) en dat je veelal volumeblokken kan bijkopen aan 1€ voor 1 GB?

                          Daar kunnen Nederlanders meestal enkel op kwijlen!

                          @gui: welke pc heeft nu nog geen netwerkkaart, en je haalt er eentje bij de lokale pc boer voor amper 9-10 euro, de waarborg van de modem krijg je terug als je telenet laat afsluiten, en ja, die eerste maand huur,... Die betaal je overal hoor!

                          Benny moet gewoon kijken naar zijn eigen comfort, staat tv distributie of telefoon het dichtst bij zijn pc, en wat zijn budget is, tiscali adsl is momenteel super goedkoop bvb...
                          http://www.wandelendetakken.be

                          Reageer

                          • lex

                            #14
                            Hoi Slaves,

                            10 GB is idd veel. Ook het bijkopen is een perfecte optie.
                            Hier in nederland kun je eigenlijk wel kiezen welke provider je wil op ADSL gebied.
                            De kabel (breedband) is een ander verhaal. Wel kun je hier ook kiezen uit abbonementen en de daarbij behorende snelheid. Hoe duurder het abbonement hoe hoger de snelheid.

                            Wat ik het grote verschil vind tussen ADSL en kabel is de stabiliteit.
                            Bij ADSL is die veel hoger dan bij een kabel verbinding.Die wil nog wel eens wegzakken.
                            Als je echter de ADSL verbinding met dezelfde snelheid wil hebben als de kabel ben je hier veel duurder mee uit.
                            De kabel is hier eigenlijk de snelste en voordeligste keus.

                            Reageer

                            • MoSSeL
                              Frequent aanwezig
                              • 13-10-2003
                              • 130

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
                              Lex, in België is er maar één provider zonder (echte) limiet,... Die is dan wel archie traag, en kost ook meer en is enkel in Brussel en Leuven te verkrijgen,... Er zijn nog een paar adsl providers zoals scarlet, maar zelfs die hebben een theoretische limiet...
                              Slafes, ooit al van ADSL2fit gehoord ? Kijk maar is op www.adsl2fit.be

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎