PDA

View Full Version : Vissers en hun muziek

minimus
12-11-2003, 20:32
Buiten een visser is Minimus ook een muzikaal baasje. Maar er bestaat muziek en muziek !! Zelf ben ik erg gecharmeerd van Ierse en Schotse muziek (nee niet de Dubliners, want die halte zijn we allang gepasseerd)
Toevallig zit daar ook veel vissentiment in. Dat kan ook niet anders want de traditionele Ierse en Schotse muziek dateert nog uit de tijd dat vissen overleven was. Niet verwonderlijk dat daar dan ook over gezongen werd.
Maar ook Nederland heeft zo zijn tradities. De niet meer bestaande band Fungus bezong nog al eens de arbeid van noeste vissers en de palingsound kennen we inmiddels ook allemaal. Het mooiste stukje muziek en gepassioneerde teksten komen echter uit Bretagne. De Bretonse muziek staat meer nog dan de Ierse, bol van de sentimenten en prachtige teksten. Mijn favoriet : Gilles de Bidot en het prachtige lied "the fisherman" Daar krijgt Minimus zelfs op een zomerse dag kippevel van. Maar genoeg over mezelf, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de muzikale voorkeuren van mijn forumvrienden zijn. Wat hebben zij in hun auto op weg naar huis, als de vis maar weer eens niet gebeten heeft, of als de netten weer bol stonden van de vis ??

PS : Voor wie Kazaa wel een bezoekt : probeer eens een nummertje van "CAPERCAILLIE" of "DAN AR BRAZ" te downloaden en ontdek de Keltische mystiek. Heerlijke rustgevende muziek !!!

lex
12-11-2003, 20:39
Ik luister altijd naar "Gooi je schoonmoeder uit het raam" van Ronald.
Helemaal als ik op de snelweg zit :p :p ;) ;)

minimus
12-11-2003, 20:42
Ouwehoer !!!! :)

sven
12-11-2003, 22:18
fleetwood mac,eagles,marillion,stones,eva cassidy,norah jones,genesis,peter gabriel,pink floyd,toto,iron maiden,enchant,stevie nicks,joe satriani,corrs,beatles,rush,70's,80's,REM,the cult,.........................
:D :D ;)
groeten sven

john van den broek
12-11-2003, 23:12
We zijn wel eens naar wedstrijden gereden met Whole lotta Rosie van ACDC heel hard op de radio !

lex
12-11-2003, 23:25
sjeeeeeeeeeeeezus sven........jij woont ver van het water vandaan :D :D :D :p :p ;)

Als je dat allemaal moet luisteren dan zit je in Frankrijk!!! ;) :p :p :p :D :D :D

[Gewijzigd door lex op 11-12-03 at 11:27 PM]

kaledwaas
13-11-2003, 04:02
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar THE DOORS..ik heb bijna elk nummer ooit met JIM opgenomen op band, cd of mp3 ( mis nog een enkeling )

maar ik luister naar allerlei soorten muziek van kinderliedjes tot begrafenismuziek...van punkrock en death metall tot klassiek..als het maar klinkt en iets losmaakt bij die kale ( wat het los moet maken zal ik hier maar niet zeggen :D :D :D )

john van den broek
13-11-2003, 09:03
Ja ja Kale,

Theo maakt het los ( je broek ) en Maxi denkt zeker dat hij weer een molshoop ziet. :D :D :D

Maximilian
13-11-2003, 09:48
MOLSHOOP WAAR ???

frederik
13-11-2003, 11:36
Speciaal op aanvraag spelen we zondag bij de Sportvissers het liedje van André Van Duin < hele grote molshopen > of waren het nu bloemkolen ik weet het niet meer.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :) ;)

Ramon
13-11-2003, 15:55
Rammstein en Eminem :oke: :D

sven
13-11-2003, 19:51
Oorspronkelijk geplaatst door lex

sjeeeeeeeeeeeezus sven........jij woont ver van het water vandaan :D :D :D :p :p ;)

Als je dat allemaal moet luisteren dan zit je in Frankrijk!!! ;) :p :p :p :D :D :D

[Gewijzigd door lex op 11-12-03 at 11:27 PM]

zelf een verzamelaartje gebrand met m'n favorietjes erop .Je mag er wel een kopen als je wilt.
Alleen voor forumleden met een goede smaak! :banana: :heavy: :yeah: :oke:
groeten sven

Theo van Berner
13-11-2003, 20:05
Eigenlijk alle soorten muziek, maar favoriete beat van deze oude man is nog altijd knoertharde Hardhouse in de auto en bassige funk en pittige (disco)soul thuis. Relaxen doe ik graag met bands als Enigma, JJ Gale, Sade en Gino Vanelli ennnnnnn Pink Floyd. Verder kan ik het maar slecht vinden met Joling, Hazes. Jethro Tull, Emerson Lake and Palmer lust ik ook nog steeds. Vivaldi's 4 jaargetijden vind ik ook prachtig

Nadeel van zo'n uiteenlopende smaak is dat ik vaak niet kan kiezen en uiteindelijk de radio maar aanzet op 538, of maar van ellende ga vissen of achter de puter ga zitten :D

warhead
14-11-2003, 00:36
Oorspronkelijk geplaatst door minimus

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Ierse en Schotse muziek (nee niet de Dubliners, want die halte zijn we allang gepasseerd)

Wat dacht je van Dropkick Murphy's of Travis, ook schots.
2 many DJ's, R.E.M., Goldfinger, Pennywise, Moloko, en Therapy? behoren tot de rest van mijn favorieten.

kantvisser
14-11-2003, 11:36
Studio Brussel Rules :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy: :heavy:
Mijn favoriet tegenwoordig is puur belgisch: JANEZ DETD.

http://studiobrussel.be

[Gewijzigd door kantvisser op 11-14-03 at 11:41 AM]

minimus
14-11-2003, 16:44
Cello mannen, dat is ook mooi !! (en ik wens niet uitgemaakt te worden voor klassieke *** !!!)

:eat: :eat: :robin: :robin:

Wat de cello zo'n mooi instrument maakt
is dat het enerzijds je emoties raakt
en anderzijds, als de noten worden aangescherpt
het instrument dwars door je ziel snerpt

Met een trompet maakt dat helemaal niet uit
in welke toonsoort de bespeler ook vervalt
het is een getetter, een kakafonie schalt
ik kan er niet aan wennen, aan dat ***geluid (de dichterlijke vrijheid moet het hier winnen van de censuur !!)

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Slafes
14-11-2003, 19:34
Oepsie, ben een buitenbeentje,... :)

De auto is puur bass wat er op staat,... Dance, trance, euro, en commerciële (vocale) dance...

Eens aan de waterkant is het dan pure stilte, en is zijn het de vogeltjes die fluiten, en de wind die ruist...

Ramon
28-11-2003, 18:10
probeer rammstein maar es in je auto ;) ;) :D :D :oke:

Forummanager
28-11-2003, 19:20
Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

De auto is puur bas wat er op staat

Ik hou ook van jou... :p

Groet,
Bas

Slafes
28-11-2003, 19:26
Oorspronkelijk geplaatst door Forummanager

Groet,
Bas

Dat is hier toch het visforum he? :?

Of heb ik me vergist met het datingforum? :D

Allez, toch nog iemand die dat graag hoort! Begon al het ergste te vrezen! ;)

Zeg, nu je van me houdt, is het mogelijk om dat kleurschema voor België toch uit te werken? :D

kaledwaas
30-11-2003, 09:17
Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

De auto is puur bas wat er op staat

Oorspronkelijk geplaatst door Forummanager

Groet,
Bas

Fijn he bas dat gevoel...de wetenschap dat er iemand is die dagelijks aan je denkt ;) ;)

warhead
01-12-2003, 14:26
Ne zalige tijdloze klassieker: little spanish flea van herb alpert
Sommigen kennen het misschien wel van The Simpsons.

minimus
01-12-2003, 17:46
Liitle Spanish Flea, dat klinkt bekend maar niet van Herpes Alpert maar uit de Pabo !! :D :D :D :D

MoSSeL
01-12-2003, 18:20
HAHAHAHAHAHA !!!! :oke:

sven
01-12-2003, 21:44
Oorspronkelijk geplaatst door minimus

Liitle Spanish Flea, dat klinkt bekend maar niet van Herpes Alpert maar uit de Pabo !! :D :D :D :D

Lees jij die dan?
:D :D :D :D :)

groet sven

john van den broek
01-12-2003, 22:37
Whahahahaha Minimus, zoiets dacht ik ook meteen toen ik het bericht van Warhead las. :D :D :D

minimus
02-12-2003, 18:18
Ja die lees ik Sven. Ik ben een jongen van middelbare leeftijd (al zou je dat natuurlijk op het eerste gezicht niet zeggen) en hormonaal functioneert het allemaal nog prima. Nou zal ik de oplettende lezer voor zijn. Het functioneert niet prima omdat ik de Pabo lees. Het is juist andersom, omdat het zo goed functioneert lees ik ook de Pabo !! ;) ;) ;) ;) ;)

sven
02-12-2003, 20:04
Je weet het weer eens als geen ander te brengen! :bow: :bow: :bow: :oke: :oke:

Ik kan er maar een ding op zeggen;
"As long as the heart beats in you, a Pabo reader you will be!"
May the Force be with you, young Pabo-reader!
:D :D :D
groeten sven

[Gewijzigd door sven op 12-02-03 at 08:29 PM]

Janneman
02-12-2003, 20:12
't Spijt me enorm dat ik hier het sfeer kom bederven met een melding dat ik helemaal niks met muziek heb. :D ~0 ;)

Raad eens waarom ik muziek niks vind...
Wel alleen als het erg hard is dat ik het kan voelen. Als er een hardnekkige file is zet ik mijn autoradio op 100% volume!!! :heavy: :yeah: :dancer: :heavy: :yeah: :dancer:

3 keer raden: Ik ben ....????

[Gewijzigd door Janneman op 12-02-03 at 08:12 PM]

[Gewijzigd door Janneman op 12-02-03 at 08:12 PM]

[Gewijzigd door Janneman op 12-02-03 at 08:13 PM]

sven
02-12-2003, 20:20
Frans Bauer fan??
:joehoe: :joehoe: :banana: :banana: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Janneman
02-12-2003, 20:43
:? :? :? Wie is Frank Bouwer?? :D :D :D

Nog een hint. Ik heb ook niks met geluiden.

minimus
02-12-2003, 21:02
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman

't Spijt me enorm dat ik hier het sfeer kom bederven met een melding dat ik helemaal niks met muziek heb. :D ~0 ;)

Wel alleen als het erg hard is dat ik het kan voelen.

Misschien moet je ook eens de Pabo kopen Janneman !! :D :D :D :D :D

Janneman
02-12-2003, 22:00
Heb al een flinke stapel Pabo's in mijn kast ;) ;) ;) ;) ;)

Ik wou jullie vertellen dat ik doof ben... Nu begrijpen jullie dus waarom ik niks heb met muziek.

kaledwaas
02-12-2003, 22:01
Janneman.....je kunt het hun niet kwalijk nemen dat ze niet door hebben dat je slechthorend/doof bent het zijn maar sportvissers ;) ...ik persoonlijk vat je hint gelijk gezien ik een broertje heb die met dezelfde beperking (handicap vind ik een rotwoord) moet leven

sven
02-12-2003, 23:08
Die was onder de gordel, RoB!
Ik denk niet dat ie je ooit vergeeft!

:D :D :D :D :D :D ;)

frederik
03-12-2003, 08:29
Ik heb een broertje, die hoort en ziet niets, maar naakte wijven die ziet -ie wel straf hé.

:banana: :banana: :banana: :oke:

kaledwaas
03-12-2003, 10:40
ik bedoel nu niet frederik, maar mijn echte broertje %)

ondanks dat jullie denken daar heb je die dwaas weer was ik nu wel een keer serieus :( :(

[Gewijzigd door kaledwaas op 12-03-03 at 10:42 AM]

frederik
03-12-2003, 14:40
Had het wel door broertje maar ik heb het wel over mijn broer, en liplezen dat die kan, weet wanneer de vrouwen wel willen.
Als hun lippen flapperen is het de moment om gaan te lopen zegt -ie.

:D :D :D :D :D :D :) ;)

sven
03-12-2003, 19:34
Liplezen kan iedereen leren Fred,zolang de dames maar een fluister-broek aanhebben.
:D :D :joehoe: :burger: :smoke: :knippie:

groet sven

Janneman
03-12-2003, 20:18
Serieus waar Frederik en Rob, dat jullie een broer(tje) hebben met hetzelfde beperking als ik???

Misschien ken ik hen van vroeger, op school voor doven & slechthorenden (in Amsterdam en St. Michielsgestel). Mag ik vragen wat hun namen zijn? (tip voor privacy; stuur een privebericht.)

Het is echt een supervoordeel om doof te zijn :D :D :D
De redenen zijn de irritantheid van de geluiden die jullie horenden ondervinden. Concentratie tijdens het vissen wordt weggenomen door een plotseling geschreeuw of kabaal.
Ik zit lekker geconcentreerd te vissen terwijl jullie gestoord worden door geluiden.... :D :D :D

kaledwaas
03-12-2003, 21:53
Ik heb idd een broertje met een gehoorstoornis zoals dat zo netjes genoemd word....(oren zijn goed alleen zijn hersens verwerken het niet goed) denk alleen niet dat je hem kent.hij heeft in Den Haag waar we al wonen sinds onze geboorte op school gezeten ( de Cor Emousschool ) hij woont nu in friesland met zijn gezin en spreek hem bijna niet meer.

Theo van Berner
03-12-2003, 22:59
Hoi Jan.
Ken jij Esther Smit uit Almere?

frederik
04-12-2003, 08:31
Neen Theo, maar wel zwarte Lola uit Amsterdam.

:D :D :D :D :D :D :D :p
:) ;)

sven
04-12-2003, 08:46
Waar ken jij Lola van, Frederik? ~0 ~0 ~0 ~0

frederik
04-12-2003, 12:20
Is eigenlijk een liedje Sven.

Zwarte Lola.

:D :D :D :D :D :D

frederik
04-12-2003, 14:02
En mijn voorkeur van muziek gaat uit naar de jaren 60.

Begin een dagje ouder te worden hé. :)

;)

warhead
04-12-2003, 19:24
elken dag opnieuw

frederik
05-12-2003, 07:19
Yep Jan klopt, spreek jij van ondervinding dan.
Nog zo jong en al klagen dat zal wel niet kunnen hé.

:) ;)

sven
05-12-2003, 15:51
precies,laat dat klagen maar aan Fred over.Want dat zal hij wel veel gaan doen,na de eerste wedstrijd van de forumvrienden!! :mecry: :mecry: :dancer: :dancer: :dancer: :banana: :banana: :banana: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :clap: :clap:

Janneman
05-12-2003, 19:58
Oorspronkelijk geplaatst door Theo van Berner

Hoi Jan.
Ken jij Esther Smit uit Almere?

Theo,

Ik heb je gister een privebericht gestuurd.

Grtz Janneman

frederik
09-12-2003, 09:17
Hoi Sven,

Klagen doe ik nooit, zelfs niet als ik niets vang.
Dat ben ik al gewoon bij de Forumvrienden er rust een vloek op elk water dat we bevissen.

:D :D :D :D

sven
09-12-2003, 19:04
Hoi Fred,

Misschien moeten we wat wij-water meenemen,en daar ons voertje mee bevochtigen.
Alle vervloekte waters worden dan van kwaadwillende twilight-zone verschijningen bevrijd!

Heb ook nog een ander voorstel;

Als jij nou je Obi Wan Kenobi-pak aantrekt kun je de DARK SIDE met je lightsaber-hengel
te lijf gaan.Kan nooit schaden lijkt me.

groeten.en may the Force be with the Forumvrienden

sven
:alien: :alien: :alien: :alien: :rotfl: :rotfl:

jagt
09-12-2003, 20:53
Hoi
Sven doe jij dan je Zorropak aan hebben we toch een sabel op reserve.
:D :D :D :D

sven
09-12-2003, 20:55
Hallo Jagt,

Die heb ik altijd op reserve,en vlijmscherp!!

:D :D :D ;)

warhead
23-01-2004, 01:30
Effe nog on topic: laatste nieuwe van evanescence, My Immortal ( album versie )
Bangelijk mooi nummer.

kantvisser
23-01-2004, 17:26
Ga ik volledig mee akkoord Warhead.
dit is gewoon keigoed.
dat mens kan bangelijk goed zingen.

Henso
23-01-2004, 18:06
:oke: :oke: :oke: Moi,

Wat denken jullie dan van de nieuwste c.d. van Normaal.,net effe wat anders als normaal, maar steengoed.
Hebben jullie in Belgie niet zo'n soort band??

kantvisser
23-01-2004, 18:11
Normaal :?
Zijn dat niet die gatsen van den superhit Oerend hard een jaar of 20 geleden.

Leven die gasten nog. ;)

Henso
23-01-2004, 19:53
!@#$ !@#$ Moi,

Foei kantvisser, leven die gasten nog??
Ze treden nog steeds op en nog steeds voor volle zalen ( in het Noorden en in de achterhoed dan)
Hun band wordt wel steeds vernieuwd, maar Benny Jolink is er nog steeds bij, ze hebben nu een vrouwelijke drummer.
Ik heb bijna al hun platen en c.d.s ( verzamel c.d.s daargelaten) ik wou vorig jaar naar een optreden van ze, ( ze komen al tig jaren in Siddeburen een gehucht bij ons)maar door omstandigheden is er dat niet van gekomen., hopelijk dit jaar.
En oerend hard, ik vind het lang niet hun beste hit
Verder nog een plezierig weekend en als je gaat vissen vang ze.

lex
24-01-2004, 01:34
Hoi mannen ,

Normaal bestaat en zet een supergoed stukkie muziek neer. het is een band die een revolutie in rock in nederland heeft gestart. Mijn mening...........een SUPERBAND.

jagt
24-01-2004, 15:49
en nog zoiets

JOVINK EN DE VOEDERBIETELS.

warhead
30-01-2004, 01:59
De Heideroosjes hebben een zalig lieke geschreven: Damclub hooligan
Zulde al wel aan men handtekening gezien hebben. :)

jagt
30-01-2004, 02:17
Ook bekend van ... fist................
Maar ook van.... iedereen is gek ....en ...wurst und kase..
De Heideroosjes dus.

warhead
18-02-2004, 01:49
Nieuwe namen zijn bekend gemaakt voor TW. Aangezien ik een clubwedstrijd heb de zondag wordt het dus waarschijnlijk een beestig programma. Zal toch voor de muziek moeten gaan kiezen.
Tot nu toe komen : MUSE, The Darkness, Metallica, David Bowie, The Pixies, Lenny Kravitz, Moloko, Dropkick Murphies, The Rasmus, Placebo, de Heideroosjes en nog een aantal groepen.
Geen derde keer koning dus :( , want alleen voor deze namen is het al de moeite.

sven
18-02-2004, 20:04
Bij zo een aanbod zou ik ook voor de muziek kiezen!! Alleen Metallica en Kravitz zijn al de moeite waard.
:D :D :D :D ;)

warhead
13-05-2004, 00:31
Weer een schitterende schijf van evanescence uit. Ik zou bijna gaan denken om is ne cd te kopen.
Den deze sta trouwens donderdag, vrijdag en zaterdag op TW aan den toog van natuurpunt midden op de wei naast de PH toren ( diene me de grote spots op voort podium ). Als ge na Werchter gaat komt dan ma aan dienen toog uwen drank halen. Rechtse kant als ge naart podium ziet, den andere kant is van een hondeclub.
En voor de Nederlanders : neemt uwe witte wijn zelf mee want da hebben ze nie en elk jaar komen ze daar achter zagen.

sven
19-05-2004, 19:27
Gisteren de laatste cd van Marillion gekocht, echt super!!Werelds mooie sfeervolle muziek met hier en daar enige Floydiaanse invloeden,precies zoals ik het mooi vind. Deze mannen weten nog heel goed waar muziek maken over gaat.
Echt een aanrader!! :D ;)

stront aan den haak
14-06-2004, 14:14
vetten techno me ne goeien bass...

warhead
05-07-2004, 02:47
Net terug van 4 dagen TW. 1 woord : BANGELEUEUEUEUEK!!!!!!!

minimus
05-07-2004, 20:23
Inderdaad Bangeleueueueuek als je bij je buren vraagt of het wat minder mag en je strot doorgesneden wordt.
TW betekent tocht niet Throat Wrestling ??? :? :?

warhead
06-07-2004, 00:59
De muziek werd er toch nie minder op. Rotte appels heb je overal tussen. Ik moet 10 minuutjes met de fiets tot aan de wei dus wat er allemaal op de campings gebeurd is das het minst van mijn zorgen.

Delano
05-08-2004, 20:24
Trance hardcore, en zo nu en dan wat pop muziek #) zelfs onder het vissen maar dan heel zachtjes

Delano

lars-saxo
09-08-2004, 13:46
onder de wedstrijden luister ik 3FM

ik heb zo`n MP3 speler met radio......

en ander hardstyle hardcore(de wat zachtere), trance en soft rock (sum 41 en the offspring) rammstein, pappa roach

shfeeder
25-10-2012, 17:26
ik luister naar metallica slayer iron maiden discipline hardcore metal classic rock,en gabber

polenvisser
28-10-2012, 18:53
luisteren naar van alles en nog wat. Lekker is het om keihard mee te bleren met Janis Joplin (like we discovered on the train, tomorrow never happens man, it's all the same f.cking day man...vind ik zo'n grappige tekst), maar ook led zepplin, neil young, nirvana, supertramp, crash test dummies, of van die ouwe rock and roll s.it.. ook lekker, of Elvis Presley, Simon and Garfunkel aaaaaaaaahhhhhhhhhhh muziek is gewoon wreed, er is te veel goeie muziek om op te noemen!!!!!!

PeBo
28-10-2012, 22:00
Beste Polenvisser,

Helemaal mee eens, maar zou je er Pink Floyd ook bij willen zetten. Ook Otto zal er blij mee zijn.

Quido
29-10-2012, 17:17
jazeker, geweldige muziek.

The fisher king
30-10-2012, 16:22
Aan het water heb ik het liefst Andre Hazes.

polenvisser
30-10-2012, 18:11
ja Pebo, pink floyd zit ook tussen al mijn andere cd's!!!! Maar noem ik ook nog even Sean Sibelius.... Klassiek, maar heel goed!!!

PeBo
30-10-2012, 20:58
Aan het water heb ik het liefst Andre Hazes.

Ik toch liever om drie uur 's-nachts, als ik wat zwaar getafeld heb met wat vrienden.