Vis stek database

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eijkb
    Banned
    • 13-08-2003
    • 215

    Vis stek database

    Ik ben al tijden op zoek naar een website waar mensen hun visstekken bij kunnen houden. Een simpele site waar je plaats, straat, korte omschrijving, etc in kunt vullen en waar andere mensen op kunnen zoeken. Woon zelf dus nu in Belgie en voordat ik achter een aantal leuke visstekken was (zonder dit forum was dat nooit gelukt) ...

    Iemand een link of moet ik zelf aan de slag? Is daar uberhaupt interesse in of houdt men liever de stek voir zichzelf?
  • jagt

    #2
    Hoy Eijkb
    Lijkt me een puik idee om zoiets te doen.
    Ook als je ergens op vakantie bent hoef je niet alles af te struinen.
    Want dan komen de watertjes vaak tevoorschijn als je weer naar huis gaat.
    #)

    Reageer

    • Maximilian
      Met enige kennis...
      • 12-02-2003
      • 352

      #3
      Hoi Eijkb,

      ik geloof dat de forummanager druk bezig is zoiets op poten te zetten op www.visserslatijn.nl, tot die tijd kun je gebruik maken van de mogelijkheden die geboden worden op de site van de nvvs (www.nvvs.nl), had je daar al gekeken?

      g\'day to y\'all folks,

      :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

      Reageer

      • Forummanager
        Visserslatijn Nederland
        • 30-12-2001
        • 12131
        • Albrandswaard

        #4
        Klopt als een bus.
        Eén van de projecten waar we in stilte mee bezig zijn is iets wat gelijkt op hetgeen EijkB noemt.
        Het probleem is echter wel dat mensen wel graag nieuwe stekken komen te weten, maar niet graag hun stekken kenbaar geven.
        Momenteel hebben we een stekkendatabase online staan (www.visserslatijn.nl - Specimen Hunting - Stekinfo (bij verwijzingen), maar deze vinden we nog kwantitatief en kwalitatief onvoldoende.

        Ik nodig je trouwens van harte uit om je aanvullingen voor de stekkendatabase door te geven.

        Vriendelijke groet,
        Bas
        Visserslatijn Nederland
        http://www.visserslatijn.nl
        Sinds 1997...

        Nationaal HengelSportForum
        http://www.hengelsportforum.nl
        Sinds 2001...

        Reageer

        • Frederik
          Specimen Hunter
          • 05-01-2005
          • 1734

          #5

          Thnx Bas zal ik ook ff een kijkje gaan nemen.

          Reageer

          • Eijkb
            Banned
            • 13-08-2003
            • 215

            #6
            Hoi Bas (Mooie naam),

            Die stekdb op visserslatijn vind ik nog zeer beperkt. De zoekfunctie werkt niet handig (kan bijvoorbeeld niet op Belgie zoeken) en ik mis een algemeen overzicht. Welke velden heb je allemaal opgenomen in de database? Ik zou me kunnen voorstellen dat je een logboek voor elke gebruiker beschikbaar maakt waar hij zijn stekken en vangsten op die stekken kan invoeren en waarvan je de ´stekinfo´ dan weer gebruikt voor het visstek-gedeelte. Zo nodig je de vissers handiger uit om hun stekken bekend te maken!

            En hoe schrijf je een stek herkenbaar in? Met een kaartje? Met een postcode - straatnaam?

            Reageer

            • Forummanager
              Visserslatijn Nederland
              • 30-12-2001
              • 12131
              • Albrandswaard

              #7
              Ik ben het grotendeel met je eens Bas (vind jij dat een mooie naam? )

              We hebben daar diverse ideeën over, die ik graag nog even voor me houd.
              Overigens kun je de huidige velden zien als je op een stek zoekt.
              Zoek bv. maar eens op de term bel bij locatie. Dan krijg je twee treffers waarop je weer verder kunt.

              Nogmaals, dit was destijds een eerste opzet en raakte in de vergetelheid. De laatste tijd zijn we bezig om de juiste info te verkrijgen wat als basis kan fungeren.
              Ik houd me altijd aanbevolen voor tips. Je kunt me daarover wellicht beter mailen.

              Groet,
              Bas
              Visserslatijn Nederland
              http://www.visserslatijn.nl
              Sinds 1997...

              Nationaal HengelSportForum
              http://www.hengelsportforum.nl
              Sinds 2001...

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎