wie is er in het water gevallen tijdens vissen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karpervisser
    Newbie
    • 03-03-2003
    • 32

    wie is er in het water gevallen tijdens vissen?

    Is er wel eens iemand in het water gevallen toen ie aan het vissen was?

    ikke niet
    alleen een keer bijna :upsidown:

    [Gewijzigd door karpervisser op dinsdag 29 april 2003 @ 20:01]
    Groeten karpervisser
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    Ik heb een jaar of 20 geleden eens iemand in het water zien vallen tijdens een wedstrijd, het ging als volgt:het was een mooie dag in het voorjaar en we waren een wedstrijd aan het vissen op de vijver van de Moedige Vissers in Lier, en met een mooi voorjaars zonnetje in ons gezicht was het lekker warm, en de visser die naast mij zat was lichtjes aan het indommelen, na een tijdje was hij helemaal in slaap gewiegt en ik dacht bij mezelf "nog even en die persoon valt in het water" nog geen halve minuut later hoor ik een grote plons, ik kijk opzij en zie enkel 2 botten boven water steken, na enkele seconden zo te blijven staan schoot de onfortuinlijke visser wakker en kwam pardoes boven water, hij klom uit het water reed naar huis om droge kleren aan te doen en begon terug te vissen alsof er niets gebeurt was.
    Het is nu al zeker twintig jaar geleden dat dit gebeurt is maar ik zie die botten nog alijd duidelijk voor mij staan, zoiets vergeet je niet, en we hebben hier al dikwijls om gelachen, jaarlijks word dit verhaal wel opgehaald aan de toog met een pintje erbij, en de onfortuinlijke vissers die hebben we in jaren al niet meer gezien.
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #3
      Ik zal me maar opwerpen als eerste slachtoffer : ja dus.
      Een jaar of 6 geleden bleef de veter van mijn laars achter mijn plateau hangen en verloor ik het evenwicht. Ik was a) gelukkig alleen aan het water en b) het was hoogzomer. Heb in mijn onderbroek verder gevist en volgens mij ook nog goed gevangen.
      Shit happens !!!
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Als er dan toch nog gelachen moet worden heb ik nog een hilarisch voorval. Een jaar of 10 geleden toen ik mijn maden nog bij moeder de vrouw in de koelkast mocht zetten schrok ik 's morgens wakker.
        Shit, fuck damned geen wekker gehoord en veel te laat. Vlug vlug alles bij elkaar gegrist en naar de waterkant. Toen ik alles klaar had wilde ik aan mijn aas beginnen, maar tot mijn grote verbazing en de hilariteit der omstanders had ik geen maden bij maar een of ander salade van moeder de vrouw die een een bedrieglijk ogend zelfde bakje zat. In nood leert men zijn vrienden kennen, want er werden voor mij maden "gecollecteerd" zodat ik toch nog wel mee kon vissen. Helaas moet ik dit voorval nog regelmatig aanhoren !!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • antje
          Frequent aanwezig
          • 01-03-2003
          • 120

          #5
          Helaas ben ik ook 1 keer tijdens het vissen te water geraakt, mijn voet steunde op een glibberig paaltje, en hoppaaaaaaa daar ging Antje. Kon toen naar huis om me om te kleden.

          Wat nog erger is : ik heb een keer vanaf een dam mijn zeehengelsteun a 50 euro verloren in het water, en dat moet ik nog zeer regelmatig aanhoren.

          groetjes Antje
          Vandaag is morgen alweer gisteren. SHIT, alweer achter het net gevist dus !!

          Reageer

          • jos.holl

            #6
            Ik kom al pak hem beet 45 jaar aan het water en ben meerdere malen in het water gesodemieterd. Met vissen, zeilen, surfen etc.
            Maar om even te noemen een voorval van mijn broer dat vergeet ik nooit meer.
            Je kent het wel een stalen visboot en dan van af de kant een beetje onhandig op de punt stappen.
            Resultaat : boot gaat van de kant een been op de boot andere op de kant. Dan eerst een hele mooie slit tot dat PLONS.
            Natuurlijk zagen er een aantal dat, allemaal in een deuk.

            Reageer

            • john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

              #7
              Ik ben nog nooit in het water gevallen ( even afkloppen ), maar ik ben weleens door hoge golven overspoeld tot aan mijn buiknavel.
              Op de maas heb je stukken waar het tot enkele meters uit de kant ondiep is. Als er nu een grote tanker met grote snelheid langskomt, zuigt die zoveel water weg wat weer allemaal terugkomt met de golven die dat schip maakt. Zo kan het gebeuren dat het water zo hoog komt tot aan de buiknavel. Je kunt dan niet van de kist af omdat anders de golven alle visuitrusting mee het water innemen.
              Hier wordt bij ons wel om gelachen, maar het is niet iets wat je jaren aan moet horen omdat iedereen dit weleens overkomt.

              Groet John.
              Groet John.

              www.baitstore.nl

              Reageer

              • kantvisser
                Bart Van Peborgh
                • 24-12-2002
                • 837
                • Koningskooikt

                #8
                Nog een goeie: vele jaren geleden toen ik met mijn vader regelmatig ging vissen op de biesbossen is mijn vader eens volledig kopje onder gegaan, het was op een koude winterdag en we hadden goed gevangen maar in het terug varen was het laag water geworden en moest er iemand in het water springen om te boot voort te trekken want deze kwam vast zitten in de bodem, eerst sprong de vismaat van mijn vader in het water en het water kwam maar tot aan zijn knieen, die trok zo de boot verder maar na een tijdje werd dat zo lastig dat hij vroeg aan mijn vader om mee in het water springen en de boot verder te trekken, ik was toen nog jong en mocht in de boot blijven zitten, mijn vader springt uit de boot en ging volledig kopje onder, hij sprong juist in een diep gat, we zijn zo toch nog in het haventje geraakt en dan moesten we nog 130km met auto naar huis, het heeft toen erg stil geweest in de auto, en ik maar maar nagenieten vanachter in de auto.
                Groeten van Kantvisser

                Bart Van Peborgh
                Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                Koning 2004

                http://mokabe.be

                Reageer

                • jagt

                  #9
                  hoi
                  Hier een beleving uit een ver verleden.
                  Ik was een hummeltje van 12 jaar ,we gingen elk jaar een paar keer op vakantie bij opa en oma die in Leerdam
                  woonden aan de Linge.toen die tijd een hele trip met de trein uit Emmen.
                  Opa was ook een visser,we gingen een keer heel vroeg uit de veren om te vissen in een van de wielen {overloopgaten}bij de linge,die over het algemeen vrij steile hellings hebben.
                  Om een lang verhaal kort te maken,
                  wij samen de helling af opa voorop ,ik ben altijd een beetje ongeduldig type geweest {zeggen ze} smal paadje
                  op natte klei ,weet je hoe glad dat is,Ik begin dus te glijden steun te zoeken einde van het verhaal is dus dat we al heel vroeg in de morgen hand in hand kopje onder gingen, resultaat oma liep al vroeg te mopperen
                  toen we bij de keukentafel chocolade zaten te drinken.

                  mzzl cor

                  Reageer

                  • Ramon
                    Newbie
                    • 25-04-2003
                    • 45

                    #10
                    ik ben zelf nog nooit in het water gevallen rijdens vissen maar mijn viskoffer wel....
                    ik zeg maar zo, ik zeg niks

                    Reageer

                    • pastoor
                      ...
                      • 02-02-2003
                      • 1112
                      • Drongelen

                      #11
                      Stom stom stom stom stom stom.

                      ben nie in het water gevalen.
                      maar zit gisteravond lekker te vissen met de feeder, knip mijn peuk weg, schiet mijn eigen lijn door. (ikke domme koei)

                      Reageer

                      • lex

                        #12
                        hahahahahahahahahahahaha

                        Reageer

                        • pastoor
                          ...
                          • 02-02-2003
                          • 1112
                          • Drongelen

                          #13
                          Ik dacht het wel ben ik is eerlijk en iedereen in een deuk.

                          Reageer

                          • jagt

                            #14
                            hoi



                            sterkte gewenst

                            :moo: :moo: :moo:

                            cor

                            [Gewijzigd door jagt op donderdag 5 juni 2003 @ 14:19]

                            Reageer

                            • minimus
                              Specimen Hunter
                              • 19-03-2003
                              • 1203
                              • Tilburg

                              #15
                              Zal ik ze ook eens laten lachen. Zondag zit ik te vissen en vang een brasem. De haak er helemaal door zodat de lijn door zijn lip zit en de haak ergens bungelt. Ik trek de lijn terug en op het moment dat ik de haak terug wil duwen klappert die brasem in mijn leefnet. Gevolg : haak in mijn vinger en niet zo'n klein beetje ook. Door en door zat ie. Vis op zijn donder gegeven en teruggezet. Gelukkig ooit eens gelezen dat je dan met een tangetje net boven de weerhaak de haak af moet knippen en je de haak dan zonder problemen eruit kunt halen. Dat was gelukkig ook zo !!!
                              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎