Waarom vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    Waarom vissen

    Ik was is benieuwd waarom anderen het vissen leuk vinden.
    Is dat om de sport? Vindt men het leuk aan het water? Liever dan thuis? Om de natuur? Etc.

    Als ik mezelf zo is bekijk denk ik dat het bij mij een combinatie is van altijd meer willen vangen, dikwijls gezellig met anderen en de natuur.

    Als ik smorgens ga vissen vertrek ik wanneer ik wakker ben ook al is het drie uur. Ik heb dan geen rust meer. Ben ik dan eenmaal aan het water kan ik heerlijk genieten van alles om je heen en de stilte. Je hoort de vissen springen, er komt een uil vlak over je hoofd scheren, op mijn rug in het gras naar de sterren kijken etc.
    En soms ben ik dan weer gerust en leg hem eerst een paar uurtjes om.
    Dan dat laatste half uur voor het licht is en het eerste half uur licht mag je eigenlijk niet missen.

    Tja en als je dan eenmaal zit te vissen, of het nu met de feeder, de vaste hengel of iets anders is maakt niets uit dan wil je toch weer proberen het beter te doen dan al die vele keren daar voor.

    Jos.



    [Gewijzigd door Forummanager op donderdag 27 februari 2003 @ 18:47]
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

    #2
    Dag Jos we hebben een beetje hetzelfde gedacht.Ik ga veel vissen in oude scheldemeanders je vangt er niet de massa maar bent er één met de natuur en liefst zoals je zegt bij het opkomen van de zon.Ik vis ook graag wedstrijden ,ik vind die spanning wel leuk eerst de voorbereiding dan het nummertje,vissen en daarna bij een pintje met vrienden luisteren naar de uitleg of naar uitvluchten als het eens wat minder is. vele groeten Rudy

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      bij mij is vissen een manier van leven, ik ga zoveel mogelijk vissen, iedere zaterdag en zondag indien mogelijk (weer of geen weer) ik probeer wel zoveel mogelijk wedstrijden te vissen, in de verlof periode ga ik normaal iedere dag vissen, soms zelfs meer dan 1 wedstrijd per dag, en als ik dan geen wedstrijd ga vissen dan kan ik mij ook amuseren met recreatief te vissen op een kanaal of vijver, bij mij gaat het niet zozeer om in de natuur te zitten (het hoort er natuurlijk wel bij) als ik maar beet krijg dan is mijn dag weeral gelukt

      groeten van kantvisser :brillie:
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • Kapitein
        Banned
        • 20-02-2003
        • 40

        #4
        Ik kan me alleen ontspannen als ik aan het water zit te vissen en dan nog het liefst in mijn ligstoeltje en met een frisdrankje in mijn hand en laat de vissen dan maar bijten, ik zal ze er dan wel uitsleuren

        Reageer

        • lex

          #5
          Hoi,

          Bij mij is het zo dat ik bijna de hele week met hengelsport bezig ben. Dobbers lijntjes korfjes enz. Niet alleen het vangen van vis maar ook de voorbereidingen vind ik fantastisch om te doen.
          Als alles dan thuis goed is voorbereid kan ik genieten van alles wat aan de waterkant gebeurd. Vissen is een heel belangrijk aspect in mijn leven.

          Groeten,

          Lex

          Reageer

          • Mc.Queen
            Sportvisser
            • 19-09-2003
            • 577

            #6
            Hallo Lex,
            Wij zijn uit hetzelfde hout gesneden,
            wat ik wel soms nog heb is die stress
            tijdens het vissen,maar ja...dat moet er een beetje inzitten hé als je wedstrijden vist!!!
            GREETINGS MC.QUEEN!!! :upsidown:
            Greetings Mc.Queen!!!
            Tot volgende Maandag!!!

            Reageer

            • rikkie1
              Frequent aanwezig
              • 09-01-2003
              • 161

              #7
              Het vissen zit in je bloed of niet, als ik de kans had ging ik ook iedere dag, maar met een full time job, een vrouw dit ook full time werkt en 3 kleine mannen is dit niet mogelijk, maar iedere keer als ik weg kan ben ik vissen en is het genieten. Ook van de uren in mijne kelder bezig zijn met lijntjes maken enz is voor mij ontspanning.
              Don\'t worry be happy

              Reageer

              • robson
                Banned
                • 30-12-2002
                • 289

                #8
                Bij mij zit Vissen echt in het bloed , denk ik , ik ben er helemaal in opgegroeid , mijn vader had al een hengelsportwinkel van toen ik geboren was en zo ben ik er mee in contact gebleven , toen ik net aan de kassa kon en maden ziften begon ik al te werken in de winkel , daar heb ik zeker veel van geleerd want iedereen die in de winkel kwam zat maar tegen de kleine Robbe uit te leggen hoe hij viste , ik werd er soms gek van :hammerhead: maar tja ik heb er niets aan over gehouden en ik doe het nog steeds zeer graag , zelfs het werken . als ik alleen ga vissen kan ik mij zeer goed amuseren , maar het liefst kom ik toch op de visclub om eerst te vissen en dan met de kameraden een pintje te pakken .
                Ik denk dat vissen toch nog steeds één van de gezondste sporten blijft voor iedereen , en zeker voor de jeugd , dan blijven ze tenminste van het straat af .
                groetjes,
                Robson


                [Gewijzigd door robson op maandag 24 februari 2003 @ 20:26]

                Reageer

                • Braakdraak
                  Banned
                  • 23-02-2003
                  • 325

                  #9
                  Mijn moeder dwingt me met haar gezeur ^_^.

                  Reageer

                  • Frederik
                    Specimen Hunter
                    • 05-01-2005
                    • 1734

                    #10
                    Ben dag en nacht met vissen bezig, soms zelfs in men dromen en laat dan de zeemeerminnetjes maar komen, nu zonder zottigheid ik doe het graag en zeker wedstrijdvissen zo kan je je meten met de grote jongens of diegenen die denken dat ze groot zijn.
                    Groetjes Frederik
                    Putvissertje.

                    Reageer

                    • jos.holl

                      #11
                      ik wil ook wel een zeemeermin vangen maar dan wel met een staart tot aan heer knie.

                      Jos

                      Reageer

                      • Frederik
                        Specimen Hunter
                        • 05-01-2005
                        • 1734

                        #12
                        Joske

                        Bedoel je dan niet een zeemeerman?

                        Groetjes Frederik

                        Reageer

                        • marc rooms
                          Newbie
                          • 10-10-2002
                          • 42

                          #13
                          Weet er iemand een goede aassoort om een zeemeermin mee te vangen ? Wormen, gebak ...

                          Tijdens mijn werkuren heb ik het geluk om bijna elke dag te kunnen sporten: badminton, minivoetbal, orientatiecros, zwemmen ... maar geen enkele geeft mij de voldoening van het vissen. Bij bovenstaande sporten heb je op een bepaald moment je grens bereikt en verbeter je niet meer ! Bij het vissen speelt niet alleen de factor geluk een grote rol maar zijn er zoveel dingen om uit te proberen: voeder, poedertjes, dobbertjes, verschillende viswaters... dat je er een leven mee kan vullen. Verslaving ? Zeker en vast !
                          Zeelt.....enzo.

                          Reageer

                          • Mc.Queen
                            Sportvisser
                            • 19-09-2003
                            • 577

                            #14
                            Zeg dat wel Marc!!!
                            Greetings Mc.Queen!!!
                            Tot volgende Maandag!!!

                            Reageer

                            • jos.holl

                              #15
                              Ik probeer een zeemeermin altijd te vangen met een pieromadengebakje.

                              :notsure: :upsidown:

                              Jos.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎