Toegangkelijkheid viswater.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Christ

    Toegangkelijkheid viswater.

    Beste visvrienden.

    Het wordt steeds moeilijker om op een beetje gewone manier aan het viswater te komen. Afsluitingen, prikkeldraad, poorten, natuurstukjes, van alles kom je tegen.
    Overal worden wandelpaatjes aan gelegd, zitbankjes geplaatst, kano uitstap trappen aangelegd, maar de vissers moeten maar zien hoe ze zich behelpen.
    Als je dan toch aan het water komt zit je tussen de stenen op schuine kanten en gladde taluten.
    Als je wat ouder wordt heb je toch een heel probleem. Of overdrijf ik nu een beetje.
    We moeten daar iets aan gaan doen zodat ook de vissers op een beetje fatsoenlijke manier onze sport kunnen uit oefenen.
    Wie we daar voor moeten aan spreken weet ik niet, maar volgens mij moet er iets gebeuren.
    Zijn er meer vissers met deze ervaring.?
    Groetjes.
    Christ.
  • donna
    Newbie
    • 19-09-2002
    • 22

    #2
    heb je wel eens gehoord van een otter project
    nu kun je wel raden waar ik heen wil
    maar ik weet het ook niet meer
    ik heb een poging gedaan om te zoeken naar iets om er wat tegen te doen op een positieve manier
    maar wat eruit kwam is dat je moet gaan zoeken in bestemmings plannen van de gemeente,provincie,en het waterschap
    en ook effe kijken bij rijkswaterstaat
    maar als je werkt dan ben je gauw klaar
    het ontbreekt je gewoon aan tijd
    en de materi van bestemmingsplannen is ook niet mis
    je kan er wel iets mee doen maar dan zal je via de hengelsport club naar de vis-waterbeheers commissie gaan van die club
    en daar het op tafel moeten leggen
    misschien zit er iemand tussen die er tijd voor heeft of er meer verstand van
    maar ook hier het advies je moet wel proberen als je iets weet ten ongunste van de visser dit wel op tijd in de beroepscommissie te plaatsen anders houd het op
    misschien brengt het een idee op

    groeten
    eric
    Als ze me missen dan ben ik vissen, als ze me zoeken dan ben ik snoeken, ja zo vissen ze achter het net! ;-)

    Reageer

    • walterth
      Newbie
      • 09-04-2002
      • 41

      #3
      Het is een bekend probleem.

      Misschien is het handig om jou bericht eens naar de NVVS en de OVB te sturen om te vragen of ze hier al iets tegen doen.

      Deze bonden vertegenwoordigen de sportvissers en hebben ook connecties met het ministerie.

      Mogelijk dat er via die weg wel iets bereikt kan worden om visstekken voor de sportvisser te behouden.

      Walter van \'t Hart

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎