Rommel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    Rommel

    elke sportvisser die op een visplek zit welke vervuild is door achtergelaten rommel is strafbaar en krijgt bij kontrole een boete.
    dus dat dat betekent dat ik of de rommel opruim ( ook andermans rotzooi) of ik riskeer een bekeuring.
    Dus als ik dan een mooi visplekje heb en een ander heeft er rommel achter gelaten ruim ik dit eerst even op of ik zoek een andere plek.
    Wie vindt dit een goed/slecht idee.
    Henso

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • Rob
    Newbie
    • 26-01-2002
    • 32

    #2
    Op zich geen raar idee Henso.
    Ben alleen bang dat jouw vlieger strafrechtelijk niet helemaal opgaat.

    Eenvoudig gezegd; Rommel maken is een overtreding en een overtreding moet door een opsporingsambtenaar geconstateerd worden, voordat hij kan bekeuren.
    Je kunt dus nooit voor de rommel van een ander aansprakelijk worden gesteld.

    Dus je komt al snel uit bij zelfregulatie of meer controles. En je weet dat de prioriteiten van onze gezagsdragers niet liggen bij rommel langs de waterkant... :noidea:

    Groet,
    Rob

    Reageer

    • Henk
      Komt net kijken
      • 14-12-2002
      • 56

      #3
      Henso,
      je verdient er in ieder geval respect mee door je eigen rommel op te ruimen.
      Daarbovenop zul je wat meer respect en krediet verkrijgen bij de betreffende opsporingsambtenaar wanneer hij/zij ziet dat je ook nog eens de rommel van een ander opruimt.
      Wat is er makkelijker dan gewoon altijd een vuilniszak bij je uitrusting te stoppen, dan kom je in ieder geval goed voorbereid voor de dag.

      Sportieve groeten Henk

      Reageer

      • Tjander Meddocks

        #4
        ik vind dat het niks met respect te maken heeft en moet hebben.

        Als je thuis in je woonkamer bent dan gooi je toch ook niet alles op de vloer? Dan is heel de mensheid wel in staat om zijn troep in de vuilnisbak te gooien.....Ik denk het het niks met respect ofzo te maken heeft maar met gemakzucht en luiheid. Als ik me rommel opruim dan verwacht ik geen respect van niemand...ik zie het als de normaalste zaak van de wereld dat het gebeurd.

        De meeste vissers maken een sessie door en gaan dan inpakken....de rommel zelf is al ontstaan tijdens de sessie zelf meestal ligt de troep al overal op de grond en wordt er gedacht, ach wat maakt het uit niemand die het ziet....ik moet hierin meneer maat gelijk geven dat er gelijk tijdens het begin van een sessie als eerste dingen die moeten gebeuren een vuilniszak ofzo moet worden geopend voor de troep...dit voorkomt zowieso al de aantrekkingskracht op ongedierte....ik las laats al ergens op een forum van ratten die hun plek belegerden en de methodes om die ratten weg te krijgen....als ze nou es beginnen om geen rotzooi te maken dan zou het wel schelen denk ik.....

        Reageer

        • jos.holl

          #5
          Henso ik neem mijn petje voor je af met die mentaliteit.
          We moeten vind ik wel niet gaan dramatiseren.
          Ik bedoel hiermee het volgende.
          De meeste sportvissers die ik ken of aan het water tegenkom zorgen voor een schone visstek. Helaas komen ook veel anderen aan het water. Zondagsvissers / zwemmers / zonnebaders en noem maar op.
          Wat ik er mee wil zeggen is dat het naar mijn mening meer een maatschappelijk probleem is. Natuurlijk zal het goede voorbeeld geven altijd het beste zijn maar voor de rest zet ik daar vraagtekens achter.

          Jos.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎