lepels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • walhalla
    Newbie
    • 24-06-2002
    • 9

    lepels

    beste roofvisvissers; Ik heb overal gezocht maar 1 ding kan ik niet over lepels vinden, hoe ze moeten worden gevist!Wat is nou de beste manier om een lepel te vissen, met kleine tussepozen, aan een stuk door,enz.Ik vang niet veel met lepels, maar ik zie potensie in dit kunstaas.Daarom zou ik graag van iemand willen weten hoe of wat met een lepel,alvast bedankt.
  • Christ

    #2
    Beste Walhalla.

    Met lepels vissen is nog niet zo gemakkelijk. Ik heb eens gelezen dat je moet vissen als of je snoer aan de roeispaan van een boot vast zit. De lepel niet te snel optrekken en dan weer laten zakken maar wel gestuurd met de top van de hengel. Als de lepel zakt wordt ie meestal gepakt. Nou zijn er veel soorten lepels. Zelf gebruik ik het liefst de toby of de zelf gemaakte. Een mooi gewicht bij een diepte van meer dan 4m is 15 tot 18gram. De lengte is dan 9cm. Voor ondieper water maak ik ze zelf, met een gewicht van 9gram en ook 9cm lang. Ik maak ze dan een beetje breder als de toby. De plaat dikte is dan 0,7mm. Vooral bij ondiep water is het gewicht zeer belangrijk. Dan kan je beter sturen en hoef je niet zo gehaast te vissen. Ook hier bij missers een kopangel bij monteren. Een fleurangel er aan de voorkant bij hangen is voldoende.
    Als het mee zit kan je er geweldig mee vangen. Maar ja dat geld natuurlijk voor alles.
    Vooral die beweging van de roeispaan is belangrijk.
    Misschien heb ik een beetje kunnen helpen.
    Groetjes.
    Christ.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎