Paneermeel/broodmeel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henri van der wal
    Komt net kijken
    • 19-02-2002
    • 97

    Paneermeel/broodmeel

    ik was bezig met een vervolg artikel over ingredienten voor voer & deze keer wilde ik het hebben over de basis van een grondvoer: broodmeel, paneermeel & beschuitmeel, maar nu stuite ik op het volgende probleem: wat is het verschil tussen broodmeel & paneermeel?

    Alle twee is gedroogd & gemalen brood toch? Ergens stond te lezen dat paneermeel brood zonder korsten was, maar dat is Engels wit ook toch??? Ik snap er geen steek van & heb "Wielco" ook al gemaild, maar die zijn te vissen....

    Henri


    [Gewijzigd door Henri van der wal op zondag, april 28, 2002 @ 11:46]



    [Gewijzigd door Henri van der wal op zondag, april 28, 2002 @ 11:46]
    www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.
  • Christ

    #2
    Paneermeel is gemaakt van brood zonder korst, in verschillende kleuren en fijnheid.
    Anco is grof paneermeel en de kleur is altijd behoorlijk wit.
    Broodmeel is gemaakt van brood met korst en als het heel wit is en fijn gemalen noemt men dat engels wit.
    De groetjes
    Christ.

    De Engelse, deelde na de bevrijding in 1945, hier brood uit dat spier wit was. In iedergeval witter als we kende.
    Misschien komt daar die naam wel van daan.

    [Gewijzigd door Christ op maandag, april 29, 2002 @ 19:51]

    Reageer

    • Henri van der wal
      Komt net kijken
      • 19-02-2002
      • 97

      #3
      Artikel is klaar: ik ben eruit gekomen...

      www.hsvheerenveen.nl/artikel_lokvoer_basis.html

      Ik ben Anco-paneer nog wel vergeten...zal ik zo snel mogelijk bijwerken....

      Laat ff weten wat jullie er van vinden s.v.p.
      www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

      Reageer

      • Henri van der wal
        Komt net kijken
        • 19-02-2002
        • 97

        #4
        Artikel basisingredienten voor grondvoer
        www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

        Reageer

        • Christ

          #5
          Beste Henry.
          Ik denk dat het met broodmeel,paneermeel,beschuitmeel en ancomeel iets anders in elkaar zit als normaal besproken wordt. Het soortelijk gewicht is in droge toestand, van die meelsoorten, zeer verschillend. Dat is algemeen bekend. Maar het is wel gemaakt van de zelfde grondstoffen. Waarom dan een ander soortelijk gewicht.? Nou dat komt door de verschillende manier van bakken en malen tot meel. Het ene luchtig, en grof gemalen en het ander dichter en fijn gemalen. Maar als je het nat maakt komt alles weer in oude toestand en dan zijn de soortelijke gewichten van al die meel soorten weer gelijk. Dat kan ook eigelijk niet anders omdat de grondstoffen het zelfde zijn.
          Als dus de meelsoorten om gezet zijn in bruikbaar lokvoer is alles even zwaar per zelfde hoeveelhijd.
          Als je broodmeel nat maakt wordt het volume groter. Bij beschuitmeel wordt dat wel een kwart minder.
          Een voorbeeld:
          Een emmer kleine aardappels weegt meer dan een emmer grote aardappels. Maar als er stamp van gemaakt wordt is het gewicht per zelfde volume weer gelijk.
          Ik wil hier mee aangeven dat een voerkorf gevuld met gebruiks klaar lokvoer van elke meelsoort het zelfde weegt en dus op elke diepte gebruikt kan worden.
          Zo gouw als je het droog gaat gebruiken wordt het anders. Maar ja dan is het ook geen basis meer.
          Misschien wil je hier eens meer op ingaan. Ik ben benieuwd wat jij daar van vindt.
          Tot weder horen
          Groetjes.
          Christ.

          Reageer

          • Henri van der wal
            Komt net kijken
            • 19-02-2002
            • 97

            #6
            Ik ga nu eerst even het FK vissen...misschien vanavond........

            www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎