Goed hulpmiddel als het met de feeder echt niet lukt.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    Goed hulpmiddel als het met de feeder echt niet lukt.

    zie tekening forummanager.

    Tekening 1 = automatisch slaan met angel.

    Tekening 2 = automatisch slaan met hengel.


    [Gewijzigd door jos.holl op maandag, september 23, 2002 @ 19:01]
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    #2
    De tekeningen zijn geplaatst. Klik op de navolgende link voor de Haakmontage (feedervissen) en een tip voor het sneller aanslaan met de feederhengel.
    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

    Reageer

    • Jan Grijpstra
      Sportvisser
      • 09-10-2002
      • 646
      • Aalzum

      #3
      als de vis er niet aan zit is het aas dus 50 cm verschoven, reden genoeg dus om binnen te draaien, aas verversen en opnieuw in te werpen.
      De manier is leuk bedacht, maar voor dunne nylon lijnen nagenoeg ongeschikt.
      Indien de vis wel is gehaakt, licht je hengel dus aan de verkeerde kant van de steun om de lijn fatsoenlijk strak te houden en de vis te landen.
      Of zie ik dat verkeerd?

      met vr. gr.
      -------------------------------------
      Groeten van Jan

      Reageer

      • jos.holl

        #4
        Als je met acht of tien maden vist kun je best je aas twee tot drie maal verschuiven, dit is geen probleem. In sommige gevallen is het aktiveerd het zelfs de vis.
        Deze manier werkt zowel links als rechts bij jou weet ik dat niet.
        Ik vis meestal met 0,06 of 0,08 gevlochten draad en op de afgeronde steun heb ik nog nooit een lijn kapot gehad.
        Ik gebruik het ook niet altijd anders wordt je lui.
        Zeker als ik bij de buurman koffie ga drinken verangt die manier mijn persoontje en bijna altijd raak als ik weer terug kom.
        Trouwens de beste manier is het eerst zelf uitproberen.
        groetjes jos.holl

        Reageer

        • Jan Grijpstra
          Sportvisser
          • 09-10-2002
          • 646
          • Aalzum

          #5
          Ik heb het gelukkig al geprobeerd, maanden geleden, ik verspeelde vis omdat ik m'n hengel over de steun heen tillen moest, voor mij is in de meeste gevallen het beste om actief met de feeder te vissen, en dan bedoel ik een cm of 10 á 20 aantrekken(met gevlochten lijn kan dat) en bij een aanbeet of direct slaan of de lijn slap laten vallen.
          Om terug te komen op die dunne lijnen, ik doelde dus op dunne nylon lijn(14/00 of 16/00) is niet te vergelijken met een gevlochten lijn om die laatste minder wrijft als die over een steun glijdt.

          met vr. gr.
          -------------------------------------
          Groeten van Jan

          Reageer

          • Christ

            #6

            Beste Jan.

            Het vissen met de vallende hengel is eigelijk uit een geintje onstaan. Jos is geen wedstrijd visser zo als jullie dat kennen maar als ge met hem gaat vissen wil ie wel altijd winnen. Als hij nou van zijn hengel weg gaat om te plassen of om ergens anders te gaan buurten dan is hij met zijn vallende hengel nog steeds aan het vissen. Die hengel kiepert er niet voor over af maar van links of rechts van de hengel steun. De hengel licht kantje boord op de steun en het snoer ligt in de gleuf waar de hengel normaal ligt. Als dan de vis een beetje bijt kiepert de hengel van dat randje af Het snoer blijft achter in de gleuf van de steun. De vis wordt op deze manier aangeslagen. Het zou eigelijk verboden moeten worden want zo is ie aan het vissen terwijl hij iemand anders van het vissen af houd, en dat is niet eerlijk. Dus Jan ge weet nou hoe dat ge vis kunt vangen terwijl ge niet bij je hengel bent.
            Groetjes.
            Christ.

            Reageer

            • Jan Grijpstra
              Sportvisser
              • 09-10-2002
              • 646
              • Aalzum

              #7
              Nou haha dan ben ik er dus mooi ingetuind

              met lachende groet
              -------------------------------------
              Groeten van Jan

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎