Peilen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Richard
    Newbie
    • 10-03-2002
    • 3

    Peilen

    Kan iemand me uitleggen hoe je precies moet peilen met een peillood en met een 8 meter lange hengel en wat moet je doen als je dan een dikke brasem hebt. Zo'n hengel is dan wel erg lang...
    Ik ga binnenkort namelijk voor het eerst vissen met m'n nieuwe hengel en ik hoop dat iemand me deze dingen kan vertellen.
    groet\'n,
    Anouk
  • walterth
    Newbie
    • 09-04-2002
    • 41

    #2
    Richard

    Allereerst vindt ik het raar dat je een dure 8 meter lange hengel hebt gekocht zonder je van tevoren te laten informeren over de mogelijkheden.

    Voorst raad ik je aan om hengelsteunen aan te schaffen en iets om je hengel af te steken zodat je niet alles op de grond hoeft te leggen.

    Ik vis met een hengel van 7,5 meter en het peilen is niet erg verschillend van het peilen met een korte hengel.

    Ik raad je wel aan om niet op 1 plaats te peilen , maar een beetje om de beoogde voerstek heen zodat je weet of de bodem vlak is of niet.

    Probeer vervolgens op het diepste punt te voeren en te vissen omdat het voer dan niet vanaf een hoger deel naar een lager dan kan rollen en daar blijven liggen terwijl je een meter verderop aan het vissen bent.

    Succes
    Walter van \'t Hart

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎