onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    onderlijn

    wat is er nou zo belangrijk aan een onderlijn? ik gebruik er nooit een
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber
  • snoeker
    Frequent aanwezig
    • 25-11-2004
    • 127

    #2
    wanneer je eens bezoek zal krijgen van een karper en die trekt je hele lijn kapot ~0 ,en je bent alles kwijt zoals je dobber ,lood ,haak enz ,dan zal je het de volgende keer wel op prijs stellen dat je met een onderlijntje alleen je haak kwijt bent .

    Reageer

    • junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

      #3
      ik heb het vaak zelf mee gemaakt en vaak gezegt dat vissen met een onderlijn onzin is maar dit blijkt toch niet zo te zijn. heb je een dikke vis aan de haak dan trek hij je de onderlijn kapot (onderlijn altijd dunner dan boven lijn) je hoeft dan alleen een nieuwe onderlijn erop te zetten en je kan weer gewoon verder vissen. ok kun je wel eens van dikte veranderen bijvorbeeld van 10/100 naar 08/100 dit is dan ook zo gebeurd.

      Reageer

      • Zappa
        Banned
        • 07-03-2003
        • 324

        #4
        De onderlijn is interessant om in een handomdraai van haak te verwisselen als dat nodig blijkt, ook als je op dat moment niet kapot getrokken bent. Als je daarbij onderlijnen gebruikt van dezelfde lengte hoef je ook niet meer te peilen. Eigenlijk biedt de onderlijn alleen maar voordelen. Je kan je onderlijn zo zwaar maken als je maar wilt zolang ze niet zwaarder is als je bovenlijn. Je kan trouwens thuis een voorraad maken met verschillende formaten van haken terwijl je zonder onderlijn behoorlijk wat klungelwerk hebt met haakjes aanzetten aan het water, mocht je breuk hebben, als je al niet compleet moet herbeginnen met tuigje opzetten, peilen enz.

        Reageer

        • Sido
          Sportvisser
          • 06-09-2005
          • 801
          • dorpje aan franekervaart

          #5
          i probleempje, ik weet niet hoeveel kg me lijn kan houden. de lijn zat al op de molen toen ik de molen kocht, maar hoe kan ik er8er komen hoeveel kg het kan houden?
          Sido
          ____
          HSV: De Deinende Dobber

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎