rode maden - deel 2

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Deputy
    Sportvisser
    • 04-02-2002
    • 606
    • Lille

    rode maden - deel 2

    in de vorige topic (deel I) is sprake van dure verse de vase (muggelarven) en dat ze toch een wedstrijd kunnen beslissen.
    Maar gaan we dan weer niet de toer op van (bijna) alles te verbieden.
    Want pieren .. als je ze niet zelf kan steken, moet je ze kopen..en dan deze beestjes ook behoorlijk prijzig.
    Casters..als je geen tijd of geduld hebt om ze zelf te maken..zijn deze ook kostelijk..enz...
    groetjes van Deputy Dog

    ---------------------------
    http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
    http://www.marcelvandeneynde.be
  • bliekje
    Newbie
    • 18-08-2002
    • 7

    #2
    De rode muggenlarf vormt voor de meeste witvissoorten het natuurlijke voedsel. Ze zullen dit aas dan ook zonder enige argwaan pakken, in tegenstelling tot de onnatuurlijke maden en deegjes. Dus zal men op een wedstrijd waar dit aas is toegestaan, met andere aassoorten weinig of geen kans hebben om te winnen.
    En ben je dus verplicht om met die vers de vase te vissen.
    Aangezien muggenlarven niet voor iedereen even gemakkelijk verkrijgbaar zijn en bovendien zeer duur en moeilijk houdbaar, zeker met warm weer, is het goed om dit aas niet op gewone visconcoursen toe te staan.

    Reageer

    • Jan Grijpstra
      Sportvisser
      • 09-10-2002
      • 646
      • Aalzum

      #3
      Ik woon in friesland, dus de vers moet hier via de post komen of moet ze zelf halen.
      Heb afgelopen weekend naselectie gevist op het lateraal kanaal, en met pinken moest ik een drift maken van bv 2 meter eer ik beet het, en met een grote ver op de haak, lag het aas nog niet op de bodem, en de volgende vis melde zich al.
      Ik zeg dus: als je verse de vase mag gebruiken gebruik ze dan ook, anders is het heel moeilijk om van iemand te winnen die wel vers gebruikt.

      met vr. gr.
      -------------------------------------
      Groeten van Jan

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎