Vergunning

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brasemmepper
    Newbie
    • 25-08-2005
    • 3

    Vergunning

    Hallo,

    Wat een mooie site zeg!!!!!!!
    Had ik die maar eerder gevonden, ben een verwoed zoetwatervisser en wil mijn stekken gaan uitbreiden en woon vlak aan de grens Nederlan/Belgie en nu wilde ik eigenlijk vragen wat voor vergunningen ik eigenlijk moet hebben??
    Ik wilde eerst eens gaan proberen in de vaart bij Schoten, heeft iemand daar al eens gevist en kan mij misschien wat tips geven??
    Bij voobaat dank!!
  • Eijkb
    Banned
    • 13-08-2003
    • 215

    #2
    Voor NL een Nederlandse visakte.
    Voor BE een Belgische visakte.

    Daarnaast heb je nog een hoop vijvers waar je bij die bepaalde organisatie een vergunning moet kopen. Als je in die zijtak van het Albertkanaal in Schoten gaat vissen dan heb je alleen een Belgische akte nodig (te koop bij postkantoren). Daar zit vooral voorn overigens, voor de Brasem kan je beter op het Albertkanaal zelf gaan vissen.

    Reageer

    • brasemmepper
      Newbie
      • 25-08-2005
      • 3

      #3
      Ok bedankt voor de informatie Bas!!

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #4
        Voor Nederland geldt de visacte alleen voor de wateren waar "...met enige regelmaat beroepsvaart doorheen vaart"... Dat houdt dus in dat je op de kleinere wateren NIET mag vissen. Daarvoor is de Grote Vergunning nodig. Om hiervan in het bezit te komen moet je doodeenvoudig lid worden van een hengelsportvereniging die is aangesloten bij de federatie. Het makkelijkste kun je even in de plaatselijke hengelsportzaak vragen, deze weten vast wel een aantal verenigingen op te noemen (elk zichzelf respecterend dorp in Nederland heeft minstens één hengelsportvereniging ) en meestal kun je ook gelijk in de hengelsportzaak al lid worden en kun je al gaan vissen als je de winkel weer verlaat...

        Hoe het in Belgë zit met de visacte.... je ne sais pas....
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • Eijkb
          Banned
          • 13-08-2003
          • 215

          #5
          Eduard, ik heb een belgische visakte, een Nederlandse visakte en ben lid van een Nederlandse HSV, dus heb ook die grote visakte. Mag ik dan eigenlijk in ieder water vissen (prive waters nagelaten)? Dus ook op slootjes in andere districten?

          Reageer

          • brakeltje
            Newbie
            • 18-07-2005
            • 33

            #6
            Nee, alleen in het water wat onder beheer van jouw HSV valt. Uitgezonderd openbare wateren natuurlijk.

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              Niet alleen in het beheer van je HSV maar ook al het polderwater in het district waarbij de HSV aangesloten is. Bijna alle HSV zijn aangesloten bij een federatie. welke dit is kun je vinden op www.nvvs.org.

              Groeten Sjaak
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Eijkb

                Eduard, ik heb een belgische visakte, een Nederlandse visakte en ben lid van een Nederlandse HSV, dus heb ook die grote visakte. Mag ik dan eigenlijk in ieder water vissen (prive waters nagelaten)? Dus ook op slootjes in andere districten?
                Yep! In principe in elk water waar vis zit, door heel Nederland. Als het goed is heb je bij je Grote Vergunning ook en heel boekwerkje gekregen waarin alle wateren nog eens appart vermeld staan.
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

                  #9
                  Hallo Brasemmepper

                  ik geef de brasem altijd een kusje( grapje)

                  gr Gerard

                  Reageer

                  • brasemmepper
                    Newbie
                    • 25-08-2005
                    • 3

                    #10
                    Nee doe ik maar niet..........
                    Trouwens mooi uitgevonden dat balanselastiek, ga het volgende keer gelijk proberen!!!
                    Had verleden keer mijn vaste stok gebroken en moest overgaan op de winckelpicker en je vangt er meer grote brasem mee dan met de vaste stok.
                    Komt dat nou omdat je verder weg gooit of een betere aasaanbieding, of omdat het voer misschien beter bij je aas komt te liggen ik weet het niet???
                    Is toch moeilijk te zeggen denk ik, verschilt van water tot water maar mijn maat die naast mij zat had de hele dag gevist met de vaste stok en ving beduidend minder brasem.
                    Het zal altijd wel gissen zijn want vissen is toch iets onverklaarbaars heb ik geleerd met de jaren.
                    Ik vis ook regelmatig in de polder vlakbij ons in Ossendrecht, en daar kan je van te voren zeggen dat je na 11.00 uur/1200 uur bijna niks meer kan vangen, dat is ook weer zoiets onverklaarbaars.
                    Dan ga je vanalles bedenken maar, vangen ho maar!!

                    Reageer

                    • johan.r
                      Newbie
                      • 27-07-2005
                      • 25

                      #11
                      reer goede tips kan ik ook gebruiken bedankt allemaal
                      m.v.g Tim

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎