Hoeveel voeren ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brakeltje
    Newbie
    • 18-07-2005
    • 33

    Hoeveel voeren ?

    Ik vis met de picker op stilstaand water, in het begin gooi ik het korfje (30 gram) zo'n 5 keer binnen een kwartier om een plekje te maken, daarna vul ik gewoon de korf als ik beet heb gehad, daar zit aardig regelmaat in. In 2,5 uur vissen werk ik ongeveer 3/4 liter voer weg. Is dat een beetje een aardige verdeling ?

  • Eijkb
    Banned
    • 13-08-2003
    • 215

    #2
    Als je genoeg vangt is dat toch oke? Ik gooi zelf meestal een drietal golfballetjes voer op de stek bij het begin en als de beten beginnen af te nemen herhaal ik dat, buiten de korfjes die bij iedere ingooi gevuld worden.

    Als ik dan wel eens een belgische viswedstrijd aanschouw op het water (niet tot zeer zacht stromend), schrik ik altijd van het voer bombardement wat plaats vindt bij aanvang. 8 tot 10 tennisballen of meer gaan per direct het water in, waarbij de vissers misschien net 5 tot 10 meter uit elkaar zitten. Lijkt me nu niet echt veel nut te hebben, buiten het feit dat het stadsbestuur wat vaker moet baggeren.

    Reageer

    • Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

      #3
      Die 5 korfjes in het begin mag ook wel in 3 minuten brengen om een voerplek op te bouwen. Verder gaat het goed, maar ook met de korf kan je overvoeren. Zit je in een redelijk tempo te vangen dan is elke worp met een gevulde korf goed. Soms kan je echter beter af en toe een lege korf brengen, vooral wanneer de vis slecht aast. Dat is een beetje fingerspitzen en onderbuik gevoel.
      Mvrgr,

      Theo de Kreij.

      ********************************
      Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
      ********************************

      www.peche-tackle-europe.com

      Reageer

      • Fishbone
        Vaste stok & Feeder
        • 14-07-2004
        • 217
        • Ridderkerk

        #4
        Helemaal eens wat Theo zegt, en als je bang bent om te veel voer te brengen schakel dan na een poosje om naar een kleinere korf. Er zijn korven met bv 30gram lood, en met een voercapaciteit (volume) van een flinke vingerhoed. Net groot genoeg voor een klein beetje voer met wat aas erdoor. Je merkt snel genoeg wanneer je weer moet omschakelen naar de grotere korf.

        Suc6

        Fishbone
        Groeten,

        Fishbone

        Reageer

        • hbtje
          Sportvisser
          • 02-02-2005
          • 773
          • heerde

          #5
          ik vind dit zelf ook een moeilijk iets zeg maar dat je op ketelmeer,veluwe meer ,of gooimeervis al zie ik geen beet de brasem kan in zo soort water er ook zo met hele aantallen opkomen en dan ligt er niet gauw te veel voer is mijn mening daar over je kunt zo het eerste 2 uur niks vangen ,en daar na achter elkaar
          vriendelijke groet hbtje
          wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎