Tri-Cast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Deemes
    Met enige kennis...
    • 06-09-2005
    • 335
    • Retie

    Tri-Cast

    Ik was in een verleden ( periode 1980 -1990 )fervent gebruiker van feederhengels van het merk Tri-Cast.
    Wegens het niet te onderdrukken 'sluipende feederbloed' ben ik zinnes me opnieuw enkele van deze hengels aan te schaffen. Ik las net in een advertentie van T Temming in hspblad Beet dat er van alle Tri-Cast hengeltypes een fabrieks en een handmade uitvoering verkrijgbaar is.
    Wie kent buiten de prijs (handmade zal duurder -hoeveel?- zijn dan de fabrieksgebouwde hengels) de verschillen?

    DeeMeS
    \'k Pak \'m \'beet\'!
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    er zijn plaatselijk nog de tri-cast triune te koop officieus wel de beste feeder genoemd.
    betreffende de ton temming raad ik je aan daar eventueel alleen de fabrieksversie te kopen.
    veel klachten al gehoord over de handbuild van temming.
    dus standaard tri-cast is gewoon goed ,kun je dus overal kopen hé.
    je moet een zonda pagani ook niet willen verbeteren .

    dus van een tri-cast die hard dat wel, gewoon de fabrieks versie die is super

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
      je moet een zonda pagani ook niet willen verbeteren .
      nee want die is al verbetert door de Bugatti veyron

      Reageer

      • Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
        Ik was in een verleden ( periode 1980 -1990 )fervent gebruiker van feederhengels van het merk Tri-Cast.
        Wegens het niet te onderdrukken 'sluipende feederbloed' ben ik zinnes me opnieuw enkele van deze hengels aan te schaffen. Ik las net in een advertentie van T Temming in hspblad Beet dat er van alle Tri-Cast hengeltypes een fabrieks en een handmade uitvoering verkrijgbaar is.
        Wie kent buiten de prijs (handmade zal duurder -hoeveel?- zijn dan de fabrieksgebouwde hengels) de verschillen?

        DeeMeS
        Tri cast is een super feeder, ik gebruik hem al lang en zou geen andere meer willen. Zeer soepel en gooit zeer goed. Let op er zijn ook namaakhengels van tri cast in de handel, ik heb ze geprobeerd en ze moeten niet onderdoen voor de oreginale tri cast. Ze zijn wel een stuk goedkoper. Echter de vervangtopjes zijn zeer moeilijk te vinden, laat staan om precies na te maken. zelfs de winkelier heeft problemen om topjes na te maken. Dus wees er zuinig op.
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Vissport
          Tri cast is een super feeder, ik gebruik hem al lang en zou geen andere meer willen. Zeer soepel en gooit zeer goed. Let op er zijn ook namaakhengels van tri cast in de handel, ik heb ze geprobeerd en ze moeten niet onderdoen voor de oreginale tri cast. Ze zijn wel een stuk goedkoper. Echter de vervangtopjes zijn zeer moeilijk te vinden, laat staan om precies na te maken. zelfs de winkelier heeft problemen om topjes na te maken. Dus wees er zuinig op.
          topjes van de drennan passen erin 4/00 afschuren en perfecto nieuw hier 20 euro .
          diameter is dan 3,42mm dus als die niet passen zal het vermoedelijk een immitatie zijn.

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
            nee want die is al verbetert door de Bugatti veyron
            je bent idd een prutser je vergelijkt ton temming nu dus met misschien wel de mooiste auto die er is (op de zonda na dan)

            Reageer

            • jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

              #7
              hahahaha, die auto's zijn een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten.
              maar over de hengels kan ik niet oordelen, ik heb er nl. nooit mee gevist .

              owja, 1 nadeel heb je wel met de bugattie en de zonda: je kunt er geen visspullen in kwijt

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                ik heb wel diverse tri-cast hengels en die zijn van een bijzonder goede kwaliteit hoor ,
                ze worden nu al meer dan 10 jaar"misbruikt"en er is geen probleem aan te ontdekken.
                ik heb meerder feeders ,en van alle ander zij al de toppen al een keer gesneuveld ,en de tri-cast nog steeds niet.

                het was ook wel 1 van de eerste feeder bouwers na het winkle picker tijdperk ,ik heb er toe nog een eind voor moeten rijden voor zo'n 11.4ft tri-cast.

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #9
                  die-hard vanaf het eerste uur dus

                  Reageer

                  • boerenkool
                    Verificatie gaande...
                    • 18-11-2002
                    • 101
                    • landbouwstraat

                    #10
                    Hallo Jeroen,

                    Ik vis al 10 jaar met Tri-cast, ik heb de 2x2 feeder, Triune en de Trophy. Ik ben al jaren uiterst tevreden over dit merk, in mijn beleving is er geen andere hengel die hier aan kan tippen. Ik heb nog Shimano, Maver en Vlemmix feeders, maar die liggen allemaal keurig in het foudraal. Uitgezonderd de feeders van Pv.d. Willek, die schijnen ook super te zijn. V.w.b. aankoop, diverse winkeliers bieden nog wel eens Tri-cast aan. Van Ton Temming ben ik ook geen fan, die schijnt nog wel eens te rotzooien (kromme toppen en hengels). Informeer anders even bij Sanders hengelsport bij Maarsen die kunnen vast nog wel wat voor je regelen. Ahoy hengelsport importeerd overigens ook Tri-cast. Succes..

                    Groeten,
                    Boerenkool

                    Reageer

                    • jeroenk
                      zolang er geen ijs ligt..
                      • 27-12-2005
                      • 1490
                      • Oldebroek

                      #11
                      ok, bedankt voor de info

                      Reageer

                      • brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
                        Ik was in een verleden ( periode 1980 -1990 )fervent gebruiker van feederhengels van het merk Tri-Cast.
                        Wegens het niet te onderdrukken 'sluipende feederbloed' ben ik zinnes me opnieuw enkele van deze hengels aan te schaffen. Ik las net in een advertentie van T Temming in hspblad Beet dat er van alle Tri-Cast hengeltypes een fabrieks en een handmade uitvoering verkrijgbaar is.
                        Wie kent buiten de prijs (handmade zal duurder -hoeveel?- zijn dan de fabrieksgebouwde hengels) de verschillen?

                        DeeMeS
                        heb zelf twee tricast tophy triune echt perfect van die hand gemaakte van t temming heb ik alleen maar ellende gehoord.je hebt van colmic ook een feeder die precies op de tricast lijkt heb hem gezien en gooide ook goed.
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

                        Reageer

                        • Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

                          #13
                          Tricast heeft geweldig mooie stokken. Ik vind ze standaard niet super afgebouwd. De handafgebouwde stokken zijn bij TT iets van 140 euro duurder. Ik zou proberen kale blanks te krijgen en ze ergens anders af te laten bouwen, bij Sielhorst oid.
                          Carpe Diem

                          Reageer

                          • Deemes
                            Met enige kennis...
                            • 06-09-2005
                            • 335
                            • Retie

                            #14
                            Hey mannen, thanks voor de vele en snelle reakties.
                            Ik ben een stuk wijzer geworden en ga straks eens even bij De Roos in Dongen langs, deze schijnt nml ook aardig wat van Tri-Cast in huis te hebben wist men mij te vertellen?

                            Gr allen en tight lines,

                            DeeMeS

                            PS; Welk is volgens jullie 'kenners' de ultime molen op bvb zo'n Tri-Cast Triune ( en waarom?) ?
                            \'k Pak \'m \'beet\'!

                            Reageer

                            • Kosmozz
                              Match en Feeder
                              • 25-07-2005
                              • 1959
                              • Hannut

                              #15
                              Twinpower 6000 FB voor het zware werk en anders een 4 of 5000. Ik heb een 5000 in handen gehad en het is de fijnste molen die ik ooit heb gevoeld. Het formaat is ook niet te groot.
                              Carpe Diem

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎