Molen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Martijn Dekkers
    Banned
    • 11-11-2005
    • 14

    Molen?

    Hoi,

    Na enkele jaren te hebben gevist met de picker wil ik nu overstappen op het vissen met de feeder.
    Waarschijnlijk ga ik de JVS ''no limit'' als hengel kopen(iemand op- of aanmerkingen?), maar over de molen ben ik nog niet uit.
    Thuis heb ik verschillende baitrunners 8000 liggen en een paar daiwa emblem x en ook 2 daiwa emcast 6000 liggen. Kan ik deze molens inzetten of zijn ze te groot? Heeft er iemand ervaring met deze molens?

    <Martijn.
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    De molen die je voor het feederen gebruikt kan goed een baitrunner zijn als je die toch hebt liggen. Verder moet je je afvragen waar en hoever je gaat vissen. Op stromend water en op afstand vis je met zwaarder materiaal dus moet je ook een grotere molen gebruiken. Vis je niet ver en met lichte korven dan kun je met een kleine molen goed vissen. De Shimano technium, stradic en twin power zijn uitstekende molens maar ook aan de dure kant. de Tica dolphin moet ook een goede molen zijn voor het zwaardere werk.
    De JVS no limit ken ik niet maar over het algemeen zijn d JVS spullen van redelijk tot goede kwaliteit. Denk met het aanschaffen van een feeder wel goed na over wat voor sort feeder je koopt en op wat voor water je gaat vissen. Op een stille vijver zou ik niet met een heavy feeder aankomen tenzij je 90 meter weg moet natuurlijk.

    Nou succes ermee
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      Martijn,

      Toevallig gebruik ik sinds een aantal weken ook de shimano 8000 voor te feederen. Hij lijkt wat aan de lompe kant, maar hij bevalt me perfect.
      Gewoon proberen, dan merk je t snel genoeg.

      gr ronny
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎