Inventarisatie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Forummanager
    Visserslatijn Nederland
    • 30-12-2001
    • 12131
    • Albrandswaard

    Inventarisatie

    Beste gebruikers,

    Op veler verzoek ben ik inmiddels bezig met het implementeren van een fotogallery in het forum.

    Je kunt als geregisteerd gebruiker je eigen foto's uploaden en beheren.
    De overige gebruikers kunnen daar feedback op geven en de foto's waarderen. Je kunt je eigen gallery tonen, galleries van anderen bekijken, zoeken, etc. etc.

    Graag verneem ik jullie mening of dit wat is, hoeveel je nodig zou hebben en of je daar een kleine vergoeding voor over zou hebben.

    Jullie stem is belangrijk, dus laat je vooral horen!

    Groet,
    Bas

    De enquete sluit over 14 dagen vanaf vandaag.
    35
    Nee hoor, niet nodig.
    17,14%
    6
    Leuk. Maximaal 5 foto's is voldoende
    62,86%
    22
    Echt leuk. Als ik meer dan 5 foto's wil, ben ik bereid tot een kleine vergoeding
    14,29%
    5
    Keigaaf! Ik ben zowiezo bereid een kleine vergoeding daar tegenover te stellen.
    5,71%
    2

    The poll is expired.

    Visserslatijn Nederland
    http://www.visserslatijn.nl
    Sinds 1997...

    Nationaal HengelSportForum
    http://www.hengelsportforum.nl
    Sinds 2001...

  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik heb op de tweede gestemd. Het lijkt me leuk om een fotogallery te hebben, echter wel een gratis gallery. Je bent Hollander of bent het niet . Ik weet verder ook niet precies wat het gaat inhouden.
    Als het echt goed bevalt ben ik overigens best bereid te betalen, daar gaat het niet om. Het ligt er alleen aan hoeveel foto's je dán kunt uploaden.

    Kunnen in de gallery bijvoorbeeld 'grote' afbeeldingen worden geplaatst of alleen 640 x 480 of 800 x 600? Is het niet een idee om te starten met een gratis gallery om te kijken wat het is, om vervolgens daarna over te stappen op betaald foto's beheren.

    Is de gallery vergelijkbaar met sites zoals bijv. www.nederpix.nl en www.birdpix.nl ?

    Met nieuwgierige groet,
    Pieter

    Reageer

    • Forummanager
      Visserslatijn Nederland
      • 30-12-2001
      • 12131
      • Albrandswaard

      #3
      Dank voor je stem Pieter.

      Als 500 gebruikers 5 foto's uploaden van gemiddeld 1 Mb, dan heb je 2500 Mb nodig. En als die foto's ook nog eens bekeken worden, dan heb je ook een berg dataverkeer. Vandaar die vergoedingsoptie.

      Je kunt het ongeveer met de voorbeelden, die je liet zien, vergelijken ja.
      De max grootte is in te stellen. Dus dat kan 500x500 zijn of bv de standaard digitale foto maten.

      Je optie van gratis naar betaald, is in feite wat ik bedoel met 5 gratis en daarna een kleine vergoeding...
      Visserslatijn Nederland
      http://www.visserslatijn.nl
      Sinds 1997...

      Nationaal HengelSportForum
      http://www.hengelsportforum.nl
      Sinds 2001...

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Je optie van gratis naar betaald, is in feite wat ik bedoel met 5 gratis en daarna een kleine vergoeding...
        Kan ik mijn stem nog wijzigen?
        Dan graag de derde optie!

        Reageer

        • Forummanager
          Visserslatijn Nederland
          • 30-12-2001
          • 12131
          • Albrandswaard

          #5
          Jeezzz... da's makkelijk... ik kan de stemmen ook nog eens wijzigen...
          Uitkomst is dus duidelijk...
          Visserslatijn Nederland
          http://www.visserslatijn.nl
          Sinds 1997...

          Nationaal HengelSportForum
          http://www.hengelsportforum.nl
          Sinds 2001...

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6


            Geen grappen hé Bas!!!!

            Bedankt.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              Het zou zowieso in mijn ogen geen gek idee zijn om een klein bedrag te laten betalen voor de registratie binnen de site. Daarmee kom je een klein beetje tegemoet aan de wens van een aantal gebruikers ( zie eerdere topics) dat niet zomaar mensen voor jan doedel even registreren.
              wat de foto's betreft (daar gaat t hier nu om) vind ik dat je gewoon voorzichtig moet zijn met het soort foto's dat geplaatst wordt. hier moet dus mi een beetje een controle opzitten door een van de moderators en als daar voor betaald moet worden vind ik dat terecht.

              gr ronny
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • clairvoyant
                Moderator
                • 29-03-2006
                • 240
                • Eindhoven

                #8
                het punt is, dat als je forumgebruik betaald maakt dat er een hoop mensen zullen afhaken, wat natuurlijk jammer zou zijn. maar qua foto's is de 3de optie misschien wel een idee, of in plaats van een maximaal aantal fotos een max aan het aantal mb's koppelen (een foto kan 0,5 maar ook 10 mb zijn....)
                groeten,
                Peter

                ****Moderator NHSF ****

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Tegenwoordig is het schering en inslag, betalen voor dit, betalen voor dat... Ik betaal verdorie al 42 euro voor internet toegang, dat ik niet voor her en der nog wat moet gaan bijbetalen...

                  Trouwens Bas, dat is niet waar he, je moet er zelf geen ruimte voor voorzien. Zorg er gewoon voor dat gebruikers een deftige handleiding krijgen hoe ze hun foto's moeten verkleinen, en waar ze deze kunnen plaatsen, en hoe ze een link plaatsen. (zo doen ze het op een aantal fora, en deed men het tot nu toe hier ook al.)

                  Ik heb ook een website, ik heb 2000 bezoekers per maand, ik heb zelf alles betaald, (60 euro voor de hosting, en nog eens drie domeinnamen aan 10 euro per stuk) en voor mij is dat een hobby. Als dat te veel zou beginnen kosten, dan zou ik gewoon niet uitbreiden. Het hoofddoel is toch een forum (en de site), en niet al die gadgets die er bij zitten, en die uiteindelijk toch niet veel gebruikt worden. Ik zou graag eens de inkomsten weten die nu van reclame komen (volgens mij van die google adds niet veel, want ik sla die altijd over...), en of het NHSF nu uiteindelijk een bedrijf is dat winst moet maken, of een hobby. Graag als je die info wil geven, kostprijs site, en inkomsten van hosting, reclamebanners, google adds, en sponsering... Dat geeft een beter overzicht en laat de transparantie zien. Ik heb me dat in het verleden ook al meermaals afgevraagd wie wat nu in feite is voor de site en het forum.

                  Ik zit nog op andere fora, en de meeste mensen daar gebruiken het om te communiceren, en niet om verjaardagen te bekijken en andere tirlantijntjes te gebruiken, af en toe eens om foto's te uploaden... Vooral oudere deelnemers gebruiken alleen het forum om te praten, de jongeren gebruiken wat meer opties, maar dat bevordert niet altijd de leesbaarheid.

                  Bij de kern van de zaak blijven is het hoofddoel volgens mij, al die tirlantijntjes is leuk voor even, en daar blijft het ook bij.

                  Reken ook voor jezelf eens uit Bas hoeveel werk die betalingen je extra gaan kosten. Een paar mensen nemen een kleine vergoeding, die schrijven dat over, jij moet dat geregeld controleren en instellen.

                  Och ja, mijn mening telt amper mee, maar heb wel wat ervaring met verschillende fora, en tot nu toe staat er op al die andere fora geen reclame op, en hoef je nergens voor te betalen.

                  Voila, mijn ongezouten mening. Van mij mag je daar gerust inkomsten op hebben, alleen, dat wringt bij mij, en bij mensen die graag hun site als hoofddoel hebben, en op andere manieren aan inkomsten komen, of het helemaal zelf betalen.
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • Sido
                    Sportvisser
                    • 06-09-2005
                    • 801
                    • dorpje aan franekervaart

                    #10
                    Ik ben het daar niet helemaal mee eens, die opties zoals de kalender is en blijft handig, want dit is een gezellig forum met mensen die ook bijelkaar komen of wedstrijden met/tegen elkaar doen, dan kun je ook bij diegene op de verjaardag komen klinkt misschien een beetje dom maar ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen. Ik heb ook al op veel forums geforumt, maar hier is het gewoon anders, meer contact enzo...
                    Sido
                    ____
                    HSV: De Deinende Dobber

                    Reageer

                    • Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

                      #11
                      Dat er met een hobby enige financiële inkomsten zijn is niet verkeerd. Ik heb ook een hobby die geld opleverd (nu is het weer hobby, vroeger was het mijn beroep), dus die linkjes her en der, google adds vind ik niet storend en als het wat oplevert: Bas, mijn zegen heb je, je stopt er ook genoeg vrije tijd in. Maar verder ga ik toch wel en heel eind mee met Slafes.... Ik ben overigens niet geïnteresseerd in de kostprijs of inkomsten...

                      Ik denk dat het belangrijker is in het oog te houden wat de functie cq. het sterke punt van het forum is en naar mijn bescheiden mening is dat voornamelijk: Kennisoverdracht. Kennis die gedeeld wordt met en door de forumleden, zodat je de volgende keer aan het water wellicht een visje meer kan vangen.
                      Mijn vraag is dus ook: Draagt een fotogalerie nou ook bij aan deze kennisoverdracht? Dat je foto's kunt plaatsen bij een onderwerp (als illustratie) is inderdaad heel handig, maar daar zijn externe sites voor (Picturtrail enz.).
                      Ik ben bang dat het, met alle respect, uitmond in zoiets als de topic ''Foto's'' en wat ik dus vaak als eerst oversla op karpersites en visbladen: De pronkstukjes van karpers en joekels van vissen die men heeft gevangen.... ("Kijk mij nou... Goed he!") Tuurlijk, als het een hele mooie brasem is, een recordvis, kan ik me dat voorstellen, maar om elke karper, zeelt of brasem vast te leggen op de gevoelige plaat en op een forum te zetten heeft in mijn ogen geen functie.... ik heb dan ook de eerste optie aangevinkt in de enquete....
                      groet,
                      Eduard

                      Reageer

                      • kraak
                        mooi weer visser
                        • 09-08-2005
                        • 307
                        • Kampen

                        #12
                        een kleine vergoeding is voor mij geen probleem..
                        moet echter niet te duur worden
                        vr.gr. Jeroen

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          Tinca Tinca
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                          Ik denk dat het belangrijker is in het oog te houden wat de functie cq. het sterke punt van het forum is en naar mijn bescheiden mening is dat voornamelijk: Kennisoverdracht. (...) Mijn vraag is dus ook: Draagt een fotogalerie nou ook bij aan deze kennisoverdracht? (...) Ik ben bang dat het, met alle respect, uitmond in zoiets als de topic ''Foto's'' en wat ik dus vaak als eerst oversla op karpersites en visbladen: De pronkstukjes van karpers en joekels van vissen die men heeft gevangen.... ("Kijk mij nou... Goed he!") Tuurlijk, als het een hele mooie brasem is, een recordvis, kan ik me dat voorstellen, maar om elke karper, zeelt of brasem vast te leggen op de gevoelige plaat en op een forum te zetten heeft in mijn ogen geen functie.... ik heb dan ook de eerste optie aangevinkt in de enquete....
                          Een fotogallery zal het plaatsen van veel vangstfoto's (misschien met als doel te pronken) zeker stimuleren. Ik denk alleen niet dat dit een nadeel is. Ieder kan voor zichzelf bepalen of hij foto's in de gallery plaatst en / of bekijkt. De één vind het delen van vangsten via foto's namelijk erg leuk, de ander niet. Waar jij bijv. dit soort topics overslaat klik ik deze (ook op karpersites) vaak als eerste aan . Ieder zo zijn smaak denk ik.
                          Een fotogallery draagt daarmee niet bij aan het belangrijkste doel van een forum: de kennisoverdracht, maar het doet deze kennisoverdracht volgens mij ook geen schade aan.

                          MVG,
                          Pieter

                          Reageer

                          • Sido
                            Sportvisser
                            • 06-09-2005
                            • 801
                            • dorpje aan franekervaart

                            #14
                            Als jij (Eduard) foto's niet interesant vind voor op het forum, dan kun je dat toch gewoon overslaan. Maar er zijn wel mensen die er plezier aan beleven dus als die er dan wel naar kijken en jij niet, is het probleem opgelost toch?
                            Sido
                            ____
                            HSV: De Deinende Dobber

                            Reageer

                            • Eduard
                              Moderator
                              • 11-08-2004
                              • 3278
                              • Sappemeer

                              #15
                              @Sido, is het probleem inderdaad opgelost. Er werd echter om meningen gevraagd....
                              Oorspronkelijk geplaatst door Forummanager
                              Graag verneem ik jullie mening of dit wat is...
                              Jullie stem is belangrijk, dus laat je vooral horen!
                              .....en dat is alles wat ik gegeven heb. Enkel het feit dat jij (Sido) het niet met mij eens bent vind ik niet interessant, tenzij je, zoals Pieter, met argumenten komt,....toch?

                              @Pieter, heb je gelijk in: Een fotogallerie doet die kennisoverdracht in principe geen schade....
                              groet,
                              Eduard

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎