snoeken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane
    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    snoeken

    hoi,

    ik denk eraan om te beginnen met snoeken maar kweet niet goed hoe ik er moet aan beginnen. mag ik met nylon vissen bijten ze dat ni stuk of zo en hoe dik moet ik vissen (?/100) en wet welk aas vis ik best, met dode stukjes vis of zo of met plastic vissjes en moet ik lepelen of moet ik met een dobber vissen?,... als ik al mijn vragen stel zijn julie morgenvroeg nog bezeg met lezen alvast bedankt.

    mvg yannik
    Wie vist, die vangt!
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #2
    Je kunt gewoon met nylon vissen, alleen is het wel handig om een onderlijn de gebruiken (http://www.roofvisnet.nl/foto/fi_zel...derlijn3.2.JPG zoiets)

    Hoe dik je moet vissen weet ik niet, maar lijn van 5-8 kilo is zeker genoeg, met minder kan het ook nog wel denk ik.

    Wat je als aas gebruikt moet je toch zelf bepalen, maar net wat jij lekkerder vissen vind. Pluggen worden volgensmij het meest mee gevist.

    Als je met doodaas gaat vissen moet je als het goed is met een dobber vissen, al weet ik dat niet zeker.
    Als je kunstaas gebruikt kun je gewoon rustig varen met een bootje en het erachter hangen, of van de kant uitwerpen en inhalen.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • yannik
      De kasteelvissers Viane
      • 27-07-2006
      • 694
      • Geraardsbergen

      #3
      aa nu weet ik toch al wat meer ik heb er zeker iets aan
      Wie vist, die vangt!

      Reageer

      • de bomber
        Harley davidson freak
        • 21-06-2006
        • 151
        • castricum

        #4
        yannink ik kan je aanraden altijd met een stalen onderlijn te vissen want een essox heeft geloof ik iets van 700 tanden in zijn bek. Ik heb al behoorlijk wat snoeken gevangen met pluggen en spinners. Je "moet" proberen een gewond vissie na te doen dus probeer van inhaal snelheid te varieren,of geef kleine korte rukjes aan je hengel. als je met dood aas vist kan je simpel weg een dood voorntje gebruiken die aan een dobber montage hangt. Wat bij ons rond amsterdam ook nog wel goed vangt zijn kleine makrelen of paling. Waarom weet ik niet maar het werkt bijna altijd. Als ik gericht op snoek vis begin ik altijd eerst met wat pluggen te gooien als dat niet lukt schakel ik over op het dobber systeem. Laast heb ik ook de hengel in de pieper gelegd(bodem systeem) maar jammer genoeg geen resultaat. Als je vragen hebt kan je me altijd even mailen via www.hhrvisteam.nl groetjes en sucses de bomber
        mvg, de bomber

        Reageer

        • de bomber
          Harley davidson freak
          • 21-06-2006
          • 151
          • castricum

          #5
          O ja en wat ik nog vergeten was te zeggen: ik vis oersoonlijk met gevlochten lijn omdat ik zo meer contact heb met de vis en de bodem. Ik kan de vis beter sturen(begeleiden) Maar als je met nylon wilt vissen is dat ook goed maar gebruik dan vanaf 23/100 of ietsjes meer. Dit is mij ook geadviseerd door bertus R en volgens mij heeft hij heel veel meer verstand van snoeken dan ik.
          nou goed zoals ik dus al zei vang ze en vooral veel plezier
          mvg, de bomber

          Reageer

          • wouter123
            Frequent aanwezig
            • 11-03-2006
            • 184
            • achterhoek

            #6
            Wat bij ons rond amsterdam ook nog wel goed vangt zijn kleine makrelen of paling.
            van makreel weet ik dat er meestal olie in zit dat een hele sterke guur geeft ofzo. Je kan dan ook het best in die makreel gaatjes prikken.

            Laast heb ik ook de hengel in de pieper gelegd(bodem systeem) maar jammer genoeg geen resultaat.
            ik denk als je het vaker probeert dat je vast wel eens een snoek eruit trekt. Snoeken zoeken namelijk over de bodem naar voedsel.

            yannik je moet ook de goede plek uit kiezen waar snoek zit.
            dat is niet zo moeilijk dus je kunt het zo.
            natuurlijk riet daar liggen ze doodstil te wachten tot er iets gewonds langs komt.
            een stromend beekje dat ergens uit komt. in een grotere beek bijvoorbeeld.
            daar ligt de snoek voor te wachten tot er iets mee komt drijven.
            dat soort dingen. daar licht snoek te wachten.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              nijlon draad, stalen onderlijn van zo'n 50 cm met 2 dregjes.
              aasvisje een voorn vangen of sardientjes van de makro, inwerpen daar waar de snoek moet zitten en op de pieper zetten.
              vooral in de winter vissen vissen we op die manier en het werkt prima!

              gr ronny
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • yannik
                De kasteelvissers Viane
                • 27-07-2006
                • 694
                • Geraardsbergen

                #8
                [QUOTE=ironny]nijlon draad, stalen onderlijn van zo'n 50 cm met 2 dregjes.
                aasvisje een voorn vangen of sardientjes van de makro, inwerpen daar waar de snoek moet zitten en op de pieper zetten.
                vooral in de winter vissen vissen we op die manier en het werkt prima!

                gr ronny[/QUOT

                je zegt op de pieper zetten maar is dat dan met een lood op de grond of is het met een dobber (is dat aasvisje dood of levend?)
                Wie vist, die vangt!

                Reageer

                • antoinette
                  Specimen Hunter
                  • 13-11-2005
                  • 1926
                  • oudenhoorn

                  #9
                  het is verboden met levende aasvissen te vissen, en met een pieper is altijd met bodemlood en een takel

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    vanzelfsprekend met een dode aasvis. Ik vis altijd met een schuiflood wat voornamelijk is om het werpgewicht te verzwaren.
                    ik neem aan dat een takel een onderlijn met dregjes is?
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    • antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

                      #11
                      jup, een takel is een stalen lijntje met dregjes

                      Reageer

                      • yannik
                        De kasteelvissers Viane
                        • 27-07-2006
                        • 694
                        • Geraardsbergen

                        #12
                        kan het ook met 1 haak ipv. 3?
                        Wie vist, die vangt!

                        Reageer

                        • antoinette
                          Specimen Hunter
                          • 13-11-2005
                          • 1926
                          • oudenhoorn

                          #13
                          een takel kan ook heel goed gemaakt worden met enkele haken inderdaad.

                          Reageer

                          • yannik
                            De kasteelvissers Viane
                            • 27-07-2006
                            • 694
                            • Geraardsbergen

                            #14
                            kan het ook met 1 haak zonder anderen ?
                            Wie vist, die vangt!

                            Reageer

                            • antoinette
                              Specimen Hunter
                              • 13-11-2005
                              • 1926
                              • oudenhoorn

                              #15
                              een takel kun je zelf in alle gewenste combinaties maken, immers je maakt ze zelf

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎