Met de feeder op de ijssel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SamE
    Newbie
    • 09-06-2004
    • 22

    Met de feeder op de ijssel

    Hoi Allemaal,

    Komende vrijdag wil ik met de feeder op de ijssel gaan zitten. Maar aangezien ik totaal niet bekend ben met dit water wil ik hier informeren waar de goede stekken zijn om te gaan zitten. (ter hooge van apeldoorn)


    Ook over de manier van vissen is informatie welkom :-)

    Groeten,
    Sam
    V.C De Kameróaje ..::www.dekameroaje.nl::..
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Ik ben zelf maar een paar keer op de Lek geweest maar bij het veer bij Wijhe wordt door de regel redelijk goed gevangen.
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

      #3
      denk dat je overal in de yssel wel visje kunt vangen,al ben ik donderdag ff wezen kijken bij iemand maar die vangde niet zo heel goed.
      de korf niet te lang laten liggen in begin en aas blijven brengen is volgens mij beste op de yssel.
      Natuurlijk wel ff op de clip zetten dat je steeds zelfde voerspoor heb.
      mocht dat niet willen dan een paar meter verder of korter,ff kijken hoe de nering is en daar iets over heen vissen is door de regel het beste.
      En als dat helemaal niet wil dan in de volle stroom proberen maar dan moet je er wel een beste zware korf aan doen.
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        of de lek?

        sorry, geen vraag over ijssel maar misschien heb je er wel wat aan..


        Als we op de lek vissen met de feeder vanaf een krip, kunnen we regelmatig een andere voerkorf optuigen omdat deze, tijdens het peilen of ophalen achter 1 van de vele stenen blijft hangen....
        kan ik dit voorkomen en zo ja.... Hoe???
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Plastic korven komen wat sneller omhoog dan metalen korven. Verder lange hengel en snelle molen om snel over riggels heen te komen.
          Carpe Diem

          Reageer

          • SamE
            Newbie
            • 09-06-2004
            • 22

            #6
            Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wel wat mee.

            Hoe zit het met de kribben vis je vanaf het strand of vanaf de krib. (ik heb geen idee hoe t er uit ziet namelijk. De waal ken ik wel en daar zijn de kribben behoorlijk lang. Maar ik meen me te herinnren dat ze in de ijssel niet zo lan zijn.
            V.C De Kameróaje ..::www.dekameroaje.nl::..

            Reageer

            • TIP
              Frequent aanwezig
              • 31-01-2004
              • 201
              • wapenveld

              #7
              feederen op de ijssel

              hoi als je in de buurt van adoorn wilt vissen kun je het best naar brummen gaan kan je de auto bij je neer zetten als je bij de pont gaat zitten en wat het vissen betreft gewoon tussen de kribben gaan zitten korfen tussen de 70/100 gram zo rond de 20 mrt in en een lange onderlijn zo rond 1mrt wel redelijk wat aas in het voer doen dan komt de vis vanzelf ik zou zeggen vang ze
              ver weg korf slingeraar
              gj kommer

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Ik heb vroeger ,doordat mijn vrouw uit Brummen komt daar heel vaak gevist Ik ging dan naar de overkant met de pont ,en dan viste ik daar met de vaste hengel op de krib Zo wie zo al een visserij die wij in het westen ,toen nog niet kende Maar ik ving er wel veel vis Maar eigenlijk viste ik het meest voor de pont in de Hank Ik heb er al geen twintig jaar meer gevist Maar dat was toendertijd een fenomenaal water wat heb ik daar een vis gevangen Maar uit je verhaal begrijp ik dat je over dat zand bij de pont loopt en dan de weilanden in Ik ga dit zeker proberen Vast bedankt voor de tip Tip
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • SamE
                  Newbie
                  • 09-06-2004
                  • 22

                  #9
                  Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal vrijdag nog wel even posten wat het geworden is.

                  Gr Sam
                  V.C De Kameróaje ..::www.dekameroaje.nl::..

                  Reageer

                  • TIP
                    Frequent aanwezig
                    • 31-01-2004
                    • 201
                    • wapenveld

                    #10
                    dat hoeft niet je heb daar nu een parkeerplaats aan de linkerkant en dan is het niet ver meer voor je de kribben hebt en daar is het al goed hoor het is een heel mooi stuk water daar
                    de groetjes
                    tip
                    ver weg korf slingeraar
                    gj kommer

                    Reageer

                    • roelof78
                      Newbie
                      • 19-05-2007
                      • 2

                      #11
                      het probleem met de korfen verliezen ligt er ook vaak aan dat je te licht vist en de korf te lang met een drift mee gaat en zich zelf vast loopt

                      en met binnen draaien zonder dat je er een vis aan hebt niet stoppen met binnen halen dit probleem heb je in de ijssel ook vel

                      Reageer

                      • Rinko
                        *************
                        • 14-08-2005
                        • 1117
                        • ********

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                        Plastic korven komen wat sneller omhoog dan metalen korven. Verder lange hengel en snelle molen om snel over riggels heen te komen.
                        Plastic korven komen wel sneller omhoog, maar gisteren een gewoon gaaskorfje gebruikt in de volle stroom van 110 gram deze bleef net wel en net niet liggen, toen een 110 gram dichte plastic korf van 110 gebruikt en deze nam gelijk een snelle drift.
                        dus je hebt wel een iets zwaarder gewicht nodig als je plastic korven gebruikt.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎