nieuw en vraagjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Highlander
    Frequent aanwezig
    • 17-08-2006
    • 120
    • Utrecht

    nieuw en vraagjes

    Hoi,
    Ik ben nieuw hier, dus een korte voorstelling:
    Vroeger ging ik vaak vissen met mijn vader. Altijd een vaste stok met dobber.
    Mijn vader was echt een fanatiek visser.
    Later heb ik nooit meer gevist. Maar vorig jaar heb ik een wincklepicker gekregen die nog in mijn ouderlijk huis stond. En na uitgevogeld te hebben hoe zoiets werkt ben ik nu weer regelmatig aan het vissen. Ik ga het steeds leuker vinden en steeds vaker doen.
    Ik vind het met zo'n korfje op het kanaal ook eigenlijk leuker dan met een vaste hengel.
    Afgelopen week zelfs de grootste vis van mijn leven gevangen. Een brasem van 45 centimeter. Dit was voor mij heel groot.

    Binnenkort ga ik kijken naar een iets zwaardere hengel, want die picker is echt heel licht. Ik begrijp dat ik dan een feeder moet hebben.
    Maar vis je bij feederen ook op het topje? of hang je dan zo'n bolletje aan je lijn?

    En vissen jullie overal met korfjes? Het lijkt mij dat je in kleinere waters nogal snel vast zit in de planten of takken.
    Tot nu toe vis ik voornamelijk in het kanaal, maar af en toe wil ik ook wel naar kleinere watertjes toe.
    PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    feedervissen is ook op de top vissen inderdaad.
    en kleiner water neem ik gewoon een lichtere korf

    Reageer

    • Highlander
      Frequent aanwezig
      • 17-08-2006
      • 120
      • Utrecht

      #3
      Maar blijft ook zo'n kleiner korfje niet vast zitten?
      Ik weet dat ik vroeger met de vaste hengel altijd vast zat in de planten.
      PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm

      Reageer

      • kraak
        mooi weer visser
        • 09-08-2005
        • 307
        • Kampen

        #4
        in kanalen valt het wel mee met vastzitten..
        vr.gr. Jeroen

        Reageer

        • antoinette
          Specimen Hunter
          • 13-11-2005
          • 1926
          • oudenhoorn

          #5
          plantengroei in het wat bedoel je ? dat staat los van het gewicht van de korf m.i. ik neem dan wel een dikkere hoofdlijn om de boel los te krijgen.

          een andere optie is om met een onderwaterdobber te vissen (zit vast aan je korf) die dobber heft grotendeels het gewicht op van de korf waardoor hij makkelijker bovenkomt.

          Reageer

          • Jans
            Toekomstig expert
            • 13-03-2004
            • 272
            • Drenthe

            #6
            Moi,

            Laten we het nu direkt niet te ingewikkeld maken met onderwaterdobbers e.d.

            Ja, met veel waterplanten of takken zit je vaak vast, is het niet met de korf dan wel met je onderlijn, beter niet feederen dus daar, maar de vaste stok pakken of een schoon stuk zoeken.

            Afhankelijk van de breedte van het kanaal kun je kiezen tussen picker of feeder, smal kanaaltje picker, breed kanaal met stroming, rivier of een meer, feeder.
            Als je in nog kleiner water wil vissen zou ik toch de vaste stok nemen of een licht pickertje.
            Er is altijd iemand die nog minder vangt.

            Reageer

            • Highlander
              Frequent aanwezig
              • 17-08-2006
              • 120
              • Utrecht

              #7
              O.K. Bedankt.
              Ben net terug van de slootkant. En veel planten. Dus idd maar de vaste stok gepakt.

              Ik zit nu met mijn picker vaak in het kanaal, maar daar zou ik dan graag een iets zwaardere feeder voor hebben. Want hij is wel heel gevoelig.
              Maar in de winkel hebben ze natuurlijk veel soorten. van 10,- tot heel duur.

              Wat zijn goede merken? Ik hoef natuurlijk niet gelijk het beste te hebben, maar ik ben bang dat ik troep koop, of overbodig veel betaal. (molens en hengel)
              PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Ik zou zeggen kijk of er iemand van je vereniging ,die een beetje weet hoe dat in elkaar steekt met zo'n feeder,met je mee gaat naar de hengelsport zaak Twee weten meer dan een En loop de topic's feeder vissen is een beetje na er is nog al uit gebreid van gedachten gewisseld over het fenomeen feeder daar kun je wel licht ook wel wat uit halen En kijk ook eens op de site van Tuurke Maar voor een tientje koop je niet veel hoor
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801
                  • dorpje aan franekervaart

                  #9
                  Je kunt ook op marktplaats kijken, als daar nog een goeie 2e hands hengel op staat heb je hem goedkoper als in de winkel dus kun je voor minder geld een betere hengel kopene...
                  Sido
                  ____
                  HSV: De Deinende Dobber

                  Reageer

                  • Highlander
                    Frequent aanwezig
                    • 17-08-2006
                    • 120
                    • Utrecht

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sido
                    Je kunt ook op marktplaats kijken, als daar nog een goeie 2e hands hengel op staat heb je hem goedkoper als in de winkel dus kun je voor minder geld een betere hengel kopene...
                    Daar zit ik ook vaak over te denken, maar ik ben zo bang dat ik dan denk dat ik een mooie hengel koop en dat naderhand blijkt dat ik troep heb gekocht die in de winkel nog goedkoper is.
                    Maar goed, ik ga eerst wel eens bij wat winkels kijken en informeren en daarna marktplaats afstruinen.
                    PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm

                    Reageer

                    • clairvoyant
                      Moderator
                      • 29-03-2006
                      • 240
                      • Eindhoven

                      #11
                      als je op marktplaats gaat kijken kan je je idd beter eerst even laten informeren over het hoe en wat, om een miskoop te voorkomen.
                      en altijd op je gevoel afgaan...
                      groeten,
                      Peter

                      ****Moderator NHSF ****

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎