Kleur Nylon belangrijk ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    Kleur Nylon belangrijk ?

    Over soorten nylon is al veel geschreven, over treksterkte/diameters ect.
    Maar nu las ik (een artikel in de witvis totaal) dat de kleur van nylon ook een grote rol kan spelen.

    Zijn er bij die hier een duidelijk verschil in merken?

    Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort ben overgestapt op een ander merk (feeder)lijn, Shimano technium en deze is bruin van kleur (bijna zwart) en voorheen had ik een transparant witte nylon.
    Het lijkt er wel op dat deze lijn minder rek heeft en de aanbeten beter doorgeeft dan mijn vorige nylon, en ik vang goed, maar of de kleur hier mee te maken heeft?
    Overigens is mijn onderlijn nog steeds transparant Gamakatsu G-line.
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Vooral voor onderlijnen belangrijk denk ik. Dit staat trouwens op de sie van shimano over de technium lijn:

    "De lijn is voorzien van een wrijvingsverminderend oppervlak en is door en door gekleurd, waardoor de lijn nagenoeg onzichtbaar is voor de vis."

    Ik vis ook met die lijn als hoofdlijn en vang er niet minder door
    Carpe Diem

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #3
      heb vanmorgen het betreffende artikel uit de wt gelezen, vond het erg commercieel overkomen. maarja misschien komt het door mijn negatieve ervaring met fluorcarbon.
      ik heb een maandje geleden de fluorcarbon van commoran geprobeert, het werd mij aangeraden door de winkelier. het zou een perfecte matchlijn moeten zijn.
      de trekkracht was goed, het werpt ook super. Ik vond het echter veel te soepel, en als ik een loodje wou verschuiven rafelde de hele lijn op.
      (begin een beetje off-topic te raken )

      Reageer

      • Tony123
        De eenzame visser
        • 20-12-2004
        • 38

        #4
        beste visser

        Vis met een voorslag van waterqueen di blauwe nylon , dit heeft niet tot gevolg dat ik minder vang , viste vroeger met een japans merk met een traditionele kleur.

        Dat je beten beter door komen is enkel te wijten aan de lage rekfactor VAN DE TECHNIUM LIJN , KAN HET WETEN VISTE MET 30 HONDERSTE TECHNIUM OP KARPER, AFIN HEB HEM ERAF GEGOOIT HAAK SCHEURT TE SNEL UIT.

        IK ZOU HIER IETS WILLEN AAN TOEVOEGEN , IK HEB DE INDRUK WANNEER JE MET GEVLOCHTEN LIJN VIST OF MET DIT SOORT NYLON DAT JE IN DE PROBLEMEN KOMT BIJ GROTE TOT ZEER GROTE WITVIS. HET GEBREK AAN REK ZORGT ERVOOR DAT DE DRUK DIE DE VIS UITOEFENT VOOR EEN GROOT DEEL MOET OPGEVANGEN WORDEN DOOR DE ONDERLIJN, VIS JE DAN MET EEN DUNNE ONDERLIJN DAN KOMEN ER VODDEN VAN. tENZIJ JE MET DIKKE ONDERLIJNEN VIST 16 HONDERSTE OF MEER ... hET STEKEN VAN EEN SCHOCKABSORBER DOET HIER GEEN AFBREUK AAN EN IS EEN DRUPPEL OP EEN HETE PLAAT

        dAT IS TOCH MIJN ERVARING. GEEN REK IS OKE EN NIET OKE ALTIJD DE BATEN TEGEN DE KOSTEN AFWEGEN

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎