Feederen vanaf krib of strand?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Boschie
    Newbie
    • 28-03-2005
    • 44
    • Aspcity

    Feederen vanaf krib of strand?

    Ik zag afgelopen weekend hier veel mensen op de waal feederen vanaf halverwege de krib(wedstrijd denk ik) maar nu is mijn vraag.Wat is het voordeel van het vissen vanaf de krib of vanaf het strand?

    Ik vis zelf meestal vanaf het strand maar de laatste tijd zijn mijn vangsten bizar slecht op de waal mischien moet ik verhuizen naar de krib?
    Barry
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    ik zit dus met hetzelfde probleem aan de ijssel.

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Pas met iemand gepraat aan de Waal bij Zaltbommel. Hij zei dat er voornamelijk in de winter vanaf het strand wordt gevist, omdat het in de winter levensgevaarlijk is als je erin valt. Vanaf het strand kun je ook beter met meerdere personen vissen. Vanaf de krib hoef je niet zover te werpen.

      Die dag heb ik aan de in- en uitstroom kant gevist en beide kanten waren slecht. In het algemeen is de instroomkant het best, er wordt dus (bij vrij vissen) meestal vanaf de krib tegen de stroom in gevist. De instroomkant is op de ijssel ook de beste stek.
      Carpe Diem

      Reageer

      • jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

        #4
        hoe wou je daar vissen dan? je korf drijft toch gelijk weg?

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Voor de stroomnaad en een korf van 80 gram, Uitstroomkant, met de stroom mee, is veel turbulenter, blijft moeilijke liggen daar, zeker met die grote boten daar.
          Carpe Diem

          Reageer

          • Boschie
            Newbie
            • 28-03-2005
            • 44
            • Aspcity

            #6
            Dat de instroomkant beter is weet ik en de uitstroomkant is meer voor de roofvis.

            Ik vis altijd vanaf het strand zomer en winter alhoewel ik in de winter nauwelijks aan witvissen doe.

            Ik heb vaak problemen met die stroomnaad hoe kan je dat nu het beste doen??
            Barry

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              kribben zijn gemaakt om het zand uit de rivier te halen dat draait achter elke krib neer daar zitten plekken bij van geen stroom ook tussen 2 stromen staat het bijna stil,daar aast vis op alles wat langs vliegt.
              die plekken moet je zoeken.

              Reageer

              • dingo2001
                Newbie
                • 10-08-2005
                • 5

                #8
                als je op de waal vist is de waterstand bij de stranden van belang,
                bij hoogwater vang je meer en bij laag water minder logisch niet.
                wij vissen ook altijd van het strand maar houden wel rekening met de waterstand. Vanaf de krib is het dus dieper de waal was in juli zeer laag en nu staat hij weer lekker hoog en goed voeren met regelmaat is ook belangrijk.

                Reageer

                • 2000killer
                  Newbie
                  • 07-06-2006
                  • 22

                  #9
                  De plekken zijn verschillend op de Waal. Maar in de meeste gevallen is de beste plek bij het uiteinde van de pier vrijwel onberijkbaar van af het strand. Daar naast is het een groot probleem bij vissen van af het strand de zijstroom van het inkomende water. Het komt dikwijls voor dat je korf in de neering ligt op stil water maar door de harde zijstroom je wel 100 gram of meer nodig hebt. Dus in geval je veilig van af het uiteinde van de pier kan vissen raad ik het wel aan. Ook kan op de Waal juist die laatste 10 tot 20 meter verschil maken tussen zeer weinig of zeer veel vis.

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 2000killer
                    De plekken zijn verschillend op de Waal. Maar in de meeste gevallen is de beste plek bij het uiteinde van de pier vrijwel onberijkbaar van af het strand. Daar naast is het een groot probleem bij vissen van af het strand de zijstroom van het inkomende water. Het komt dikwijls voor dat je korf in de neering ligt op stil water maar door de harde zijstroom je wel 100 gram of meer nodig hebt. Dus in geval je veilig van af het uiteinde van de pier kan vissen raad ik het wel aan. Ook kan op de Waal juist die laatste 10 tot 20 meter verschil maken tussen zeer weinig of zeer veel vis.
                    Hallo waalvissers
                    ik vis graag van het strand geen schepnet nodig en het geluid van die golven ( lekker uitwaaien en bootjes kijken)

                    oja ik vis vanaf de hoek krib strand ( inkomend water )en dan gooi ik in op twee uur
                    meestal 50 a 70 slagen x 85 cm het korfgewicht 60 gr

                    als ik op de zelfde plek ingooi maar dan 20 m van de krib moet de korf 80 gr of meer zijn
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • 2000killer
                      Newbie
                      • 07-06-2006
                      • 22

                      #11
                      Lekker uitwaaien? Boten kijken? Misschien nog een schepje er bij om zandkasteeltjes te maken?

                      Volgens mij was de vraag waar de betere plek is om meer vis te vangen en waarom!

                      Reageer

                      • tester
                        Maas en Waal visser
                        • 06-03-2004
                        • 2596
                        • Son

                        #12
                        waalvissen

                        Dat staat in de tweede regel op twee uur vanuit de hoek licht de nering
                        en de krachten op de lijn heffen elkaar op als je zo vist

                        door zandkastelen te bouwen in de waterlijn leer je wel hoe een nering onstaat
                        gr Gerard

                        Reageer

                        • Rinko
                          *************
                          • 14-08-2005
                          • 1117
                          • ********

                          #13
                          Even een off topic vraagje:

                          Maar mag ik vragen hoe ver je moet gooien op de waal als je tussen de kribben zit, tot je in de neering vist?

                          Reageer

                          • tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rinko
                            Even een off topic vraagje:

                            Maar mag ik vragen hoe ver je moet gooien op de waal als je tussen de kribben zit, tot je in de neering vist?
                            Hallo Rinko
                            dat staat ook in regel twee
                            in mijn geval 50 a 70 slagen maal 85 cm (slag molen bij volle spoel )
                            en vandaag ga ik lekker uitwaaien
                            gr Gerard

                            Reageer

                            • Boschie
                              Newbie
                              • 28-03-2005
                              • 44
                              • Aspcity

                              #15
                              Hier ff een plaatje



                              Kan men het wat verduidelijken

                              Bijv inwerpen A1
                              Barry

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎